Rastgele Bir Film

Polyester

, , Yorum Yok

Douglas Sirk melodramlarından esinlenerek çektiği ‘Polyester’de John Waters, banliyöde yaşayan Amerikalıların hayat biçimini kendine özgü üslubuyla hicvediyor.

Oku →

Secret Beyond the Door…

, , Yorum Yok

Fritz Lang’ın “talihsiz bir macera” olarak nitelediği ‘Secret Beyond the Door’, sık sık Hitchcock’un ‘Rebecca’sının (1940) başarısız bir versiyonu olarak anılır.

Oku →

Finzi-Contini’lerin Bahçesi

, , Yorum Yok

Vittorio De Sica’nın Giorgio Bassani’nin romanından uyarladığı ‘Finzi-Contini’lerin Bahçesi’ buğulu görüntülere, sepyamsı renklere ve yer yer Visconti filmerindeki operamsı hissi de hatırlatan bir oyunculuk tarzına sahip.

Oku →

Entr’acte

, , Yorum Yok

Avangard sinemanın klasiklerinden Entr’acte, sinemanın plastiğini, grafik gücünü sonuna kadar kullanır. İmgelerin kelimenin düz anlamıyla havada uçuştuğu film, tüm gücüyle ‘anlam’a direnir.

Oku →

Exotica

, , Yorum Yok

Exotica’da, geçmişe saplanıp kalan, sürekli bir döngü içinde adeta bir girdabın dibine doğru çekilmekte olan karakterler kendilerini geçmişlerine hapsetmiştir. Atom Egoyan, mazinin zindanından çıkmayı başaramadıkça asla özgür olamayacağımızı haykırmaktadır sanki.

Oku →

Toplayıcılar

, , Yorum Yok

Agnès Varda’nın Toplayıcılar’ı (Les glaneurs et la glaneuse, 2000) “toplayıcı” (glaneur) kelimesinin etimolojisini araştırarak başlıyor. Toplamak ne demektir? Kimler toplama ihtiyacı hisseder? Varda, toplayıcı kelimesini neoliberal tüketim çağının bir parçası olarak tanımlıyor. Sözlüklerle başladığı işi kamerasıyla tamamlıyor.

Oku →

The Hustler

, , Yorum Yok

The Hustler (Yön.: Robert Rossen, 1961), Amerikan sinemasındaki tabuları yıkan 70’lerin Yeni Hollywood akımını önceleyen filmlerden.

Oku →