Sayı 193

20,00

Ocak-Şubat 2020
88 Sayfa

-Martin Scorsese Dosyası
-Sefiller (Les Misérables, 2019)
-Perdedeki Hitler Temsilleri
-Bedenimi Kaybettim (J’ai Perdu Mon Corps, 2019)
-Yuvarlak Masa Tartışması: 2019’da Sinema

Siparişleriniz 24 Temmuz Cumartesi günüden itibaren kargoya verilir.

Stokta yok

Kategoriler:

Açıklama

KAPAK KONUSU: MARTIN SCORSESE
Altyazı 2020’li yıllara başlarken, geçen senenin en çok ses getiren filmlerinden The Irishman’a imza atan Martin Scorsese’ye dair geniş bir dosya sunuyor. Kutlukhan KutluAli Deniz ŞensözAslı Ildır ve Ali Ercivan imzalı inceleme yazıları yönetmenin elli yılı aşan kariyeri boyunca ortaya koyduğu sayısız klasiğe, tekrar tekrar geri döndüğü şiddet, inanç, kefaret gibi temalara, hiç bitmeyen biçimsel arayışlarına odaklanarak bütünlüklü bir yönetmen portresi ortaya çıkarıyor.

SEFİLLER
Geçtiğimiz yıl Cannes Film Festivali’nde Jüri Özel Ödülü kazanan Ladj Ly imzalı Sefiller (Les Misérables), Paris’in banliyölerinde yaşayan farklı etnik gruplar ile polis arasında yaşanan gerilime odaklanıyor. Filmle ilgili yazısında Aslı Ildır, genç yönetmenin kamerasını nasıl bir politik araca dönüştürdüğüne ve günümüz toplumsal hareketlerini nasıl ele aldığına yakından bakıyor.

PERDEDEKİ FÜHRER
Taika Waititi imzalı Tavşan Jojo (Jojo Rabbit) bir kez daha Adolf Hitler’in ve faşizmin beyazperdedeki temsil biçimlerini tartışmaya açarken Alman sinema yazarı ve belgeselci Rüdiger Suchsland, Altyazı için kaleme aldığı yazıda 1930’lardan günümüze sayısız filmde bir karakter olarak karşımıza çıkan Hitler’e sinemanın nasıl baktığını inceliyor. Yazının çevirisi Yeşim Tabak’a ait.

BEDENİMİ KAYBETTİM
Paris’te bir laboratuvardan kaçan kesik bir elin yolculuğu ile genç bir göçmenin öyküsünü birbirine paralel olarak takip eden Bedenimi Kaybettim (J’ai Perdu Mon Corps), yılın en dikkat çekici filmlerinden biri. Fatma Cihan Akkartal, elle çizim tekniğine başvuran Jérémy Clapin imzalı animasyonu fantastik ve dokunaklı bir büyüme hikâyesi olarak değerlendiriyor.

YUVARLAK MASA TARTIŞMASI: 2019’DA SİNEMA
Sinema yazarları geride bıraktığımız yılın en iyi filmlerini, en çok tartışma yaratan ödüllerini, gözden kaçan gizli hazinelerini, dijital platformların dikkat çeken başarısını mercek altına alıyor. Bir yuvarlak masa etrafında bir araya gelen Güvenç AtsürenAli ErcivanBerke GölSelin Gürel ve Aslı Ildır, 2019’un dünya ve Türkiye sineması açısından nasıl geçtiği hakkında sohbet ediyor.

ALTYAZI’da ayrıca
Rastgele Bir Film / Wu Du (Five Deadly Venoms): Yeşim Tabak, Tarantino dâhil sayısız sinemacıya ilham veren Chang Cheh imzalı kült kung fu filmine yakından bakıyor.

Hareketli Kavramlar / Dağ: Şilili belgeselci Patricio Guzmán’ın son filminden yola çıkan Fırat Yücel, okuyucuyu sinemada ‘dağ’ imgesinin aldığı farklı biçimlere dair çağrışımsal bir yolculuğa çıkarıyor.

Umut Tazeleyen Filmler / Antonia’nın Yazgısı (Antonia’s Line, 1995): Farklı kuşaklardan kadın karakterlere odaklanan, yaşamı “durgun akan bir nehrin kıyısında oturur gibi” gösteren Marleen Gorris imzalı filmi Gülengül Altıntaş inceliyor.

The Irishman: Robert De Niro, Al Pacino ve Joe Pesci’yi bir araya getiren üç buçuk saatlik epik mafya anlatısının Martin Scorsese filmografisi içindeki yerini Berke Göl değerlendiriyor.

Islıkçılar (La Gomera): Romanya Yeni Dalgası’nın önde gelen yönetmenlerinden Corneliu Porumboiu’nun yüksek tempolu kara film denemesi Islıkçılar’ı Coşkun Liktor yorumluyor.

Tavşan Jojo (Jojo Rabbit): Gözde Onaran, 1940’lar Berlin’inde küçük bir Nazi sempatizanıyla hayali arkadaşı Hitler arasındaki dostluğa odaklanan Taika Waititi imzalı filmin politik bakışını tartışmaya açıyor.

Elveda (The Farewell): Lulu Wang’in ABD’de önemli bir başarı elde eden ve ödül sezonunda adından çok söz ettiren aile dramasını Selin Gürel değerlendiriyor.

Burası Cennet Olmalı (It Must Be Heaven): Filistinli yönetmen Elya Süleyman’ın kariyeri boyunca ele aldığı temalara geri döndüğü ve Cannes Film Festivali’nde mansiyon ödülüne layık bulunan son filmini Eren Odabaşı değerlendiriyor.

Tomer Heymann ile söyleşi: Günümüz İsrail sinemasının önde gelen yönetmenlerinden Tomer Heymann belgeselciliğe bakışını, filmlerinin yapım sürecini ve karakterleriyle kurduğu ilişkileri Engin Ertan’a anlatıyor.

Buluntu Görüntüler: Amsterdam Belgesel Film Festivali’ni (IDFA) takip eden Aslı Özgen Tuncer, buluntu görüntüler üzerine kurulu belgesellerin yaratıcı imkânlarını tartışıyor.

Bir Sinema Psikopatının Listesi: Yönetmen Ömür Atay, ‘Çocuklarını Yiyen Satürn’ başlığı altında on filmlik bir listeyi Altyazı okurlarıyla paylaşıyor.

© 2013-2020 Altyazı Aylık Sinema Dergisi / Altyazi.net'in içeriği dergi yönetiminden ve yazarlardan izin alınmaksızın kullanılamaz.