Övgü Gökçe ile ‘2000’ler Türkiyesi’nde Sinemada Tartışmalar’ Semineri

1.750,002.250,00

Konuşmacı: Övgü Gökçe
Konuk Konuşmacılar:
Fırat Yücel, Aslı Ildır, Ayça Çiftçi
Seminer Tarihleri: 
20 Nisan Cumartesi – 18 Mayıs Cumartesi
Seminer Süresi: 5 hafta (günde 3 saat, toplamda 15 saat)
Saatler: 11:00 – 14:00 arası
Mecra: Kayıt yaptıranlara Zoom linki gönderilecektir.
Seminer Ücreti: 2250 TL (tam), 1750 TL (öğrenci ve öğretmen) (iyzico üzerinden 12 aya kadar taksit imkanı)
İletişim: [email protected]
*Öğrenci ve öğretmen ücreti ödeyenlerin ilgili kimlik belgesini [email protected] adresine göndermesi gerekmektedir.
*Havale ile ödeme yapmak isterseniz, [email protected] adresine e-posta atabilirsiniz.

Bu seminer, katılımcılarını Türkiye’de 2000’li yıllarda kültürel alana hâkim olan bazı tartışmaların sinemadaki tezahürleri üzerine birlikte düşünmeye davet ediyor. 60’larda ve 70’lerde en coşkulu dönemini yaşayan Yeşilçam sinemasının değişen toplumsal ve kültürel iklime göre çerçevelendirdiği çeşitli temaların, 80’lerdeki ve 90’lardaki dönüşümünü gözden geçirdikten sonra 2000’lerde neye evrildiğine odaklanıyoruz. Yerli sinemanın izleyiciyle kurduğu ilişki biçiminde hâkim hissiyata yön veren melodramın farklı biçimlerini konuşarak başlayacağımız seminere, toplumsal düzeni tartışmaya açan emek meselesini ele alarak devam edeceğiz. Emek ve sınıf kavrayışının geçmişten bugüne sahip olduğu temel görünümleri Fırat Yücel’in katılımıyla 2010 sonrası filmler üzerinden ele alırken, yeni sınıf temsillerine de değinme fırsatı bulacağız. Sınıf, toplumsal cinsiyet ve çoklu kimliklerin kesişim noktası olarak şehrin 2010’lardan sonra nasıl hayal edildiğini Aslı Ildır’la birlikte konuşacağımız seminere, Ayça Çiftçi’yle Türkiye’de Kürt meselesine dair tartışmalara paralel olarak yeni bir temsiliyet alanı açan filmlerle devam edeceğiz. Seminer, 2000’lerin başından bugüne toplumsal tarih ve kolektif hafıza ilişkisine bakan filmlerin araladığı kapıyı konuşarak sona erecek.

1.Hafta
Yeşilçam’dan 80’ler, 90’lar ve 2000’ler Sinemasına: Aşk, Acı ve Gözyaşı
Filmler: Yozgat Blues (Yön: Mahmut Fazıl Coşkun, 2013), Toz Ruhu (Yön: Nesimi Yetik, 2014), Çekmeköy Underground (Yön: Aysim Türkmen, 2015)

2.Hafta
Emeğe Dair Tartışma: Sinemada Yeni Sınıflar
Konuk Konuşmacı: Fırat Yücel
Filmler: Çoğunluk (Yön: Seren Yüce, 2010), Toz Bezi (Yön: Ahu Öztürk, 2015), Nefesim Kesilene Kadar (Yön: Emine Emel Balcı, 2015)

3.Hafta
Şehre Dair Tartışma: Sıkışan ve Açılan Yollar
Konuk Konuşmacı: Aslı Ildır
Filmler: Abluka (Yön: Emin Alper, 2015), Ayna Ayna (Yön: Belmin Söylemez, 2022)

4.Hafta
Temsiliyete Dair Tartışma: Kürt Meselesinde Sessizlikten Sonra
Konuk Konuşmacı:
Ayça Çiftçi
Filmler: Nefes (Yön: Levent Semerci, 2009), Babamın Sesi (Yön: Orhan Eskiköy ve Zeynel Doğan, 2012)

5.Hafta
Hafızaya Dair Tartışma: Toplumsal Tarihten Geleceğe Kalanlar
Filmler: Bulutları Beklerken (Yön: Yeşim Ustaoğlu, 2003), Sonbahar (Yön: Özcan Alper, 2008), Kaygı (Yön: Ceylan Özgün Özçelik, 2017)


Altyazı Sinema Derneği’nin 2021’de başlattığı ve yüzden fazla öğrencinin faydalandığı ‘Askıda Seminer’ programı 2024 Bahar Dönemi’nde yeni seminerlerle öğrencileri destekleyecek. Askıda seminer programına katılımcı olarak başvurmak için bu formu 15 Nisan 2024 tarihine kadar doldurabilirsiniz.

Askıda Seminer programına katkıda bulunmak isteyen takipçilerimiz ise bu link üzerinden kendi bütçelerine göre farklı miktarlarda destek sağlayabilirler.

 

Stok kodu: Yok Kategoriler:

Açıklama

Övgü Gökçe kimdir?
Boğaziçi Üniversitesi Felsefe Bölümü’nü bitirdi. İstanbul Bilgi Üniversitesi Sinema-TV Bölümü’nde yüksek lisans yaptı, tezini devrim sonrası İran sinemasında anlatım üzerine yazdı. Ohio Üniversitesi Disiplinlerarası Sanatlar Bölümü’nde sinema ve estetik alanında doktora çalışmalarını sürdürdü; çeşitli üniversitelerde görsel kültür, Türkiye sineması ve ülke sinemalarıyla ilgili dersler verdi. Kurulduğu 2001 yılından itibaren Altyazı Sinema Dergisi ekibine dahil oldu; sinema yazarı, yayın kurulu üyesi ve editör olarak çok sayıda yayında görev aldı ve seminerler verdi. 2011-2023 yılları arasında farklı disiplinlerde sanat programları ve kültürel işbirlikleri geliştirdiği Diyarbakır Sanat Merkezi’nde program koordinatörü ve direktör olarak çalıştı. Halen Altyazı Sinema Derneği’nde yönetim kurulu üyesi olarak görevini sürdürüyor.

Fırat Yücel kimdir?
1979’da İzmir’de doğdu. Boğaziçi Üniversitesi’nde sosyoloji okurken 2001’de Altyazı Sinema Dergisi’nin kurucuları arasında yer aldı. Uzun süre Altyazı’nın genel yayın yönetmenliğini üstlendi. Bugün Altyazı’nın ifade özgürlüğüne yoğunlaşan Altyazı Fasikül: Özgür Sinema adlı yayınının editörlüğünü yapmaktadır. Sinema yazarlığının yanı sıra kurgucu ve yönetmen olarak belgesel çalışmalarını sürdürmektedir. Hoşgeldin Lenin (2016), Kapalı Gişe (2016), Özgürleşen Seyirci: Emek Sineması Mücadelesi (2016), Baştan Başa (2019), 8 Mart 2020: Bir Günce (2023), Ulysses Çevirmek (2023) gibi belgesellerde kurgucu ve yönetmen olarak rol üstlenmiştir.

Aslı Ildır kimdir?
Boğaziçi Üniversitesi’nde Siyaset Bilimi ve Film Çalışmaları eğitiminin ardından Bahçeşehir Üniversitesi’nde Sinema-Televizyon yüksek lisansını bitirdi. Antwerp Üniversitesi ve Koç Üniversitesi’nde Film Çalışmaları ve Görsel Kültür üzerine doktora yaptı, Koç Üniversitesi ve Boğaziçi Üniversitesi’nde film üzerine dersler verdi. 2017’de sinema yazarı olarak Berlin ve Saraybosna film festivallerinin Talent Campus programlarına seçildi. Şu anda Kadir Has Üniversitesi Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü’nde doktora sonrası bursiyer olarak yer almakta ve yayın kurulunda yer aldığı Altyazı Sinema Dergisi’nde sinema yazarı olarak çalışmaktadır.

Ayça Çiftçi kimdir?
İstanbul Bilgi Üniversitesi Sinema ve Televizyon bölümünde lisansını, Kültürel İncelemeler bölümünde yüksek lisansını tamamladı ve beş yıl boyunca aynı üniversitede araştırma görevlisi olarak çalıştı. Medya Sanatları alanındaki doktora çalışmasını 2015’te Royal Holloway Londra Üniversitesi’nde tamamladı. Çok sayıda üniversitede ve üniversite dışında çeşitli kurumlarda teorik ve pratik alanda sinema dersleri verdi, seminerler ve atölyeler gerçekleştirdi. Bir Yazdan İzlenimler ve O Sırada Henüz adlı kısa filmlerin yönetmenliğini yaptı. 2006`dan beri Altyazı Sinema Dergisi yazarı ve yayın kurulu üyesi. Şu anda İstanbul Bilgi Üniversitesi Sinema Bölümü’nde öğretim görevlisi olarak çalışıyor, aynı zamanda Kadir Has Üniversitesi’nde yürütülen ‘Türkiye Ekranlarında ve Kamera Arkasında Kadın: Temsilin ve İş Gücünün Güncel Görüntüsü’ isimli projede araştırmacı olarak yer alıyor.

Ek bilgi

Kayıt

Tam, Öğrenci / Öğretmen