Yönetmen Portreleri

Wachowski Revolutions

, , Yorum Yok

SERDAR KÖKÇEOĞLU – Wachowski Kardeşler imzalı ‘Jupiter Yükseliyor’ vizyona girerken on beş yıl öncesine dönüp soruyoruz: Biz bu yönetmenleri Matrix döneminde abartmış olabilir miyiz?

Oku →

Bir Roy Andersson Portresi

, , Yorum Yok

SERDAR KÖKÇEOĞLU – İkinci Kattan Şarkılar ve Siz, Yaşayanlar’la sinemaseverlere özgün bir sesin gümbür gümbür geldiğinin müjdesini vere Roy Andersson, son filmi İnsanları Seyreden Güvercin’le Venedik’te Altın Aslan’ı kucakladı. Serdar Kökçeoğlu, Ekim 2011 sayımız için İsveç sinemasının bu usta ismini incelemişti.

Oku →

Leos Carax’ın Rüyası

, , Yorum Yok

ÖVGÜ GÖKÇE – Çağdaş sinemanın kural tanımayan auteur’ü. Hiçbir zamana ait olmayan bir yönetmen. Leos Carax ’ın 13 yıl aradan sonra düşsel ormanına geri dönüşünü müjdeleyen Kutsal Motorlar, bizi yönetmenin dünyasından başlayan ve sinema tarihine uzanan bir yolculuğa davet ediyor.

Oku →

Dardenne Kardeşler Sineması

, , Yorum Yok

EREN ODABAŞI – Dardenne Kardeşler her üç yılda bir film yaptıkları, filmlerinde benzer sorunları ele aldıkları, kendi stillerinden ödün vermeden mat renklerden oluşan bir skalada çalıştıkları ve daima karakterlerini yakından takip etmeyi seçtikleri için dünya sinemasında tutarlılığın sembolü sayılabilecek bir markaya dönüştüler.

Oku →

Angelopoulos Sinemasına Bir Bakış

, , Yorum Yok

Theo Angelopoulos, 70’lerde ve öncesinde film çekmeye başlamış olan kuşağın en kıdemli gezginlerinden ve inatla film yapmaya devam eden en büyük yönetmenlerinden biri. Sinemasıyla, her seferinde yeni ama bir öncekini andıran bir yolculuğa çıkan Angelopoulos’un gücü ve tutarlılığı, kendi projesine duyduğu inançtan ileri gelir.

Oku →

Cafer Panahi Sineması: Vakur ve Soğukkanlı

, , Yorum Yok

ÇETİN BASKIN – 1988’de çektiği kısa belgesel Yaralı Başlar (The Wounded Heads) ile başlayan sinema macerasına son olarak Berlin Film Festivali’nde Gümüş Ayı kazanan Ofsayt (Offside, 2006) ile devam eden Panahi’nin filmografisine bakmak, hem yönetmenin İran’a yönelik farklı bakışını hem de estetik çerçevesini anlama çabasını imlemesi açısından faydalı olacaktır.

Oku →

Carlos Reygadas: Esrime Anlarını Biriktirirken

, , Yorum Yok

ABBAS BOZKURT – Henüz Carlos Reygadas Karanlıktan Aydınlığa (Post Tenebras Lux) ile Cannes’da En İyi Yönetmen ödülünü almadan önce bir Reygadas portresi çıkarmanın zamanının geldiğini düşünmüş ve Japonya, Cennette Savaş ve Sessiz Işık’ın ardındaki zihni çözümlemeye girişmiştik. Birçok sinefil İstanbul Film Festivali’nde Reygadas’ın toplu gösterimini sabırsızlıkla bekliyor. Filmleri izlemeden önce onun dünyasına dair bir portre…

Oku →