2. O Kadın / Elle
Paul Verhoeven’ın skandallar yaratan filmi Temel İçgüdü (Basic Instinct, 1992) gösterime girdiğinde eşcinsel haklarından feminizme pek çok farklı alanda ateşli tartışmalara yol açmış, bir yandan magazin haberlerine malzeme olurken bir yandan da akademik makalelerin en gözde araştırma konusu olmuştu. Sharon Stone’un canlandırdığı Catherine Trammel sinema tarihinin en etkileyici ve popüler kahramanlarından biri hâline gelirken feministler için de geniş bir tartışma alanı açmıştı: Catherine feminist bir ikon muydu, tüketim toplu- munun feminizmi yozlaştırmasının bir göstergesi miydi, yoksa tipik bir erkek fantezisi miydi? Her şekilde, o zamanlar pek çok (kadın) izleyiciyi derinden heyecanlandıran, coşturan, ilham veren bir karakterdi. Verhoeven yeni filmi O Kadın’la da benzer bir fırtınaya yol açtı. Isabelle Huppert’in canlandırdığı Michèle Leblanc en az Catherine Trammel kadar tartışmalı ve yine en az onun kadar heyecan verici bir karakter. Michèle kurban konumunu reddeden kahraman bir kadın mı yoksa feministlerin yıllardır verdiği mücadeleleri boşa çıkaran bir hain mi? Bu filmi izlerken haz mı almalıyız yoksa öfkelenmeli miyiz? Cevabımız ve hissiyatımız ne olursa olsun, böylesine bir tartışmaya vesile olduğu için, kadınların cinsel arzu ve hazlarını merkezine aldığı için, kafamızı sonsuz karıştırarak zihnimizi açtığı için ve en önemlisi feminist duruşumuzu yeniden gözden geçirmemizi sağladığı için O Kadın müthiş önemli bir film.
>>>
Boğaziçi Üniversitesi Psikoloji Bölümünden mezun olduktan sonra New York Üniversitesinde (NYU) Medya Ekolojisi ve Film Yapımı yüksek lisansı ve Amsterdam Üniversitesi bünyesindeki Kültürel İncelemeler Enstitüsünde (ASCA) Sinema üzerine doktora yaptı. 2006’den beri Altyazı Aylık Sinema Dergisinin yayın kurulunda yer alıyor.