Sinema Kitaplığı
2019 yılında geçirdiği bir trafik kazası sonucunda aramızdan çok erken ayrılan sinema yazarı dostumuz Cüneyt Cebenoyan’ın vefatından dört yıl sonra ailesi ve arkadaşları bize çok özel bir hediye sundular: ‘Erguvani İstimbot’ kitabı.
Soner Sert’in hazırladığı ‘Sinemanın Teorisi’ farklı dönemlerin fikirlerini bir araya getirerek yirmi yazarın kaleminden on sekiz sinema teorisyeninin bakış açısını yorumluyor.
Lucrecia Martel’in son başyapıtı Zama’nın çekim notlarından oluşan ‘Girdaptaki Maymun’, tıpkı filmin kendisi gibi okuru giderek daha derine çeken bir kitap.
Gilles Deleuze’ün ‘Sinema’ üst başlıklı eserinin ikinci cildi de yakın zamanda Norgunk Yayınları tarafından Türkçede yayımlandı.
‘Kayıp Hafızanın İzinde: Sinemada Geçmişle Yüzleşme, Yas ve İnkâr’, sinemanın tarihsel özneliğimizi nasıl şekillendirdiğine 2000’ler Türkiye sineması üzerinden bakıyor.
Luis Buñuel Sinemasında Ölüm ve Erotizm Birliği, Buñuel’in farklı dönemlerde çektiği dört filmi ölüm ve erotizm perspektifinden inceliyor.
Yort Kitap’ın sinema serisi kapsamında yayımlanan ‘İmajlarla Düşünmek’, okurlara akademisyen, yazar ve sinemacı Harun Farocki’nin düşünsel dünyasını yakından tanıma fırsatı sunan bir derleme.
‘Televizyon Dizi Pusulası: Dizi Eleştirisinin Temelleri’ başlıklı kitabında Zehra İpşiroğlu, Türkiye televizyonlarında gösterilen çeşitli dizileri eleştirel bir bakışla ele alarak ataerkinin dayattığı toplumsal cinsiyet rollerini çözümlüyor.
Geçtiğimiz aylarda yayımlanan Neşe Akın imzalı ‘Kamera Obskura’, küçük izleyicileri kameranın tarihinde yolculuğa çıkaran eğlenceli bir kitap.
İstanbul Sinema Topluluğu’nun ‘İstopmotion Çocuklarla Sinema Atölyeleri’yle şekillenen ‘Canlan! Çocuklarla Sinema’, küçük yetenekleri basit ve keyifli bir sinema yolculuğuna çıkarıyor.
Nathan Andersen’ın Ayrıntı Yayınları’ndan çıkan ‘Gölge Felsefe’si, Stanley Kubrick’in eşsiz fütürist distopyasına yaratıcı bir yorum getiriyor.