Söyleşiler
Trần Anh Hùng’la sinemaya yaklaşımını ve sanatsal ifade arayışını konuştuk.
Yönetmen Nehir Tuna’yla Yurt’un ortaya çıkış yolculuğunu ve bu süreçte karşılaştığı zorlukları konuştuk.
İlk gösterimini Altın Koza’da yapan ve pek çok ödül kazanan Karganın Uykusu’nu yönetmeni Tunahan Kurt’la konuştuk.
Belgesel sinemanın usta isimlerinden Nino Kirtadze’nin Gürcistan Hakkında Bir Şeyler adlı filmi 26 Mayıs’ta Beykoz Kundura’da gösteriliyor. Kirtadze ile yüksek üst düzey siyasetçiler ile sıradan insanların dünyasını bir araya getiren belgeseli üzerine konuştuk.
Selman Nacar’ın ikinci uzun metrajı Tereddüt Çizgisi, bir cinayet davasının karar duruşmasının görüldüğü güne götürüyor seyircisini. Tek günlük bir hikâyeden farklı boyutlara uzanan filmi yönetmen Selman Nacar’la konuştuk.
Cannes Film Festivali’ndeki ilk gösteriminden bu yana ödüller ve övgüler toplayan Mükemmel Günler’i yönetmeni Wim Wenders’le konuştuk.
Açık Kapılar Ardında, Berlin’e yeni taşınmış genç, beyaz yakalı bir kadının bir gününe odaklanıyor. Filmde bir tür köksüzlük hâlinin izini sürdüğünü söyleyen yönetmen Alpgiray M. Uğurlu, bir arada durmanın önemine vurgu yapıyor.
Kör Noktada, hikâyesini parçalı, tekrarlara dayalı bir estetik üslupla ele alıyor. Yönetmen Ayşe Polat’la filmin çıkış noktasını, estetik tercihlerini ve toplumsal travmayı konuştuk.
Melisa Önel’in senaryosunu Feride Çiçekoğlu’yla birlikte kaleme aldığı ve dünya prömiyerini Rotterdam Film Festivali’nde filmi Aniden, kırk yaşında bir anda koku alma duyusunu yitiren Reyhan’a odaklanıyor.
Sanki Her Şey Biraz Felaket’in yönetmeni Umut Subaşı’yla filmin seyirciyi bölme biçimini, mizahi tonunu ve o tanımlayamadığımız büyük mutsuzluk hâlimizi konuştuk.
Venedik Film Festivali’nde FIPRESCI ve Jüri Büyük ödüllerine layık görülen Kötülük Diye Bir Şey Yok, Ryūsuke Hamaguchi’nin iyi bildiği şehir manzaralarından uzakta, ormanın içinde bir köyde konumlandırıyor hikâyesini.
Bu yıl Berlin Film Festivali’nden Gümüş Ayı’yla dönen Christian Petzold imzalı Kızıl Gökyüzü bu hafta gösterime girdi.
Çağan Irmak’ın Mary Shelley’nin ‘Frankenstein’ romanından uyarladığı Yaratılan, Netflix Türkiye’de yayında. Yönetmenle, uzun süredir hayalini kurduğu projenin yolculuğunu ve Osmanlı’nın son dönemine taşıdığı eseri uyarlama sürecini konuştuk.
Uzak Sesler, Durgun Yaşamlar, The Long Day Closes ve Keyif Evi gibi filmleriyle tanınan İngiliz sinemasının usta yönetmeni Terence Davies aramızdan ayrıldı.
Wes Anderson’ın Roald Dahl hikâyelerinden uyarladığı dört filmlik antoloji serisi Netflix Türkiye’de gösterimde. Usta yönetmenle antolojinin bir parçası olan ve bu yıl Venedik Film Festivali’nde gösterilen ‘Şeker Henry’nin İnanılmaz Hikâyesi’ ve kariyeri üzerine konuştuk.