Fatma: Bölüm Sonu Canavarı

Özgür Önürme’nin yazdığı ve Özer Feyziyoğlu’yla birlikte yönettiği Fatma’nın başrollerinde Burcu Biricik ile Uğur Yücel var.

Kusursuz Öğrenci: Bir Usta-Çırak Öyküsü

Court ile tanınan Hint yönetmen Chaitanya Tamhane’nin ikinci filmi Kusursuz Öğrenci Netflix’te gösterimde.

Kantemir Balagov: Acımasız Dünyanın Cesur Tasvirleri

Kantemir Balagov boğucu gerçekleri tavizsizce ele alan, beklenmedik anlardan şiirsellik çıkaran ve her kareye ayırt edici bir doku kazandıran bir yönetmen.

Yurttaş Kane: Efsaneler Sarmalı

Orson Welles’in yirmi beş yaşında imza attığı Yurttaş Kane, görsel üslubu, sıra dışı olay örgüsü ve kurmaca ile gerçeklik arasında kurduğu dâhiyane ilişkiyle on yıllarca en iyi film listelerine hükmedecektir.

Saplantı
Saplantı: Sawyer’ı Kim Delirtti?

Steven Soderbergh imzalı Saplantı, zorla akıl hastanesine kapatılan genç bir kadının gerilim dolu öyküsünü anlatıyor.

Mank
Mank: Buğulu Camın Ardında

“İdeoloji makinesi” olarak Hollywood’un siyasetle yıkıcı bağına dair sert bir anlatı var Mank’te. Film, David Fincher’ın en politik ve karanlık işlerinden biri.

İş
İş

Ermanno Olmi imzalı İş, bir sabah iş bulmak için evden çıkan Domenico’yu takip eder.

Gün Batımı
Gün Batımı: Bir Zamanlar Budapeşte’de

László Nemes, Gün Batımı filminde izleyiciyi 1910’lu yıllara, çöküşün eşiğindeki Avusturya-Macaristan İmparatorluğu’na götürüyor.

Blue
Blue: Melankoli Mavisi

Blue belgeseli Yavuz Çetin ve Kerim Çaplı’nın hikâyesini birlikte çaldıkları Blue Blues Band üzerinden anlatıyor.

Şeytan Yoktur
Şeytan Yoktur: Gücün, Hayır Deyişinde

Mohammad Rasoulof’un geçtiğimiz yıl Altın Ayı kazanan Şeytan Yoktur’u, ölüm cezasına dair dört kısa hikâyeden oluşuyor.

Hayaletler
Hayaletler: Tuhaf Zamanları Anlatmak

Azra Deniz Okyay’ın Venedik’ten ödüllü ilk uzun metrajı Hayaletler, günümüz Türkiye’sine karamsar bir bakış atıyor

Chungking Ekspresi
Chungking Ekspresi’nden Düşkün Melekler’e: Son Kullanma Tarihi

Wong Kar Wai, Chungking Ekspresi ve Düşkün Melekler’de, Hong Kong’un dar mekânlarında kendilerine alışılmadık yerler açan karakterlerle vakit geçiriyor.

Ölümcül Tuzak
Ölümcül Tuzak: Kaç Geri Sayım Kaldı İşgalin Bitmesine?

Kathryn Bigelow’un Irak Savaşı’yla ilgili filmi Ölümcül Tuzak, savaş alanını bir distopya olarak göstermesiyle ABD’de üretilen diğer Irak filmlerinden ayrılıyor.

BAFICI İzlenimleri: Uzaklardan Yakın Bir Ses

Buenos Aires Uluslararası Bağımsız Film Festivali (BAFICI), 17-28 Mart tarihleri arasında düzenlendi. Festivalde sert belgeseller öne çıktı.

İz
İz: Av ve Avcı

Agnieszka Holland’ın 2017 yapımı filmi İz türcü, cinsiyetçi, ataerkil zihniyeti hedef tahtasına oturtuyor.

Bi Gan
Bi Gan: Kayıp Hatıraların Peşinde

Gerçeklik ve düşler arasında gezinen Bi Gan’ın iki uzun metrajı da doğup büyüdüğü kentin kültüründen yoğun biçimde besleniyor.

Sen Şarkılarını Söyle
Sen Şarkılarını Söyle: Adı Bilinmeyen Adam

Coen Kardeşler, Sen Şarkılarını Söyle filminde Bob Dylan’ın ilk albümünün çıkmasından birkaç ay öncesine uzanıyorlar.

Abderrahmane Sissako: Bekleyiş Kipinin Şairi

Afrika sinemasının yakın dönemdeki en güçlü seslerinden Abderrahmane Sissako dingin ve şiirsel kamerasındaki ısrarını usulca sürdürüyor.

© 2013-2020 Altyazı Aylık Sinema Dergisi / Altyazi.net'in içeriği dergi yönetiminden ve yazarlardan izin alınmaksızın kullanılamaz.