Tarihi Baştan Düşünürken: Asta Nielsen

“İlk uluslararası film yıldızı” olarak tanınmasına rağmen Asta Nielsen sinema tarihinin ‘unuttuğu’ kadın sinemacılardan birisi.

Dune’un Sinema Yolculuğu: Frank Herbert’ten Denis Villeneuve’e

Bugünlerde sonunda hak ettiği sinemasal karşılığa kavuştuğu düşünülen ‘Dune’un sinemayla ilişkisine uzanıyoruz. 

Hatır: Kayıp ve Kırık Parçalar

Venedik’te Peter Sarsgaard’a En İyi Erkek Oyuncu ödülünü kazandıran Hatır, geçmişin kayıp ve kırık parçalarını birleştirmeye çalışan iki insanı takip ediyor.

Priscilla: Bir Rüyadan Uyanmak

Sofia Coppola, yeni filmi Priscilla’da Priscilla Presley’nin Elvis’le olan uzun süreli ilişkisini ve evliliğini ele alıyor.

Expats: Üçüncü Şahsın İmgesi

Lulu Wang, Expats ile farklı bir yolculuğa çıkıyor ve mekâna ince ince sızan bir ışıkla birlikte görmekten ziyade duyumsadığımız bir atmosfer yaratıyor.

İlgi Alanı: Müstakil Bir Morg

Jonathan Glazer’ın Cannes Film Festivali’nden Jüri Büyük Ödülü ve FIPRESCI Ödülü ile dönen filmi İlgi Alanı, kamp komutanı Rudolf Höss’ün Auschwitz’in bitişiğinde yaşadığı “huzurlu” aile hayatından bir kesit sunuyor.

Berlinale Günlükleri 2024 #3: No Other Land, Direct Action, Cu Li Không Bao Giờ Khóc

Berlinale’de ödüller sahiplerini buldu. Mati Diop imzalı Dahomey belgeselinin Altın Ayı ödülüne uzandığı törene damgasını vuran mesele ise, Diop dâhil pek çok sinemacının ve ayrıca birçok jüri üyesinin Filistin’e desteklerini dile getirmesi, İsrail’den ateşkes talep etmesi oldu.

Berlinale Günlükleri 2024 #2: Hors du temps, L’Empire, Yeohaengjaui pilyo, Faruk

Geçtiğimiz günlerde Berlinale’de ilk gösterimlerini yapan Hors du temps, L’Empire, Yeohaengjaui pilyo ve Faruk üzerine kısa kısa…

Bıçak Sırtı: Yitik Bir Gelecekten Yadigâr, Bu Yapışkan Tınılar…

Kutlukhan Kutlu, Bıçak Sırtı’nın gelecek algısını, kendine has işitsel dünyasını ve bıraktığı kişisel izleri inceliyor.

Berlinale Günlükleri 2024 #1: A Different Man, Keyke Mahboobe Man, Dahomey, Crossing

74. Berlin Film Festivali, 15 Şubat akşamı politik tartışmaların gölgesinde başladı. İlk günlerde seyirciyle buluşan filmlere dair kısa kısa…

53. Rotterdam Film Festivali İzlenimleri: Filistin’in İşgalinin Görsel Efektleri

53. Rotterdam Film Festivali programından bir Filistin bölümü oluşturuyoruz; 75 yıldır yaşanan işgalin günümüzdeki sanatsal yansımalarına, tartışmalara göz atıyoruz.

Canavar: Bir Sinema Oyunu

Hirokazu Koreeda’nın yeni filmi Canavar, dünya prömiyerini yaptığı Cannes Film Festivali’nden En İyi Senaryo ve Kuir Palmiye ödülleriyle ayrıldı.

Zavallılar: Yalnızca Şeker ve Şiddet

Venedik’ten Altın Aslan’la dönen ve Oscar yarışında da öne çıkan Zavallılar’da Yorgos Lanthimos, meraklı ve sabırsız bir çocuk-kadının büyüme hikâyesini anlatıyor.

Kaptan Benim: Kahramanın Yolculuğu (!)

Matteo Garrone’nin En İyi Uluslararası Film dalında Oscar adaylığı kazanan filmi Kaptan Benim Senegalli iki gencin Afrika’dan Avrupa’ya göç yolculuğunu takip ediyor.

Unutulmayan Aşk: Cennete En Yakın Yerde

Cary Grant ve Deborah Kerr’li Unutulmayan Aşk da sinema tarihinin en sevilen aşk filmlerinden biri.

Öğretmenler Odası: Gerçeğin Algoritması

İlker Çatak’ın En İyi Uluslararası Film dalında Oscar’a aday gösterilen filmi Öğretmenler Odası’nda kamerasını Almanya’daki bir okula çeviriyor.

Hayat
Hayat: Arzuyu Yitirmek, Var Olanı Kabullenmek

Zeki Demirkubuz’un yeni filmi Hayat, tematik açıdan yönetmenin önceki filmleriyle benzer sularda gezinse de ortaya koyduğu insan anlayışı yönünden büyük bir farklılık barındırıyor.

Sundance Günlükleri 2024 #2: In The Summers, Sujo, A New Kind of Wilderness, Gaucho Gaucho ve dahası

40. Sundance Film Festivali, 28 Ocak Pazar günü yapılan gösterimlerle sona erdi. Festivalde ödül alan ve öne çıkan bazı yapımlara dair kısa kısa…