Athena
Venedik Günlükleri 2022 #3: Athena, Monica, The Whale, All the Beauty and the Bloodshed

Venedik Film Festivali’nin ilk haftasını nihayet geride bıraktık. Athena, Monica, The Whale ve All the Beauty and the Bloodshed’e dair kısa kısa…

Bardo
Venedik Günlükleri 2022 #2: Bardo, Un Couple, Bones and All, Dirty Difficult Dangerous

Venedik Film Festivali tüm hızıyla devam ederken Alejandro González Iñárritu, Frederick Wiseman ve Luca Guadagnino gibi yönetmenlerin yeni filmleri seyirciyle buluştu.

White Noise
Venedik Günlükleri 2022 #1: White Noise, Tár, Princess, Stonewalling

Venedik Film Festivali yeni Noah Baumbach filmi White Noise’la açıldı. Seyirciyle buluşan White Noise, Tár, Princess, Stonewalling’e dair kısa kısa…

Pus
Pus: Pusun Ardındaki Yabancı

Tayfun Pirselimoğlu, Pus’ta bir kez daha itilmiş, dışlanmış, unutulmuş, yabancılaşmışların büyük kentin sınırlarında geçen karanlık hayatlarına bakıyor. Şükran Yücel yazdı.

Narın Rengi
Narın Rengi: Parajanov Müzesinden İmgeler

Ermeni ozan Artin Sayadyan’ın hayat hikâyesinden yola çıkan Narın Rengi, nesnelerin dile geldiği canlı bir tabloyu andırıyor.

Kutsal Geyiğin Ölümü
Kutsal Geyiğin Ölümü: Kalbi Kırık Tanrılar

Yunan Yeni Dalgası’nın en tanınmış ismi Yorgos Lanthimos, Kutsal Geyiğin Ölümü’nde Antik Yunan mitolojisinden beslenen karanlık bir öykü anlatıyor.

Rıza
Rıza: Sırtüstü Debelenen Böcek Gibi

Tayfun Pirselimoğlu, Vicdan ve Ölüm Üçlemesi’nin ilk ayağı Rıza’da kamerasını İstanbul’un kenar mahallelerindeki yoksul yaşama çeviriyor. Şükran Yücel yazdı.

Mithat Alam Film Merkezi
Mithat Alam Film Merkezi ve Karar Hakkı

Sinema kültürüne katkıları saymakla bitmeyecek Mithat Alam Film Merkezi şu an tehdit altında ama ona müdahale eden kıymet bilmez zihniyete karşı mücadele güçlü bir şekilde sürüyor.

Nope, Hayır
Hayır: Gecenin Güneş Gözlükleri

Günümüz korku sinemasının en yetenekli yönetmenlerinden Jordan Peele’in merakla beklenen yeni filmi Hayır vizyonda.

The Humans, İnsanlar
İnsanlar: Dünya Düşmüş Üstlerine

Stephen Karam’ın aynı adlı ödüllü tiyatro oyunundan uyarladığı İnsanlar, yeni taşınılan bir evde yenen aile yemeğine odaklanıyor.

Zordur Gitmek: Ab-ı Hayat’ın Hatırası

Jessica Beshir’in çocukluğunu geçirdiği Etiyopya kırsalına kamerasını doğrulttuğu şiirsel belgeseli Zordur Gitmek MUBI Türkiye’de gösterimde.

Tiyatro Perdesinden Beyazperdeye Oscar Wilde Uyarlamaları

Oscar Wilde’ın eserlerinden beyazperdeye uyarlanan Salomé ve Lady Windermere’ın Yelpazesi, sessiz dönemden günümüze etkilerini hâlâ sürdürüyor.

Pazar Günü İnsanları, Menschen am Sonntag
Pazar Günü İnsanları: Sıradan Bir Berlin Gününde

Pazar Günü İnsanları üretiliş biçimi, tanıklık işlevi ve estetik yaklaşımıyla sinema tarihinin kendine has klasiklerinden biri.

Pembe Panter, The Pink Panther
Henry Mancini ve Blake Edwards: Kelimeler ve Notaların Uyumu

Henry Mancini ve Blake Edwards işbirliği sinema tarihinde unutulmaz izler bıraktı. İkilinin 35 yıllık profesyonel ortaklığında kısa bir yolculuğa çıkıyoruz.

Bob Rafelson: Yeni Hollywood’dan Sade Bir İmza

Yeni Hollywood yıllarının ustalarından Bob Rafelson, 89. yaşında hayatını kaybetti. Bu vesileyle usta yönetmenin filmografisine yeniden bakıyoruz.

Güney İstasyonunda Randevu: Parça Parça Karanlık

Güney İstasyonunda Randevu gi̇zemli̇ hi̇kâyesi̇, gölgeler arasında buluşan karakterleri̇ ve sti̇li̇ze atmosferi̇yle di̇kkat çeken bi̇r kara fi̇lm örneği̇. Fakat yönetmen Yinan Diao türe güncel ve poli̇ti̇k bi̇r boyut eklemeyi̇ de i̇hmal etmi̇yor.

Klaus Lemke’nin Ardından: Risk ve Tutku

7 Temmuz günü 81 yaşında hayata veda yönetmen Klaus Lemke’yi, Alman sinema yazarı dostumuz Rüdiger Suchsland’ın Altyazı için kaleme aldığı bir yazıyla anıyoruz.

This Much I Know To Be True
This Much I Know To Be True: Bir Önemi Olan Hikâyeler

Yönetmenliğini Andrew Dominik’in üstlendiği This Much I Know to Be True, uzun yıllardır beraber çalışan Nick Cave ve Warren Ellis’in sanatsal üretimlerine odaklanıyor.

© 2013-2022 Altyazı Aylık Sinema Dergisi / Altyazi.net'in içeriği dergi yönetiminden ve yazarlardan izin alınmaksızın kullanılamaz.
Sepetim
Sepetiniz boş.