Şu An Okunan
Beş Maddede Béla Tarr – III

Beş Maddede Béla Tarr – III

Uzatmalı Gerçeklik

Tarr’ın üslubunun en stilize özelliği, had safhada uzun plan sekanslar kullanmasıdır. Tarr, plan sekansı üslubuna yedirmiş Tarkovski gibi düşsel ve mistik evrenlere girmekten ziyade, Şeytan Tangosu’ndaki (Sátántangó, 1994) gibi, izleyeni yarattığı dünyanın, uzamın bir parçası kılmayı amaçlar. İzleyene sorduğunuzda, kendini filmden uzaklaşmış hissettiğini, yönetmenin suçuna iştirak etmediğini de işitebilirsiniz. Dolayısıyla, uzun plan sekanslar, belki çoktan bitmiş bir yönetmen-izleyici ilişkisi gibi de gelebilir kulağa. İyimser bir bakışla, bu çelişkinin Tarr’ın üslubunun bir parçası olduğunu düşünebiliriz.

<<<

>>>

© 2013-2022 Altyazı Aylık Sinema Dergisi / Altyazi.net'in içeriği dergi yönetiminden ve yazarlardan izin alınmaksızın kullanılamaz.