Engin Ertan ile ‘Karşı Kültürden Anaakım Sinemaya’ Semineri

,

Konuşmacı: Engin Ertan
Seminer Başlangıcı: 3 Ekim Perşembe
Seminer Süresi: 6 hafta (haftada 2 saat, toplam 12 saat)
Saatler: Perşembe günleri 19:00-21:00 arası
Yer: Altyazı Sinema Derneği, Kuloğlu Mah. Turnacıbaşı Cad. No:3 D:8 Beyoğlu / İstanbul
Seminer Ücreti: 600 TL (tam), 350 TL (öğrenci ve öğretmen); 2 taksit imkanı, nakit ödemelerde ise %20 indirim. (Fiyatlara KDV dahildir.)
İletişim: [email protected]

Sinema tarihinin farklı dönemlerinden, farklı ülkelerden ve farklı tarzlardan altı yönetmen… Ortak noktaları, hepsinin sinemasının belirli bir dönemin karşı kültür geleneğinden beslenmiş, hatta bazılarının bizzat karşı kültür içinde yer almış olması. Diğer yandan, her biri zamanla bağımsız kimliğinden sıyrılıp popüler kültürün de parçası olmuş ya da bir noktada stüdyo sistemi ve anaakım sinemayla yolu kesişmiş yönetmenler. Söz konusu yönetmenlerin sinemasını bu çerçevede analiz ederken; bağımsız sinema ve anaakım, karşı kültür ve popüler kültür arasındaki geçişken alanları da ele alacağız. Her hafta bir yönetmenin sineması filmlerinden örnek sahneler ve hem etkilendiği hem de etkilediği kültürel hareketlerle ilişkili olarak ele alınacaktır.

1. Hafta: Agnès Varda
’68 ve Feminizm

Örnek Filmler:
Aslanların Aşkı (Lions Love, 1969)
Biri Şarkı Söylüyor, Diğeri Söylemiyor (L’une chante l’autre pas, 1977)
Agnès’in Plajları (Les plages d’Agnès, 2008)

2. Hafta: Jim Jarmusch
New York ve “No Wave”

Örnek Filmler:
Permanent Vacation (1980)
Cenetten de Garip (Stranger Than Paradise, 1984)
The Dead Don’t Die (2019)

3. Hafta: Quentin Tarantino
Sinefili… Her şey bir video dükkânında başladı

Örnek Filmler:
Rezervuar Köpekleri (Reservoir Dogs, 1992)
Ölüm Geçirmez (Death Proof , 2007)
Bir Zamanlar… Hollywood’da (Once Upon a Time… in Hollywood, 2019)

4. Hafta: Pedro Almodóvar
“Movida” ve “kuirpunk”

Örnek Filmler:
İhtiras Labirenti (Laberinto de pasiones, 1982)
Arzunun Kanunu (La ley del deseo, 1987)
Annem Hakkında Her Şey (Todo sobre mi madre, 1999)
Acı ve Zafer (Dolor y gloria, 2019)

5. Hafta: Kathryn Bigelow
Başka bir tür sineması mümkün mü?

Örnek Filmler:
Near Dark (1987)
Kırılma Noktası (Point Break, 1991)
Tuhaf Günler (Strange Days, 1995)
Ölümcül Tuzak (The Hurt Locker, 2008)

6. Hafta: Peter Jackson
“Nerd”lerin intikamı…

Örnek Filmler:
Bad Taste (1987)
Braindead (1992)
Heavenly Creatures (1994)
Sevimli Hayaletler (The Frighteners, 1996)

Engin Ertan kimdir?
1979 yılında İstanbul’da doğdu. İstanbul Lisesi’nden mezun olduktan sonra, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümü’nde lisans eğitimini tamamladı. 2000 yılında Sinema Dergisi’nde sinema yazarlığına başladı. 2009 yılından derginin Aralık 2013’te kapatılmasına değin yine Sinema’da Yazı İşleri Müdürü görevini sürdürdü. Dergide yaklaşık 13 yıl boyunca aralıksız devam eden Kült Filmler köşesini hazırladı. Sinema Dergisi dışında Radikal, Rolling Stone Türkiye, Total Film Türkiye, Film+, Altyazı gibi gazete ve dergilerde sinema ve müzik alanında yazıları yayımlandı. 2015 yılından bu yana devam eden, Goethe-Institut ve German Films’in beraber düzenlediği Kino başlıklı film programının proje koordinatörlerinden biri. Yine 2015’ten bu yana İstanbul Film Festivali Danışma Kurulu’nda yer almakta.