Şu An Okunan
İstanbul Modern’de ‘Asla Yalnız’

İstanbul Modern’de ‘Asla Yalnız’

Asla Yalnız

15-25 Nisan

İstanbul Modern Sinema gösterimlerine Selma Gürbüz’ün ‘Dünya Diye Bir Yer’ sergisinden esinlenerek oluşturulan ‘Asla Yalnız’ seçkisiyle devam ediyor. Serginin çerçevesinden ilhamla Ortadoğu ve Kuzey Afrikalı kadın yönetmenlerin filmlerine odaklanan seçki, Tunus’tan Kenya’ya farklı coğrafyalardan hikâyeleri gözler önüne seriyor.

15 Nisan’dan itibaren izleyiciyle buluşacak filmler şöyle: İki kadın karakteri arasındaki karmaşık duygulara ve aşka odaklanan, ülkesi Kenya’da yasaklandıktan sonra ilk kez Cannes’da gösterilen Rafiki (2018), Derisini Satan Adam (The Man Who Sold His Skin, 2020) ile bu yıl En İyi Uluslararası Film dalında Oscar’a aday gösterilen Kaouther Ben Hania’nın motosikletiyle yanından geçtiği kadınları bıçaklayan ‘Ustura’ lakaplı bir suçluya odaklandığı sahte belgeseli Ustura (Le Challat de Tunis, 2014), belgesel ve kurmacayı harmanlayarak Fransa işgali altındaki Cezayir’de fasulye yemekten usanmış bir grup çocuğu takip eden Kahrolası Fasulyeler (Loubia Hamra, 2013) ve tarihin en büyük şarkıcılarından biri olarak kabul gören Ümmü Gülsüm’ün biyografisini çekmek üzere kolları sıvayan genç bir yönetmeni odağına alan Ümmü Gülsüm’ün Peşinde (Looking For Oum Kulthum, 2017).

Asla Yalnız
Erkeklerin Mevsimi

İçinde bulunduğumuz yüzyılda kadın olma hâllerine, dişil enerjiye, kadının toplumsal ve kültürel rollerine bir bakış sunan ‘Asla Yalnız’ seçkisi kapsamında, 7 Şubat’ta hayatını kaybeden, Arap dünyasının en önemli kadın sinemacılarından Moufida Tlatli de Erkeklerin Mevsimi (Maussim al-rijal, 2000) filmiyle anılacak.

Tamamı ücretsiz ve çevrimiçi olarak gerçekleştirilecek gösterimlere dair detaylara İstanbul Modern’in internet sitesinden ulaşılabiliyor.

istanbulmodern.org

© 2013-2022 Altyazı Aylık Sinema Dergisi / Altyazi.net'in içeriği dergi yönetiminden ve yazarlardan izin alınmaksızın kullanılamaz.