Duet for Cannibals (Yamyamlar için Düet)
Eleştirileri, denemeleri, romanları, oyunları, filmleri ve aktivist kişiliğiyle geçen yüzyılın en ilham verici entelektüel figürlerinden olan Susan Sontag’ın nedense en az bilinen yönlerinden biri sinemacılığı. Oysa Sontag’ın yazıp yönettiği dört adet uzun metraj filmi var. Bunların ilki, açılışını Cannes Film Festivali’nde gerçekleştiren 1969 İsveç yapımı Duet for Cannibals (Yamyamlar için Düet). Sürgündeki sosyalist Alman akademisyen Dr. Arthur Bauer, odasındaki belgeleri düzenlemesi için Tomas adında devrimci bir öğrenciyi yanına almasıyla başlar film. Yapılacak işin çok gizli olduğu gerekçesiyle Tomas’ın orada yatılı kalması gerektiğini söyleyen Bauer, tuhaf bir karakterdir. Bauer’in baştan çıkarıcı eşi Francesca’nın da denkleme dahil olmasıyla, Tomas çiftin çeşitli ihtiyaçlarını karşılamakla yükümlü bir köleye dönüşür adeta. Tomas’ın kaldığı evde neler yaşandığını merak eden sevgilisi Ingrid de, daha fazla dayanamayarak olaylara dahil olur. Böylece iki adet çift arasında, bir evin içinde, birbiriyle sevişmek ve birbirlerini öldürmek arasında gidip gelen bin bir garip durum oluşur. Buñuel-vari olaylar, Yeni Dalgacı bir estetikle ve Sontag’a has zekâ dolu bir komedi anlayışıyla birlikte, sürrealin kıyısında kendine özgü bir tuhaflık kazanır. Meşhur makalesi ‘Yoruma Karşı’dan hareketle, Sontag’ın, yorumdan kaçan, kendi akışında coşkuyla deneyimlenen bir filmle çıkageldiğini söylemek yanlış olmayacaktır.
ODTÜ Psikoloji Bölümü’nde lisans eğitimini tamamladıktan sonra İstanbul Bilgi Üniversitesi Sinema-TV Bölümü’nde yüksek lisans eğitimi gördü. 2004’ten itibaren yazılarıyla katkıda bulunduğu ve 2006-2017 arasında editör olarak çalıştığı Altyazı Aylık Sinema Dergisi’ndeki yayın kurulu üyeliğini sürdürmekte. Altyazı Sinema Derneği’nin kurucu üyelerinden olan Aytaç, İstanbul ve Berlin'de sinema yazarlığı, küratörlük ve editörlük yapmaya devam ediyor.