Altyazı Sinema Dergisi ile “Filmlerin Dili” Semineri Diyarbakır’da

,

Konuşmacılar: Ali Deniz Şensöz, Övgü Gökçe
Seminer Tarihleri: 27-29 Aralık 2019
Seminer Süresi: (3 gün, günde 3 saat toplam 9 saat – Film izleme süresi dahil değildir.)
Saatler: Cuma 18:00-21:00, Cumartesi-Pazar 14:00-17:00
Yer: Bezgin Bekir Sinema, Diyarbakır
Seminer Ücreti: 100 TL (tam), 50 TL (öğrenci) – Ücret ödemesi seminer sırasında mekâna yapılacaktır.
İletişim: [email protected]

Bir filmde anlam nasıl üretilir? Yönetmen bir filmi nasıl tasarlar? Görüntü ve ses izleyiciyle nasıl konuşur? Film diline hâkim olmak film çekmenin, senaryo yazmanın ve film analizi yapabilmenin en önemli şartlarından biri. Bu seminer, film dilinin evrimini ve sinemada anlamın nasıl üretildiğini sinema tarihinin farklı dönem ve türlerinden örneklerle ele alacak. Sinematografın icat edildiği dönemden klasik anlatımın yapı taşlarının belirlendiği Klasik Hollywood dönemine, Avrupa yeni dalgalarından, farklı ülkelerin sinemasından çarpıcı dil ve anlam dünyalarına pek çok örneğin ele alınacağı bu 3 günlük seminerde filmlerin diline hızlı bir giriş yapmayı amaçlıyoruz. Katılımcıların seminer öncesi ana örnekleri izlemeleri gerekmektedir.

27 Aralık Cuma
18:00-21:00
Sinema tarihine giriş, erken dönem sinema, film dilinin kuruluşu. 

Örnekler: Sinematografın ilk döneminden örnekler, tür sinemasının erken dönem örnekleri, 20’lerin ve 30’ların avangard sinemasından örnekler

28 Aralık Cumartesi
14:00-17:00
Klasik sinema dili, 50’ler Hollywood, klasik anlatı yapısı, Yeni Hollywood

Ana Örnek: Sunset Bulvarı (Sunset Boulevard, 1950) yön: Billy Wilder

Diğer Örnekler: Arka Pencere (Rear Window, 1954) yön: Alfred Hitchcock, Aşk Rüzgârları (Written in the Wind, 1956) yön: Douglas Sirk, Aşk Mevsimi (The Graduate, 1967) yön: Mike Nichols, Vahşi Belde (The Wild Bunch, 1969) yön: Sam Peckinpah

29 Aralık Pazar
14:00-17:00
Avrupa Yeni Dalgaları, dünya sinemasının film dilini dönüştüren yönetmenleri

Ana Örnek: Hiroşima Sevgilim (Hiroshima Mon Amour, 1959) yön: Alain Resnais
Diğer Örnekler: Serseri Âşıklar (Â Bout de Souffle, 1960) yön: Jean-Luc Godard, Küçük Papatyalar (Sedmikrásky, 1966) yön: Vera Chytilova, Tokyo Hikâyesi (Tōkyō Monogatari, 1959) yön: Yasujiro Ozu, Yakın Plan (Nema-ye Nazdik, 1990) yön: Abbas Kiarostami, Yolculuk (El Viaje, 1992) yön: Fernando E.Solanas