Şu An Okunan
Övgü Gökçe ile Çevrimiçi ‘Sinemada Devr-i Âlem: Karşılaştırmalı Film Okumaları’ Semineri

Övgü Gökçe ile Çevrimiçi ‘Sinemada Devr-i Âlem: Karşılaştırmalı Film Okumaları’ Semineri

Konuşmacı: Övgü Gökçe
Seminer Başlangıcı: 16 Nisan Cumartesi
Seminer Süresi: 6 hafta (haftada 3 saat, toplam 18 saat)
Saatler: Cumartesi günleri 15:30-18:30 arası
Mecra: Kayıt yaptıranlara Zoom linki gönderilecektir.
Seminer Ücreti: 750 TL (tam), 500 TL (öğrenci ve öğretmen) (iyzico üzerinden 12 aya kadar taksit imkanı)

Dünya sinemasında farklı dönem ve coğrafyalarda bir gezintiye çıkarak birbiriyle akraba filmlerin karşılaştırmalı olarak ele alınacağı bu seminer, çeşitli tarihsel, kültürel ve estetik yaklaşımları, akımları, temaları ve kavramları mercek altına alıyor. Her haftanın örnek filmlerinden yola çıkarak sinema tarihi, film kuramı ve film analizinin araçlarını iç içe geçirirken, film dilinin nasıl bambaşka şekillerde yorumlandığına bakıyor. 12 farklı ülkeden filmlerle zengin bir kavramsal tartışma açmayı amaçlayan program, farklı ilgi alanlarına sahip sinefilleri sürpriz bir biçimde buluşan filmler aracılığıyla sinema dilinin sınırlarını keşfe davet ediyor.

*Katılımcıların örnek filmleri dersten önce izlemeleri gerekir.

SEMİNER PROGRAMI

1. HAFTA: “Melodram ve Gözyaşları”
Filmler: Gilda (1946) Yön: Charles Vidor, Stella (1955) Yön: Michael Cocoyannis
Anahtar Kavramlar: melodram, film noir, klasik Hollywood, ulusal sinemalar, yıldız sistemi.

2. HAFTA: Büyük Kapatılma: Burjuvazi ve Ötesi
Filmler: Mahvedici Melek (El ángel exterminador, 1962) Yön: Luis Buñuel, Parti ve Konukları Hakkında Bir Rapor (O slavnosti a hostech, 1966) Yön: Jan Nemec
Anahtar Kavramlar: Avrupa sanat sineması, Çek Yeni Dalgası, sinema ve modernizm, sinema ve ideoloji, zaman-mekân.

3. HAFTA: Kahramanın Son Günü
Filmler: Seyyit Han (1968) Yön: Yılmaz Güney, Antonio das Mortes (1969) Yön: Glauber Rocha
Anahtar Kavramlar: Üçüncü sinema, epik/trajedi, western, erkeklik, mit.

4. HAFTA: Uzun İnce Bir Yol: Evden Çıkış
Filmler: Arkadaşımın Evi Nerede? (Khane-ye doust kodjast?,1987) Yön: Abbas Kiarostami, Qiu Ju’nın Hikâyesi (Qiu Ju da guan si, 1992) Yön: Zhang Yimou
Anahtar Kavramlar: Devrim-sonrası İran sineması, Çin Beşinci Kuşak, yönetmen sineması, minimalizm, manzara.

5. HAFTA: Yalnız Gezenler
Filmler: Umberto D. (1952) Yön: Vittorio de Sica, Wendy ve Lucy (2008) Yön: Kelly Reichardt
Anahtar Kavramlar: İtalyan Yeni Gerçekçiliği, realizm, sınıf, toplumsal cinsiyet (mekânları), posthümanizm.

6. HAFTA: Eve Dönüş: Neresi?
Filmler: Geride Kalan (The Time that Remains, 2009) Yön: Elia Suleiman, Umut Limanı (Le Havre, 2011) Yön: Aki Kaurismäki
Anahtar Kavramlar: ulusaşırı sinemalar, göçmen sineması, aksanlı sinema, ben/öteki, üslup/ton.

Övgü Gökçe Kimdir?
Boğaziçi Üniversitesi Felsefe Bölümü’nü bitirdi. İstanbul Bilgi Üniversitesi Sinema-TV Bölümü’nde beş yıl araştırma görevlisi olarak çalıştı ve yüksek lisansını devrim sonrası İran sinemasında anlatım üzerine yazdı. Ardından Ohio Üniversitesi Disiplinlerarası Sanatlar Bölümü’nde sinema ve estetik alanında doktora çalışmalarını sürdürdü; İstanbul’da çeşitli üniversitelerde sinema tarihi, görsel kültür, Türkiye sineması ve ülke sinemalarıyla ilgili lisans ve yüksek lisans dersleri verdi. Kurulduğu 2001 yılından bu yana Altyazı Sinema Dergisi ekibinde yer aldı, 2005’den bu yana yayın kurulu üyesi, sinema yazarı ve editör olarak çok sayıda yayında görev aldı. 2011’den bu yana Diyarbakır Sanat Merkezi’nde Program Koordinatörü olarak farklı disiplinlerde sanat programları ve kültürel işbirlikleri geliştirmeyi sürdüren Övgü Gökçe, sinema üzerine yazmaya ve seminerler vermeye devam ediyor.

© 2013-2022 Altyazı Aylık Sinema Dergisi / Altyazi.net'in içeriği dergi yönetiminden ve yazarlardan izin alınmaksızın kullanılamaz.