Şu An Okunan
Gülengül Altıntaş’la ‘Film Dili ve Senaryo Yazımı’ Semineri

Gülengül Altıntaş’la ‘Film Dili ve Senaryo Yazımı’ Semineri

Eğitmen: Gülengül Altıntaş
Kurs Başlangıcı: 2 Mart Pazar
Kurs Süresi: 8 hafta (haftada 3 saatten 24 saat)
Saatler: Pazar günleri 15:30 – 18:30 arası
Yer: Boğaziçi Üniversitesi Mithat Alam Film Merkezi
Kontenjan: Seminer kontenjanı dolmuştur.

Sık sık söylenir: Senaryo okunmak için değil, izlenmek için yazılan bir metindir. Bu atölyenin amacı senaryo yazmak isteyenleri, görüntü ve sesle yazmanın yöntemleriyle tanıştırmak, bir senarist için gerekli olan dil becerilerini kazandırmak ve film okur-yazarlığına adım atmalarını sağlamak. Atölye boyunca katılımcılar senaryo yazımının temel ilkelerini öğrenecek, izleyecekleri örnekler üzerinden film okuması yaparak farklı tür ve anlatım biçimleriyle tanışacak.

Yedi hafta boyunca film analizleri ve yazım çalışmalarıyla sürecek seminerin sekizinci haftasında, katılımcılar yazdıkları bir kısa metraj senaryoyla birebir danışmanlık seansına katılarak, kendi senaryoları üzerinden öğrendiklerini uygulama fırsatı bulacaklar.

1. Hafta – Başlangıçlar
Kısa bir başlangıç: İmge, temsil ve hikâye anlatıcılığı.

Sinemada başlangıçlar: Ölümcül Oyunlar (Funny Games, M.Haneke; 1997), Kutsal Motorlar (Holly Motors, L.Carax, 2012), Préparez vos mouchoirs (B.Blier; 1978), The Graduate (M.Nichols, 1967)

2. Hafta – Ve karşınızda kahraman…
Kahramanın sonsuz yolculuğunun sonuna mı geldik? Üç perdeli yapı: Bir formül mü, bir form mu?

Haftanın filmi: Gegen die Wand (Duvara Karşı,F. Akın, 2004)

3. Hafta – Üç Perdeli Yapıyı Kurmak
Farklı kahramanlar, farklı yolculuklar: Anti-kahraman, trajik kahraman, katalizör kahraman

Haftanın filmleri: Gattaca (A.Nichols, 1997), Çin Mahallesi (Chinatown, R. Polanski, 1974)

4. Hafta – Üç Perdeli Yapıyı Bozmak
Episodik, parçalı ve anlatısal olmayan anlatılar

Haftanın filmleri: Tabu (M.Gomez, 2012), Onun Hakkında Bildiğim 2 ya da 3 Şey (2 ou 3 choses que je sais d’elle.

J.L.Godard, 1967)

5. Hafta – Doğu anlatıları
Çerçeve hikâyeler ve bitmeyen yolculuk

Haftanın filmleri: Ta’m-e gilas (Kirazın Tadı, A. Kiarostami, 1997), Ayneh (Ayna, J.Panahi, 1997)

6. Hafta – Senaryoda Zamanmekân
Haftanın filmi: Ucuz Roman (Pulp Fiction, Q.Tarantino, 1994)

7. Hafta – Senaryo dili – senaryo formatı – senaryo yazımının aşamaları

8. Hafta – Yazdığımız filmleri tartışıyoruz!

GÜLENGÜL ALTINTAŞ KİMDİR?
İstanbul Üniversitesi Radyo TV ve Sinema Bölümü’nden mezun olduktan sonra, eğitimine UCLA Extention, Content Creation for Entertainment Media programında devam etti. Kısa film ve video çalışmaları çeşitli festivallerde gösterildi, ödüller aldı. UCLA, NYU Tisch School of Arts ve Macar Film Akademisi hocalarından senaryo dersleri aldı, Türkiye sinemasının usta yönetmenleriyle senaryo çalışmalarına katıldı. İstanbul Bilgi Üniversitesi, Film Televizyon Yüksek Lisans Programında yüksek lisans eğitimini burslu olarak tamamladı. Şu anda Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi Sinema Televizyon bölümü kadrosunda senaryo derslerini veriyor, senaryo danışmanlığı yapıyor ve Bahçeşehir Üniversitesi Medya ve Sinema Araştırmaları Bölümü’nde Türkiye Sineması üzerine doktora çalışmalarını sürdürüyor.

İletişim: [email protected] / Tel: (212) 359 46 77 (dahili 120)

© 2013-2020 Altyazı Aylık Sinema Dergisi / Altyazi.net'in içeriği dergi yönetiminden ve yazarlardan izin alınmaksızın kullanılamaz.