Wavelength
Deneysel sinemanın kült eserlerinden Michael Snow imzalı Wavelength (1967), 60’lı yıllarda yapılan, insan duyularını film mecrasının imkânlarıyla sınayan denemeler arasında kendine has bir yere sahip. Yüksek tavanlı ve geniş pencereli bir odada, farklı günler ve geceler boyunca bir duvara yavaş yavaş zum yapan kameranın izleyiciyi davet ettiği bir deneyim bu. Mekânın çeşitli renk ve ışıklarda, değişken bir ses kullanımıyla kendi içindeki hareketini kayda alan filmde, belli belirsiz yer alan insan figürlerinden biri, dönemin avangard sinemacılarından Hollis Frampton. Snow’un, aynı çevreden arkadaşı olan yönetmen Ken Jacobs’dan ödünç aldığı kamerayla bir haftada çektiği film, aynı zamanda kamera lensinin mekanik hareketinin bir anatomisi olarak da nitelendiri- lebilir. Asıl sürpriz ise, Snow’un 2003’te Zamanı Olmayanlar için Wavelength (Wavelength For Those Who Don’t Have the Time) adıyla 45 dakika uzunluğundaki bu kült filmin 15 dakikalık kısa bir versiyonunu üretmiş olması. Bu kez kurguyla daha fazla oynayan, üst üste bindirmelerle mekânı daha belirgin zamansal kırılmalara uğratan Snow’un çok katmanlı eserleri yeniden keşfe- dilmeyi bekliyor.
Boğaziçi Üniversitesi Felsefe Bölümü’nü bitirdi. İstanbul Bilgi Üniversitesi Sinema-TV Bölümü’nde yüksek lisans yaptı, tezini devrim sonrası İran sinemasında anlatım üzerine yazdı. Ohio Üniversitesi Disiplinlerarası Sanatlar Bölümü’nde sinema ve estetik alanında doktora çalışmalarını sürdürdü; çeşitli üniversitelerde görsel kültür, Türkiye sineması ve ülke sinemalarıyla ilgili dersler verdi. Kurulduğu 2001 yılından itibaren Altyazı Sinema Dergisi ekibine dahil oldu; sinema yazarı, yayın kurulu üyesi ve editör olarak çok sayıda yayında görev aldı ve seminerler verdi. 2011-2023 yılları arasında farklı disiplinlerde sanat programları ve kültürel işbirlikleri geliştirdiği Diyarbakır Sanat Merkezi’nde program koordinatörü ve direktör olarak çalıştı. Halen Altyazı Sinema Derneği’nde yönetim kurulu üyesi olarak görevini sürdürüyor.