Şu An Okunan
Ali Deniz Şensöz ile Online ‘Filmlerin Dili’ Semineri

Ali Deniz Şensöz ile Online ‘Filmlerin Dili’ Semineri

Konuşmacı: Ali Deniz Şensöz
Seminer Başlangıcı: 11 Eylül Cumartesi
Seminer Süresi: 8 hafta (haftada 3 saat, toplam 24 saat)
Saatler: Cumartesi günleri 12:00-15:00 arası
Mecra: Kayıt yaptıranlara Zoom linki gönderilecektir.
Seminer Ücreti: 700 TL (tam), 450 TL (öğrenci ve öğretmen) (iyzico üzerinden 12 aya kadar taksit imkanı)

Bir filmde anlam nasıl üretilir? Yönetmen bir filmi nasıl tasarlar? Görüntü ve ses izleyiciyle nasıl konuşur? Film diline hâkim olmak film çekmenin, senaryo yazmanın ve film analizi yapabilmenin en önemli şartlarından biri. Bu seminer, film dilini ve sinemada anlamın nasıl üretildiğini öğretmeyi amaçlamaktadır. Film bir sistem olarak ele alındıktan sonra anlatı yapısının nasıl kurulduğu öykü parçalarının analiz edilmesiyle gösterilecektir. Sinemanın anlatım öğelerinden mizansen, görüntü yönetimi, kurgu ve ses filmlerden örnek sahneler eşliğinde işlenecek ve bu öğelerle nasıl anlamlar üretilebildiği açıklanacaktır. Katılımcıların derse gelmeden önce ana örnekleri izlemeleri tavsiye edilir.

1. HAFTA
Film Dilinde Temel Kavramlar
Ana Örnek: Beş Vakit (2006)

Örnek Sahneler: Aşk (Amour, 2012), Jane B. par Agnès V. (1988), Para Avcısı (The Wolf Of Wall Street, 2013)

2. HAFTA
Anlatı Yapısı
Ana Örnek: Yüzüklerin Efendisi Üçlemesi (The Lord of the Rings, 2001-2003)

Örnek Sahneler: Kara Şövalye (The Dark Knight, 2008)

3. HAFTA
Mizansen I – Mekan, Kostüm, Makyaj
Ana Örnek: Amerikan Güzeli (American Beauty, 1999)

Örnek Sahneler: Agnès’in Plajları (Les plages d’Agnès, 2008), Alev Almış Bir Genç Kızın Portresi (Portrait de la jeune fille en feu, 2019), Gattaca (1997), Siyah Kuğu (Black Swan, 2010), Siz Yaşayanlar (Du Levande, 2007), Yaratık (Alien, 1979)

4. HAFTA
Mizansen II – Oyunculuk, Işık ve Renk
Ana Örnek: Bitmeyen Balayı (Touch of Evil, 1958)

Örnek Sahneler: Kirazın Tadı (Ta’m e guilass, 1997), Los Angeles Sırları (LA Confidential, 1997), Ölümcül Tuzak (The Hurt Locker, 2009), The Matrix (1999), Muhteşem Güzellik (La Grande Bellezza, 2013), Vertigo (1958)

5. HAFTA
Görüntü Yönetimi I – Objektif, Çerçeve, Kompozisyon
Ana Örnek: Yurttaş Kane (Citizen Kane, 1941)

Örnek Sahneler: Alpler (Alpeis, 2011), Beni Adınla Çağır (Call Me By Your Name, 2017), Bir Zamanlar Anadolu’da (2011), Hafta Sonu (Weekend, 2011), Hiçbir Zaman Burada Değildin (You Were Never Really Here, 2017), Ida (2014)

6. HAFTA
Görüntü Yönetimi II – Çekim Ölçekleri, Hareketli Çerçeve
Ana Örnek: Tokyo Hikâyesi (Tôkyô Monogatari, 1953)

Örnek Sahneler: American Honey (2016), Ben Küba (Soy Cuba, 1964), Bir Ayrılık (Jodaeiye Nader az Simin, 2011), Hedwig ve Kızgın Çıkıntısı (Hedwig and the Angry Inch, 2001)

7. HAFTA
Kurgu
Ana Örnek: Vahşi Belde (The Wild Bunch, 1969)

Örnek Sahneler: 2001: Uzay Macerası (2001: A Space Odyssey, 1968), Cabaret (1968), Çocukluk (Boyhood, 2014), Küçük Papatyalar (Sedmikrásky, 1966), New York Çeteleri (Gangs of New York, 2002), Star Wars serisi, Six Feet Under (2001-2005), Trendeki Yabancılar (Strangers on a Train, 1951)

8. HAFTA
Ses
Ana Örnek: Kan Dökülecek (There Will Be Blood, 2007)

Örnek Sahneler: Cinayeti Gördüm (Blow Up, 1966), Üç Maymun (2008), Yaşamın Renkleri (Pleasantville, 1998), Zama (2017)

Ali Deniz Şensöz kimdir?
Yeditepe Üniversitesi İşletme (Almanca) bölümünü bitirdikten sonra İstanbul Bilgi Üniversitesi Sinema-TV bölümünde yüksek lisans öğrenimi gördü. 2007 yılında sinema yazarlığına başladı. İki yıl düzenli olarak Bant Dergisi’nde sinema yazıları kaleme aldı. 2011’de Rotterdam Film Festivali’nin Genç Sinema Yazarları atölyesine kabul edildi, yine aynı yıl Nisimasa’nın Cannes Film Festivali esnasında düzenlediği Genç Film Eleştirmenleri atölyesine seçildi. Şu an, 2008 yılında yazmaya başladığı Altyazı Sinema Dergisi’nde yayın kurulu üyesi ve işletme müdürü olarak görev almakta. Diğer yandan çeşitli mecralarda yazılar yazmaya, farklı kurumlarda eğitimler vermeye devam ediyor.

© 2013-2022 Altyazı Aylık Sinema Dergisi / Altyazi.net'in içeriği dergi yönetiminden ve yazarlardan izin alınmaksızın kullanılamaz.