Black Panther
Son Durak (Fruitvale Station, 2013) ve Creed: Efsanenin Doğuşu (Creed, 2015) filmleriyle iyi bir yönetmen olduğunu ispatlayan Ryan Coogler’ın Afrika algısı, kabile devleti, egzotik kadın kıyafetleri ve danslardan ibaret. Bunun ötesinde şablonu, hikâyeyi ele alış biçimi, egemenlik ilişkileri ve iyi-kötü temsilleriyle kendisinden önceki beyaz süper kahraman hikâyelerinden farksız; onların evrenini Afrika ve siyah karakterlerle yeniden inşa eden bir film var karşımızda. Afrikalı bir süper kahramanın ancak beyazların kurduğu bir dünyada, bir devlet başkanı olarak, onların yöntemleri ve silahlarıyla kendisini var edebileceğini; binlerce yıllık tarihin, sınıfsal ve ırksal ezilmişliğin içinden yeni bir karakter kurmanın imkânsız olduğunu mu söylüyor bize Black Panther? Şenay Aydemir
Altyazı 181, Mart 2018
<<< >>>
1997- 2014 yılları arasında Evrensel, Referans ve Radikal gazetelerinde çalıştı. Birçok dergide yazıları yayınlandı. Yayınlanmış iki kitabı bulunuyor. Halen Gazete Duvar ve Evrensel’de düzenli olarak film eleştirisi yazıyor.