Şu An Okunan
Beş Maddede Tsai Ming-liang – III

Beş Maddede Tsai Ming-liang – III

Olay Örgüsünün Ötesi

Tsai Ming-liang, kendisini hikâyeler anlatan değil görsel imgeler yaratan bir sinemacı olarak tanımlar. Yönetmenin filmleri odaklandıkları hikâyelerde alışıldık bir neden-sonuç ilişkisi gütmez. Olayların yarattığı gelişmelerden çok karakterlerinin etrafındaki dünyanın o karakterlerin ruh hâline etkisiyle ilgilenirler. Nehir (He Liu, 1997) yönetmenin tüm filmlerinde başrolde oynayan Lee Kang-sheng’in canlandırdığı Hsiao-Kang’ın yaşadığı feci boyun tutulmasını takip eder gibidir ancak film, anlatıda büyük yer kaplayan bu unsura dramatik bir vurgu yapmaz, olayın neden ve sonuçlarıyla pek ilgilenmez. Yönetmenin ilk uzun metrajlı sinema filmi Rebels of the Neon God’da (Qing Shao Nian Nuo Zha, 1992) ise Tayvanlı bir grup gencin şehrin kıyılarında, arka sokaklarda geçen yaşamına bir kaleydoskop yerleştirmiş gibidir Tsai Ming-liang. Benzer renklerdeki, benzer hâllerin taşıyıcısı, parça parça bir atmosfere konuk oluruz. Filmin olay örgüsünü yaratan parçaların birbiriyle kurduğu ilişkileri film boyunca tekrar eden müzik ve Taipei şehrinin parça parça yansımaları üzerinden takip ederiz. Yönetmenin filmografisinin aykırı unsurlarından biri olan bu diejetik olmayan müzik kullanımı, filmin kendine has zaman hissiyatının bir taşıyıcısı gibidir.

<<<

>>>

© 2013-2022 Altyazı Aylık Sinema Dergisi / Altyazi.net'in içeriği dergi yönetiminden ve yazarlardan izin alınmaksızın kullanılamaz.