Şu An Okunan
Damien Chazelle’in Dikey Formattaki Yeni Kısası Yayınlandı

Damien Chazelle’in Dikey Formattaki Yeni Kısası Yayınlandı

Whiplash (2014), Aşıklar Şehri (La La Land, 2016) ve Ay’da İlk İnsan (First Man, 2018) filmlerinin yönetmeni Damien Chazelle, iPhone ile çektiği yeni bir kısa film yayınladı. Apple prodüksiyonuyla dikey formatta çekilen film, seyircisini Hollywood tarihinde kısa bir yolculuğa çıkarıyor.

1920’ler Hollywood’unu konu alması beklenen yeni filmi Babylon’un çekimleri belirsiz bir tarihe ertelenen Damien Chazelle, yeni yayınlanan kısa filminde Hollywood tarihine farklı bir çerçeveden bakıyor. Apple’ın YouTube kanalından yayınlanan ve tamamen iPhone 11 Pro’yla çekilen The Stunt Double, bir dublörün zihninden Hollywood tarihine kısa bir yolculuk yapıyor. İşlerin yolunda gitmediği bir sahnenin içinde dublörün hayatını gözünün önünden geçiren film şeridi dublörle beraber seyirciyi sessiz filmlerden westerne, ajan filmlerinden müzikallere sinema tarihinden farklı duraklara götürüyor.

Damien Chazelle, 29 yaşında çektiği ve kendisine büyük başarı getiren ilk uzun metrajı Whiplash’in ardından yazıp yönettiği Aşıklar Şehri’nde klasik müzikallere büyük bir saygı duruşunda bulunmuştu. Yeni filmi Babylon’da da sesli filmlerin sektöre girdiği 1920’li yıllara odaklanacak olan Chazelle’in Hollywood tarihine yeni bir gözle bakması bekleniyor. The Stunt Double’da da farklı dönemlerden filmlere ait sahneleri yeniden üreten Chazelle, bu yeni bakışı biçimsel alana taşıyarak çok bilindik sahneleri dikey olarak yeniden tasarlıyor.

Apple’ın “Vertical Cinema” başlığıyla büyük ölçüde telefondan film izleme alışkanlıklarını dönüştürme amacıyla ürettiği bir projenin parçası olan The Stunt Double, çoğunlukla akıllı telefonlar ve sosyal medya uygulamalarıyla özdeşleştirilen dikey formatın sunduğu sinemasal olanakları araştıran bir film. Chazelle’in klişe sayılabilecek, tür filmlerinin en alışıldık sahneleme biçimlerinden bazılarını seçmesinin bir sebebi de bu olsa gerek. Bilhassa yüksek bir binaya heybet katmak, dar bir koridoru boğuculaştırmak ya da düelloyu bekleyen bir kovboyun endamını çevreden ayrıştırarak gösterebilmek gibi deneyler dikey çerçeve oranının sunduğu yeni biçimsel olanakları araştırıyor.

Apple’ın filmle birlikte yayınladığı ve filmin yapım sürecine odaklanan kamera arkası görüntüleri de hem yönetmenin hem de yapım ekibinin alışkanlıklarını dikey formata göre nasıl değiştirdiği hakkında ipuçları sunuyor.

Kaynak: IndieWire & The Film Stage

© 2013-2020 Altyazı Aylık Sinema Dergisi / Altyazi.net'in içeriği dergi yönetiminden ve yazarlardan izin alınmaksızın kullanılamaz.