Şu An Okunan
Ali Deniz Şensöz ile ‘Film Dili’ Semineri

Ali Deniz Şensöz ile ‘Film Dili’ Semineri

Konuşmacı: Ali Deniz Şensöz
Seminer Tarihleri: 12 Ekim Cumartesi – 16 Kasım Cumartesi
Seminer Süresi: 6 hafta (günde 3 saat, toplamda 18 saat)
Saatler: 12:00 – 15:00
Mecra: Kayıt yaptıranlara Zoom linki gönderilecektir.
Seminer Ücreti: 2500 TL (tam), 1950 TL (öğrenci ve öğretmen) (iyzico üzerinden 12 aya kadar taksit imkanı)
İletişim: [email protected]
*Öğrenci ve öğretmen ücreti ödeyenlerin ilgili kimlik belgesini [email protected] adresine göndermesi gerekmektedir.
*Havale ile ödeme yapmak isterseniz, [email protected] adresine e-posta atabilirsiniz.

Bir filmde anlam nasıl üretilir? Yönetmen bir filmi nasıl tasarlar? Görüntü ve ses izleyiciyle nasıl konuşur? Film diline hâkim olmak film çekmenin, senaryo yazmanın ve film analizi yapabilmenin en önemli şartlarından biri. Bu seminer, film dilini ve sinemada anlamın nasıl üretildiğini öğretmeyi amaçlamaktadır. Film bir sistem olarak ele alındıktan sonra anlatı yapısının nasıl kurulduğu öykü parçalarının analiz edilmesiyle gösterilecektir. Sinemanın anlatım öğelerinden mizansen, görüntü yönetimi, kurgu ve ses filmlerden örnek sahneler eşliğinde işlenecek ve bu öğelerle nasıl anlamlar üretilebildiği açıklanacaktır. 

*Katılımcıların derse gelmeden önce filmleri izlemeleri tavsiye edilir.

1. Hafta – Film Dilinde Temel Kavramlar
Ana Örnek:
Beş Vakit (Reha Erdem, 2006)
Örnek Sahneler: Aşk (Amour, Michael Haneke, 2012), Jane B. par Agnès V. (Agnès Varda1988), Para Avcısı (The Wolf Of Wall Street, Martin Scorsese, 2013)

2. Hafta – Anlatı Yapısı
Ana Örnek:
Yüzüklerin Efendisi Üçlemesi (The Lord of the Rings, 2001-2003)
Örnek Sahneler: Kara Şövalye (The Dark Knight, Christopher Nolan, 2008)

3. Hafta – Mizansen
Ana Örnek:
Amerikan Güzeli (American Beauty, Sam Mendes, 1999)
Örnek Sahneler: Alev Almış Bir Genç Kızın Portresi (Portrait de la jeune fille en feu, Céline Sciamma, 2019), Bitmeyen Balayı (Touch of Evil, Orson Welles, 1958), Kirazın Tadı (Ta’m e guilass, Abbas Kiarostami, 1997), Ölümcül Tuzak (The Hurt Locker, Kathryn Bigelow, 2009), Siz Yaşayanlar (Du Levande, Roy Andersson, 2007), Gattaca (Andrew Niccol, 1997)

4. Hafta – Görüntü Yönetimi
Ana Örnek:
Tokyo Hikâyesi (Tôkyô Monogatari, Yasujirō Ozu, 1953)
Örnek Sahneler: Alpler (Alpeis, Yorgos Lantimos, 2011), American Honey (Andrea Arnold, 2016), Ben Küba (Soy Cuba, Mihail Kalatozov, 1964), Beni Adınla Çağır (Call Me By Your Name, Luca Guadagnino, 2017), Bir Ayrılık (Jodaeiye Nader az Simin, Asghar Farhadi, 2011), Hafta Sonu (Weekend, Andrew Haigh, 2011), Ida (Paweł Pawlikowski, 2013)

5. Hafta – Kurgu
Ana Örnek:
Vahşi Belde (The Wild Bunch, Sam Peckinpah, 1969)
Örnek Sahneler: 2001: Uzay Macerası (2001: A Space Odyssey, Stanley Kubrick, 1968), Cabaret (Bob Fosse, 1972), Çocukluk (Boyhood, Richard Linklater, 2014), Küçük Papatyalar (Sedmikrásky, Věra Chytilová, 1966), New York Çeteleri (Gangs of New York, Martin Scorsese, 2002), Star Wars serisi (1977-2019), Six Feet Under (2001-2005)

6. Hafta – Ses
Ana Örnek:
Kan Dökülecek (There Will Be Blood, Paul Thomas Anderson, 2007)
Örnek Sahneler: Bir Zamanlar Anadolu’da (Nuri Bilge Ceylan, 2011), Cinayeti Gördüm (Blow Up, Michelangelo Antonioni, 1966), Üç Maymun (Nuri Bilge Ceylan, 2008), Zama (Lucrecia Martel, 2017)

‘Askıda Seminer’ programına katkıda bulunmak isteyen takipçilerimiz ise bu link üzerinden kendi bütçelerine göre farklı miktarlarda destek sağlayabilirler.

‘Askıda Seminer’ programına katılımcı olarak başvurmak için bu formu 8 Ekim 2024 tarihine kadar doldurabilirsiniz.


Ali Deniz Şensöz kimdir?

Yeditepe Üniversitesi İşletme (Almanca) bölümünü bitirdikten sonra İstanbul Bilgi Üniversitesi Sinema-TV bölümünde yüksek lisans öğrenimi gördü. 2007 yılında sinema yazarlığına başladı. İki yıl düzenli olarak Bant Dergisi’nde sinema yazıları kaleme aldı. 2011’de Rotterdam Film Festivali’nin Genç Sinema Yazarları atölyesine kabul edildi, yine aynı yıl Nisimasa’nın Cannes Film Festivali esnasında düzenlediği Genç Film Eleştirmenleri atölyesine seçildi. 2008 yılında yazmaya başladığı Altyazı Sinema Dergisi’nde 2011-2018 yılları arasında koordinatör ve yazar olarak çalıştı, 2018-2022 yılları arasında işletme müdürü olarak görev aldı. Şu an Berlin eyaletine bağlı kültür kurumu Kulturraum Berlin gGmbH’da proje yöneticisi olarak çalışıyor.

© 2013-2022 Altyazı Aylık Sinema Dergisi / Altyazi.net'in içeriği dergi yönetiminden ve yazarlardan izin alınmaksızın kullanılamaz.