Fırat Yücel ile Online ‘Kurgu Atölyesi’

,

Konuşmacı: Fırat Yücel
Atölye Başlangıcı: 4 Nisan Cumartesi
Atölye Süresi: 2 hafta sonu (Cumartesi-Pazar, günde 3,5 saatten 14 saat)
Saatler: Cumartesi-Pazar günleri 15:30-19:00 arası
Yer: Altyazı Sinema Derneği, Kuloğlu Mah. Turnacıbaşı Cad. No:3 D:8 Beyoğlu / İstanbul
Seminer Ücreti (Sadece Havale): 400 TL (tam), 250 TL (öğrenci ve öğretmen); 2 taksit imkanı. (IBAN Numarası kayıt formu doldurulduktan sonra mail ile iletilecektir.)
İletişim:
 [email protected]
Not: Katılımcı sayısı 20 kişiyle sınırlıdır.

Dört oturumdan oluşan, yarı teorik yarı pratik atölyede sinema tarihindeki şehir temsilleri üzerine düşünülecek ve kısa şehir-kurguları üretmenin yolları aranacak. İlk seansta, 20. yüzyılın başında üretilmiş ‘şehir senfonileri’nin yanı sıra klasik filmlerdeki şehir sahnelerine ve kolaj, saptırma, yapıbozum gibi stratejileri kullanan örneklere göz atılacak. Bu örneklerdeki şehre bakış biçimleri ve kurgu yöntemleri üzerinde durulacak. İkinci seansta kurgu programları vasıtasıyla nasıl şehir-kurguları üretilebileceğine dair uygulamalı örneklendirme yapılacak. Ayrıca farklı malzemelerin (arşiv, buluntu görüntü, haber klibi vs.) nasıl kullanılabileceğine dair fikir yürütülecek. Üçüncü seansta, Türkiye’den örnekler üzerinden farklı kurgu yaklaşımları değerlendirilecek. Son seansta ise katılımcıların kendi seçecekleri malzemelerden üretecekleri kısa şehir videoları üzerinden ortak bir çalışma yürütülecek.

Katılımcılardan herhangi bir kurgu programını bilmeleri beklenmemektedir. Kendi bilgisayarları üzerinden çalışabilecekleri bir kurgu programı yüklemiş olmaları ve konuya ilgi duymaları yeterli olacaktır. Atölyede Premiere Pro üzerinden kurgu pratiğine dair temel teknik bilgiler paylaşılacaktır. Bununla birlikte her katılımcı kendi tercih edeceği program vasıtasıyla da video üretebilir; kendi tercihi doğrultusunda ve boyutta üretim yapabilir. İlk seanstan itibaren bu üretimlerin şekli konusunda ortaklaşa düşünülecektir. Atölyede amaç, herkesin uygulayabileceği, herkesin erişiminde bir kurgu pratiği yolunda kafa yormaktır.

    1. SEANS Şehir Sahneleri
    2. SEANS Kurgu Pratiği
    3. SEANS Türkiye’den Örnekler
    4. SEANS Video Üretimlerine Bakış

Örnek Filmler (önceden göz atılması tavsiye olunur; atölye sırasında da bazı örnekler izlenecektir):

Manhatta (1921)
Rien que les heures (1926)
Berlin: Büyük Bir Şehrin Senfonisi (Berlin: Die Sinfonie der Großstadt, 1927)
Regen (Rain, 1929)
Kameralı Adam (Chelovek s kino-apparatom, 1929)
À propos de Nice (1930)
The Naked City (1948)
Critique de la séparation (1961)
Le Joli Mai (1963)
Ona Dair Bildiğim İki Üç Şey (2 ou 3 choses que je sais d’elle, 1967)
News From Home (1977)
Tokyo-Ga (1985)
After Hours (1985)
Hayallerim, Aşkım ve Sen (1987)
Made in Hong Kong (1997)
Life in Loops (A Megacities RMX) (2006)
My Winnipeg (2007)
Hakkari’den Ankara’ya Kağıtçılar (2007)
Bu Sahilde (2010)
Özgürleşen Seyirci (2016)
Akher ayam el madina (2016)
Çağımız (L’epoque, 2018)

Fırat Yücel kimdir?
Boğaziçi Üniversitesi Sosyoloji Bölümü’nde lisans eğitimini sürdürürken, üniversiteden arkadaşlarıyla birlikte 2001’de Altyazı Aylık Sinema Dergisi’ni kurdu ve derginin genel yayın yönetmeni olarak çalışmaya başladı. Film eleştirisi alanındaki çalışmalarının yanı sıra Altyazı Seminerleri kapsamında Karşı Sinema başlığında seminerler verdi. Hoşgeldin Lenin (2016), Özgürleşen Seyirci: Emek Sineması Mücadelesi (2016) ve Baştan Başa (2019) belgesellerinin kurgucularından olan Yücel, aynı zamanda Kapalı Gişe (2016) ve Baştan Başa belgesellerinin ortak yönetmenidir. Altyazı Sinema Dergisi’nin eki Altyazı Fasikül: Özgür Sinema’nın editörlüğünü yapmaktadır.