Övgü Gökçe ile Online “Sinemada Devr-i Alem” Semineri

,

Konuşmacı: Övgü Gökçe
Seminer Başlangıcı: 26 Temmuz Pazar
Seminer Süresi: 6 hafta (haftada 3 saat, toplam 18 saat)
Saatler: Pazar günleri 16:00-19:00 arası
Mecra: Kayıt yaptıranlara Zoom linki gönderilecektir.
Seminer Ücreti: 500 TL (tam), 300 TL (öğrenci ve öğretmen) (iyzico üzerinden 12 aya kadar taksit imkanı)
*Havale ile ödeme yapmak isterseniz, kayıt formunu doldurduktan sonra hesap bilgisi için [email protected]’e mail atabilirsiniz.
İletişim: [email protected]

Sinemada Devr-i Alem seminerinde, farklı dönem ve coğrafyalarda bir gezintiye çıkarak, sinemanın bize sunduğu çeşitli tarihsel, kültürel ve estetik yaklaşımlara, akımlarla, türlere ve temalara değinilecek. Yalnızca sinema tarihine, film kuramı ya da film analizine yoğunlaşmak yerine, her haftanın örnek filmlerinden yola çıkarak film dilinin sinema tarihi içinde ve dünyanın farklı coğrafyalarında nasıl şekillendiğine, yönetmenler, akımlar ve kuramlar tarafından nasıl dönüştürüldüğüne bakılacak. Her hafta iki filmin tartışılacağı seminerde, ülke sinemalarının tarihsel ve estetik bağlamları üzerinden sinema dilinin sınırları keşfe çıkılırken, Türkiye’de sinemanın tarihsel ve estetik unsurlarına da farklı açılardan referanslar yapılacak.

* Programda yer alan tüm filmlerin her hafta seminer öncesinde izlenmiş olması gerekir.

1. HAFTA
Klasik Hollywood’dan Avrupa Sanat Sinemasına Film Dili ve Estetiğine Giriş 
Filmler: Aşk Rüzgarları (Written on the Wind, 1956) Yön: Douglas Sirk, Hiroşima, Sevgilim (Hiroshima, Mon Amour, 1959) Yön: Alain Resnais

2. HAFTA
Kendi Sözünün Sahibi: Sömürgecilik sonrası Afrika Sinemaları 
Filmler: Kara Kız (Le noire de…,1966) Yön: Osman Sembene, Bir Çakalın Yolculuğu (Touki Bouki, 1979) Yön: Djibril Diop Mambéty

3. HAFTA
Büyünün ve Katı Gerçeğin Dünyası: Güney Amerika Sinemaları 
Filmler: Çorak Yaşamlar (Vidas Secas, 1963) Yön: Nelson Pereira dos Santos, Azgelişmişliğin Anıları (Memorias del subdesarrollo, 1968) Yön: Tomás Gutiérrez Alea

4. HAFTA
Ülke ve Beden: Çin’den Hong Kong’a Karmaşık Kimlikler 
Filmler: Kızıl Darı Tarlası (Hong gao liang, 1988) Yön: Zhang Yimou, Hong Kong yeni dalgalarından örnek parçalar  (Ann Hui, Tsui Hark, Stanley Kwan, Wong Kar-Wai)

5. HAFTA
Bir Deneyim Sineması: Japonya’dan Tayvan’a Minimalizm 
Filmler: Geç Gelen Bahar (Banshun, 1949) Yön: Yasujiro Ozu, Café Lumière (2003) Yön: Hou Hsiao-Hsien

6. HAFTA
Gerçeğe Meydan Okurken: Devrim Öncesi ve Sonrası İran Sineması
Filmler: İnek (Gav, 1969) Yön: Deryush Mehrjui, Yakın Plan (Nema-ye Nazdik, 1990) Yön: Abbas Kiarostami 

Övgü Gökçe Kimdir?
Boğaziçi Üniversitesi Felsefe Bölümü’nü bitirdi. İstanbul Bilgi Üniversitesi Sinema-TV Bölümü’nde beş yıl araştırma görevlisi olarak çalıştı ve yüksek lisans tezini devrim sonrası İran sinemasında anlatım üzerine yazdı. Ardından Ohio Üniversitesi Disiplinlerarası Sanatlar Bölümü’nde sinema ve estetik alanında doktora çalışmalarını sürdürdü; İstanbul’da çeşitli üniversitelerde sinema tarihi, görsel kültür, Türkiye sineması ve ülke sinemalarıyla ilgili lisans ve yüksek lisans dersleri verdi. Kurulduğu 2001 yılından bu yana Altyazı Sinema Dergisi ekibinde yer aldı, 2005’den bu yana yayın kurulu üyesi, sinema yazarı ve editör olarak çok sayıda yayında görev aldı. 2011’den bu yana Diyarbakır Sanat Merkezi’nde Program Koordinatörü olarak farklı disiplinlerde sanat programları ve kültürel işbirlikleri geliştirmeyi sürdüren Övgü Gökçe, sinema üzerine yazmaya ve seminerler vermeye devam ediyor.