Şu An Okunan
Beş Maddede Michael Haneke – V

Beş Maddede Michael Haneke – V

Açı-Karşı Açının Reddi

Konvansiyonel sinemanın açı-karşı açı düzeneğini çok farklı biçimlerde alaşağı eder Haneke. Piyanist’te (La Pianiste, 2001) çoğu kez konuşan kişinin yüzünü değil, konuşulan kişinin yüzünü görürüz. Konuşma yetkisine sahip olandan çok dinleme konumundakilerle ilgilendiğini bu şekilde de ortaya koyar. Yedinci Kıta’nın (Der Siebente Kontinent, 1989) başında olduğu gibi insan yüzlerini uzun süre saklayıp açı-karşı açıdan tümüyle de feragat edebilir. Son filmi Aşk’ta (Amour, 2012), bu kalıba daha da fazla başvurur. Belki de bu duruma ironik bir göndermeyle, Aşk’ın afişleri bile açı-karşı açı olarak tasarlanmıştır, biri kadını diğeri erkeği gösterir.

<<<

 

© 2013-2022 Altyazı Aylık Sinema Dergisi / Altyazi.net'in içeriği dergi yönetiminden ve yazarlardan izin alınmaksızın kullanılamaz.