Aşk ve Ölüm (A Matter of Life and Death)
Aşk ve Ölüm (1946), 1945 yılında Almanya’ya yapılan taarruzda uçağı hasar gören bir İngiliz pilotun hikâyesini anlatır. Paraşütü olmayan Peter, hayatının son anlarını yaşadığının bilinciyle telsizinin ucundaki kadın sesine âşık olur ve uçaktan kendini bırakır. Ancak mucizevi bir şekilde sağ kalmıştır, üstelik düştüğü sahilde sesine tutulduğu June’u da bulacaktır. Sonradan Öteki Dünya’daki bir görevlinin hatası sonucu hayatta kaldığı anlaşılır. Ya da bütün bunlar beyin ameliyatı geçirmekte olan bir askerin zihnindeki imgelerden ibarettir. Gündelik hayatı Technicolor renkleriyle, cennetten çok bürokratik bir cehennemi andıran Öteki Dünya’yı ise siyah-beyaz tasvir eden Michael Powell ve Emeric Pressburger, zamanı durdurma gibi teknik buluşlar, güncel siyasi göndermeler ve kendini yansıtan bir mizahla (Öteki Dünya’yı kast ederek “İnsan yukarda Technicolor’a aç kalıyor” der bir karakter) sinema tarihinin belki de en katmanlı ‘romantik fantezi’sine hayat verirler. Öte yandan bireycilik temelli hukuk anlayışına övgüler içeren film, birçokları tarafından da Birleşik Krallık’ın savaş sonrasında ABD ile işbirliği yapması gerektiğini vaaz eden bir propaganda (ismindeki ‘ölüm kalım meselesi’ de böyle yorumlanır) olarak algılanmıştır.
1979’da İzmir’de doğdu. Boğaziçi Üniversitesi’nde sosyoloji okurken 2001’de Altyazı Sinema Dergisi’nin kurucuları arasında yer aldı. Uzun süre Altyazı’nın genel yayın yönetmenliğini üstlendi. Bugün Altyazı’nın ifade özgürlüğüne yoğunlaşan Altyazı Fasikül: Özgür Sinema adlı yayınının editörlüğünü yapmaktadır. Sinema yazarlığının yanı sıra kurgucu ve yönetmen olarak belgesel çalışmalarını sürdürmektedir. Hoşgeldin Lenin (2016), Kapalı Gişe (2016), Özgürleşen Seyirci: Emek Sineması Mücadelesi (2016), Baştan Başa (2019), 8 Mart 2020: Bir Günce (2023), Ulysses Çevirmek (2023) gibi belgesellerde kurgucu ve yönetmen olarak rol üstlenmiştir.