Şu An Okunan
Beş Maddede Tsai Ming-liang – II

Beş Maddede Tsai Ming-liang – II

Paralel Yaşamlar

Tsai Ming-liang’ın birçok filmi, paralel yaşamlar ve bu yaşamların birbiriyle ilişkisi üzerine kuruludur. Yönetmen, genelde yalnız, bulunduğu dünyanın kaçınılmaz birer parçası olarak resmettiği karakterlerini sıklıkla iki serbest uçtan tutup aralarında ilişkisiz bir ardışıklık kurar, sonrasında bu rastgelelikten paralellikler ve buluşmalar, çarpışmalar türetir. Altın Aslan ödüllü Yaşasın Aşk’ta (Ai Qing Wan Sui, 1994) aynı apartman dairesini benzer amaçlar için birbirinden habersiz kullanan üç karakterin yaşamları önce teğet bir paralellik yaratır, sonrasında da kesişir. Orada Saat Kaç’ta (Ni na Bian ji Dian, 2001) ise karakterlerin filmin başında yaşadığı küçücük bir temas iki yaşamı paralel hâle getirir ve bu yaşamlar film evreninde birbirine bağlanır. Film boyunca iki farklı şehirdeki karakterin yalnız yaşamlarını izleriz. Karakterlerin yeniden teması ise filmin ürettiği montaj evreninde paralelleşen anlarla gerçekleşir. Tsai Ming-liang, dört yıl sonra çektiği Serseri Bulut’ta (Tian Bian yi Duo Yun, 2005) bu iki karakterin hikâyesini devam ettirir ve büyük ölçüde cinsel temas etrafında çerçevelenen dünyasında aynı karakterleri kişisel temasın bambaşka bir yakasıyla yüzleştirir.

<<<

>>>

© 2013-2022 Altyazı Aylık Sinema Dergisi / Altyazi.net'in içeriği dergi yönetiminden ve yazarlardan izin alınmaksızın kullanılamaz.