Şu An Okunan
‘Ölümüne’ Müzik…

‘Ölümüne’ Müzik…

Nick Hornby’nin kült romanı ‘Ölümüne Sadakat’ (High Fidelity), Stephen Frears’in 2000 tarihli filminden sonra, şimdilerde bir Hulu dizisi olarak seyirci karşısında. Hikâye bu kez heteroseksüel bir erkek yerine biseksüel bir kadının gözünden anlatılıyor ve başrolünde Zoë Kravitz var.

Nick Hornby’nin Londra’da bir plak dükkânı sahibinin takıntılı müzikseverliği ve aşk hayatı etrafında şekillenen romanı ‘Ölümüne Sadakat’ (‘High Fidelity’), 1995 yılında yayımlandıktan kısa süre sonra kült bir esere dönüşmüştü. Roman 2000 yılında Stephen Frears’ın yönetmenliğinde, orijinal ismiyle beyazperdeye uyarlanmıştı ve (Türkiye’de Sensiz Olmaz adıyla gösterime giren) film de çok sevilmiş; başrolündeki John Cusack’a Altın Küre adaylığı getirmişti. Kitabın 2006’daki Broadway müzikali uyarlaması ise The New York Times tarafından “tüm zamanların en unutulabilir müzikali” seçilmiş; sahne macerası sadece on gün sürmüştü.

Hornby’nin kült romanı, şimdilerde bir Hulu dizisi olarak seyirci karşısında. Yayını 14 Şubat 2020’de başlayan dizinin başrolünde Zoë Kravitz var. Romanın, Kravitz’in annesi Lisa Bonet’in de yer aldığı ilk uyarlaması, Chicago’da eski moda bir plak dükkânı işleten ve en büyük zevki ‘Top 5’ müzik listeleri hazırlamak olan ancak özel hayatındaki ilişkilerinde bir türlü tutunamayan Rob Gordon’ın (John Cusack) hikâyesini anlatıyordu. Dizi ise Brooklyn’de geçiyor ve hikâyeyi heteroseksüel bir erkek yerine biseksüel bir kadının gözünden işliyor.

John Cusack anlatıyor
Londra, Chicago, Brooklyn… Değişmeyen şey, müzik takıntısı. Hollywood Reporter’ın bu yeni dizi vesilesiyle konuştuğu John Cusack, geriye dönüp baktığında kitabın 2000’deki başarılı uyarlama sürecini şöyle anlatıyor: “Nick bana ‘Kitabım İngiliz aksanından çok daha fazlası hakkında’ dedi. Bir Amerikalı olarak o plak dükkânını çok iyi biliyordum. Benimkinde punk takıntılıydılar, İngiltere’de ise R&B ve Chess kayıtları. Fakat aksanları aldığınız zaman, onlar aynı adamlar. Doğru bir uyarlama yaptığımızı düşünüyorum ve bunda, (müzik süpervizörü) Kathy Nelson ile (Disney yöneticilerinden) Joe Roth’un, ayrıca her şeyin algoritmalardan yahut testlerden geçmesinin gerekmediği bir film yapma ortamının büyük etkisi vardı.”

© 2013-2020 Altyazı Aylık Sinema Dergisi / Altyazi.net'in içeriği dergi yönetiminden ve yazarlardan izin alınmaksızın kullanılamaz.