Şu An Okunan
Lara Özlen ile Kuir Sinema

Lara Özlen ile Kuir Sinema

Konuşmacı: Lara Özlen
Seminer Başlangıcı: 29 Nisan Cumartesi
Seminer Süresi: 4 hafta (haftada 3 saat, toplam 12 saat)
Saatler: Cumartesi günleri 15:00 – 18:00
Mecra: Çevrimiçi (Kayıt yaptıranlara Zoom linki gönderilecektir.)
Seminer Ücreti: 1450 TL (tam), 950 TL (öğrenci ve öğretmen) (iyzico üzerinden 12 aya kadar taksit imkanı)
İletişim: [email protected]

LGBTİ+ filmler ne demek? Sinema endüstrisinin tanımladığı gibi, “içinde LGBTİ+ karakterler olan filmler” mi demek? Peki kuir (queer) teori hangi noktada devreye giriyor ve nasıl bir etki yaratıyor? Kuir filmler, birbirine benzeyen LGBTİ+ karakterleri merkezine alan hikâyelere alternatif yaratabilir mi? Bu seminerde kronolojik olarak LGBTİ+ temalı filmlerden kuir filmlere geçişten bahsedeceğiz. LGBTİ+’ların sinema tarihindeki temsillerine, bunların anaakım diğer temsillerden farkına ve kuir karakterlere bakacak; kuir film yapımı tekniklerinin (mizansen, kurgu, oyuncu seçimi gibi) hikâye anlatımına etkisini programdaki filmler üzerinden anlamaya çalışacağız.

1. HAFTA: Toplumsal Cinsiyet ve Kuire Giriş

Örnek Film: Alev Almış Bir Genç Kızın Portresi (Portrait de la jeune fille en feu, 2019) YÖN: Céline Sciamma

Diğer Filmler: The Tempest (1979) & Mavi (Blue, 1993) YÖN: Derek Jarman, Meshes of the Afternoon (1943) YÖN: Maya Deren

2. HAFTA: Açılma Hikâyeleri

Örnek Film: XXY (2007) YÖN: Lucía Puenzo

Diğer Filmler: Mavi En Sıcak Renktir (La vie d’Adèle, 2013) YÖN: Abdellatif Kechiche, Beni Adınla Çağır (Call Me By Your Name, 2017) YÖN: Luca Guadagnino, They (2017) YÖN: Anahita Ghazvinizadeh

3. HAFTA:  “Travestilik” ve “Trans”gender’ın İmgesel Temsilleri

Örnek Film: İçinde Yaşadığım Deri (La Piel que Habito, 2011) YÖN: Pedro Almodóvar

Diğer Filmler: Victor/Victoria (1982) YÖN: Blake Edwards, Bazıları Sıcak Sever Wilder (Some Like It Hot, 1959) YÖN: Billy Wilder, Kuzuların Sessizliği (Silence of the Lambs, 1991) YÖN: Jonathan Demme, The Adventures of Priscilla, Queen of the Desert (1994) YÖN: Stephan Elliott, Erkekler Ağlamaz (Boys Don’t Cry, 2000) YÖN: Kimberly Pierce

4. HAFTA: Türkiye’de Kuir Hamleler ve Kuir Gelecekler

Örnek Film: Aşk, Büyü, vs. (2019) YÖN: Ümit Ünal

Diğer Filmler: Beyaz Atlı Prens Boşuna Gelme (2009) YÖN: Aykut Atasay-İzlem Aybastı-Zeliha Deniz, Düş Gezginleri (1992) & Gece Melek ve Bizim Çocuklar (1994) YÖN: Atıf Yılmaz, Benim Çocuğum (2013) YÖN: Can Candan, Bilmemek (2019) YÖN: Leyla Yılmaz

*Katılımcıların derse gelmeden önce filmleri izlemeleri tavsiye edilir.

Lara Özlen kimdir?
2013’te Bilgi Üniversitesi’nde Sinema ve Televizyon bölümünü bitirdi. Kısa süre setlerde çalıştıktan sonra Sabancı Üniversitesi’nde Kültürel Çalışmalar alanında yüksek lisans yaptı. Lezbiyen-biseksüel barlar ve randevu uygulamalarında sosyalleşme hallerinin dayanışma pratikleriyle ilişkilerine odaklanan tezini 2017’de bitirdi. 2018’den beri 5 Harfliler’de toplumsal cinsiyet ve kuir teori ekseninde kültür sanat yazıları yayınlamaya devam ediyor. 2020’de, Türkiye’de TERF’ler ve queer aktivistler arasında sosyal medya tartışmaları üzerine odaklanan bir makale yayınladı. Araştırma ve ilgi alanları arasında kuir teori, toplumsal cinsiyet, hafıza ve film çalışmaları yer alıyor. Şu sıralar farklı sivil toplum kuruluşlarında gönüllü ve yarı zamanlı olarak çalışmaya devam ediyor.

© 2013-2022 Altyazı Aylık Sinema Dergisi / Altyazi.net'in içeriği dergi yönetiminden ve yazarlardan izin alınmaksızın kullanılamaz.