Şu An Okunan
Ertesi Gün: Ağırbaşlı ve Düşündürücü

Ertesi Gün: Ağırbaşlı ve Düşündürücü

Hong Sang-soo, Ertesi Gün’de sinemasının ilk dönemini hatırlatır biçimde erkek karakterin perspektifine ağırlık vermeyi seçiyor. Ertesi Gün, kariyerinin en üretken dönemlerinden birini geçiren yönetmenin en iyi filmlerinden.

Bu yazı Altyazı’nın Ekim 2017 tarihli 176. sayısında yayımlanmıştır.

Son birkaç filminde kadın karakterlere odaklanan ve karmaşık insan ilişkilerine onların gözünden bakmayı deneyen Hong Sang-soo, Ertesi Gün’de sinemasının ilk dönemini hatırlatır biçimde erkek karakterin perspektifine ağırlık vermeyi seçiyor. Öykünün merkezindeki Bongwan, yayıncılık yapan ve asistanıyla gizli ilişki yaşayan evli bir adam. Bongwan’ın sadakatsizlikten şüphelenen eşi bir gün yayınevini ziyaret ediyor ancak işe o gün başlamış yeni çalışanı kocasının metresiyle karıştırıyor. Hong öykünün mizahi potansiyelinden bir nebze faydalanıyor ama siyah-beyaz görsellerin ve karlar altındaki Seul’ün de çağrıştırdığı üzere, ağırbaşlı ve düşündürücü bir film bu. Yönetmen, üç kadını birden inciten davranışlarına, güvenilmezliğine ve cesaretsizliğine rağmen Bongwan’ı yargılamaktan, onu tek boyutlu bir canavara dönüştürmekten ustalıkla kaçınıyor. Uzun sabit planların, aynı anda hem tanıdık hem kafa karıştırıcı olabilen akıcı diyalogların ve şahane oyuncu kadrosunun yardımıyla çok boyutlu, nefes alan karakterler oluşturuyor. Filmin yoğun metninin belki de en çarpıcı yönüyse Bongwan’ın kendisini aklamak amacıyla sığındığı rasyonalizm ile yeni çalışanının düşüncelerine yön veren mistisizm arasında derin bir kıyaslama yapması. Ertesi Gün, kariyerinin en üretken dönemlerinden birini geçiren Hong Sang-soo’nun en iyi filmlerinden.

Ertesi Gün, 18 Ekim 2020 tarihinden itibaren bir ay boyunca MUBI Türkiye’de izlenebiliyor.

© 2013 Altyazı Aylık Sinema Dergisi / Altyazi.net'in içeriği dergi yönetiminden ve yazarlardan izin alınmaksızın kullanılamaz.