Ayın Kısası

Baydara

, , Yorum Yok

Zamanı ve mekânı belirsiz bir dünyada hastalıklı bir anne-oğul ilişkisine odaklanan ‘Baydara: Edra’nın Kaderi’, kara mizahı ve başarılı tasarımıyla öne çıkıyor.

Oku →

Ziyaret

, , Yorum Yok

Ayın Kısası’nda bu kez, köşemizin editörü Dilek Aydın’ın Yeşilçam filmlerinden parçalarla kurguladığı ‘Ziyaret’e bakıyoruz.

Oku →

Asker

, , Yorum Yok

Murat Çetinkaya’nın kısa filmi ‘Asker’, tek mekân ve tek karakterle militarizmin yalnızlaştırıcı yanını betimlemeyi başarıyor.

Oku →

Gezi Havası

, , Yorum Yok

Gezi Direnişi üzerine yapılan videolar arasında sinema duygusuyla öne çıkan ‘Gezi Havası’, izleyicisine direnişin ritmini hissettiriyor.

Oku →

Ben Geldim Gidiyorum

, , Yorum Yok

Metin Akdemir’in yurtiçi ve yurtdışındaki festivallerden sayısız ödülle dönen belgeseli Ben Geldim Gidiyorum, sokak satıcılarının sesini İstanbul’un seyir defterine not ediyor.

Oku →

Ali Ata Bak

, , Yorum Yok

Orhan İnce’nin kısa filmi Ali Ata Bak, Türkiye’nin son yıllarda sürekli tartıştığı anadilde eğitim mevzusunu incelikli bir mizahla ele alıyor.

Oku →

Tetrist

, , Yorum Yok

Melis Bilgin’in ödüllü animasyonu Tetrist, kentsel dönüşümü bir ‘Tetris oyunu’ olarak hayal ediyor.

Oku →

Köprü

, , Yorum Yok

Soner Sert’in yönettiği Köprü, “şehirleşme” ve soylulaştırmanın alamet-i farikası çok katlı binaların, dev sitelerin fonunda bir şantiyeye odaklanıyor. İstanbul’daki bir otoyol köprüsünü depreme karşı güçlendirme projesinde çalışan bir grup işçiyi takip ediyoruz.

Oku →

Bir Avlu Bir Kent

, , Yorum Yok

Canan Altınbulak’ın belgeseli, tıpkı kamerasını çevirdiği Akhisar Oteli’nin kendisi gibi, bu insanların hayatlarını temsil alanında var ederek, onların sığınağına bir süreliğine de olsa, bizi de davet ediyor.

Oku →

Pera Berbangê

, , Yorum Yok

Arin İnan Arslan’ın Berlinale de dahil olmak üzere birçok önemli festivalde gösterim şansı bulan kısa filmi Pera Berbangê web sitemizde.

Oku →

Birgünbirgün(…)evedegelmişkimseyok

, , Yorum Yok

Berrak Çolak’ın 2010 tarihli kısa filmi, gündelik yaşamı, tüm buhranını ve iç sıkıntısını vurgulayarak resmetme derdinde. Karşınızda, yarı flu yarı net bir babaanne figürü etrafında, evde oturmanın sıkıntısı, kekli börekli misafir ağırlamalarındaki yapaylık, hiç kapanmayan televizyonun sesi, bir türlü nasıl davranacağımızı tam bilemediğimiz doğumgünlerinin ve ev hayatına dair türlü türlü başka sıkıntının harmanı var.

Oku →

Meret

, , Yorum Yok

Ayın Kısası köşemizin konuğu, Hakan Ömer Zorka’nın Cannes’da Türk filmleri seçkisinde sunulan, Adana ve Ankara film festivallerinden ‘En İyi Kurmaca Kısa Film’ ödülüyle dönen 2010 yapımı kısa filmi Meret.

Oku →

Kahpe Devran

, , Yorum Yok

Cahit Çeçen, İstanbul’da kentsel dönüşüm projesi adı altında “soylulaştırılmaya” çalışılan mahallelerden birine, Tarlabaşı’na davet ediyor bizi. “Dönüşüm” kisvesi altında boşaltılan, satışa sunulan bu yaşam alanından üç insan portresi sunuyor.

Oku →

Bisiklet (Bisqilêt)

, , Yorum Yok

Serhat Karaaslan’ın, bir okul projesi olarak, çok düşük bir bütçeyle hayata geçirdiği Bisiklet (Bisqilêt) kendine has ritim duygusu ve şehrin doğal ışığını yakalayan görselliğiyle dikkat çekiyor. Karaaslan, İtalyan Yeni Gerçekçi filmlerinin ruh ikizi niteliğindeki filmde kamerasını Gazi Mahallesi çevresine göç etmiş Kürtlerin yaşamlarına çevirirken, diyalogsuz ve sade bir anlatım benimsiyor.

Oku →

Poyraz

, , Yorum Yok

Poyraz Belma Baş’ın benzer temaları takip ettiği ilk uzun metrajlı filmi Zefir‘in dünyasına hazırlanmak için iyi bir başlangıç.

Oku →

Anneme ve Babama

, , Yorum Yok

Ayın Kısası’ bölümümüzün konuğu, dünyanın en önemli korku filmi festivallerinden Fantasticfest ve Sitges’e davet edilen Anneme ve Babama adlı filmiyle Can Evrenol. Evrenol, Türkiyeli kısa filmciler arasında korku türüyle yakından ilgilenen nadir isimlerden biri.

Oku →

Gemeinschaft

, , Yorum Yok

Özlem Akın, kısa stop-motion çalışması Gemeinschaft’ta Franz Kafka’nın aynı adlı öyküsünü yorumluyor. Filmde aynı evde yaşayan, aynı anda hareket eden beş kişilik bir grubun, aralarına yeni biri katılmaya çalışınca nasıl bir çözülmeye doğru gittiği herhangi bir diyaloğa yer verilmeden anlatılıyor.

Oku →