Bir An: Masumiyetin İntiharı
“Ergen cinselliğinin coşkusu, kafa karışıklığı, kabalığı, uçarılığı, yetişkin dünyasında kaskatı şeylere dönüşmektedir.”
Trip Fontaine ve Lux Lisbon, çimenlerin üstünde sevişmektedirler. ‘Kral ve kraliçe’ seçildikleri lise balosundan sıvışıp okulun futbol sahasına serilmişlerdir. Eve geç kalmamak için Lux’ı daha fazla beklememeye karar veren kız kardeşlerini kavalyeleri evlerine bırakır. Sevişme sonrası Trip ve Lux çimenlerin üzerinde uzanmaktadır. Trip’in yüzünde anlamsız bir endişe vardır. Lux uyuklamaktadır. Gün ağarırken Lux koca sahanın kenarında tek başına uyanır. Yan yana uzandıkları o andan beri ne olmuştur? Lux’ın şafak vakti eve gitmesinin yarattığı aile felaketini taksiciyle birlikte izleriz. Kavga dövüş eve girilir, Lisbon’ların evinin kapısı kapanır. Sahaya, gün ağarmadan önceki o âna geri döneriz. Trip, uyuyan Lux’ı sahada yapayalnız bırakmış, elinde ceketi yürümektedir. O geceyi yıllar sonra anlatan Trip, eve yalnız döndüğünü, Lux’ın nasıl döndüğünü bilmediğini, garip hissettiğini anlatır. Lux’ı hayatında bir daha görmediğini söyler. Kendisiyle yıllar sonra yapılan bu görüşmede çok az insanın tadabileceği bir aşkı da tattığını eklemeden edemez. Trip’in söylediklerinin hiçbir önemi yoktur. Niye o gece Lux’ı o şekilde terk ettiğini bilmiyordur. On saniye dahi sürmeyen o terk ediş ânı çok derin bir acı barındırır. Ne Lux’ın anne babasına verdikleri sözü tutmamaları, ne de Trip’in Lux’ı öylesine nedensizce ya da korkakça yapayalnız bırakması, terk edişin yarattığı hüznü açıklamaya yetmez. Trip ve Lux o anla, aralarında geçene kendi yükledikleri anlamlarla yüzleşemeyeceklerdir. İnsanın o ânı izlerken içini acıtan şey budur. Yaşadıkları her ne ise bununla yetişkinlerin dünyasının yaptırımları vasıtasıyla yüzleşmek zorunda kalacaklardır. Evine sabaha karşı anne dayağı yiyerek giren kraliçeyi görmüşüzdür bir kere. Ergen cinselliğinin coşkusu, kafa karışıklığı, kabalığı, uçarılığı, yetişkin dünyasında kaskatı şeylere dönüşmektedir. Evlerin duvarları gibi.
Masumiyetin İntiharı
(The Virgin Suicides, 1999)
Yön: Sofia Coppola
2001'de Altyazı Aylık Sinema Dergisi‘nin, 2007'de Bulut Film’in, 2008'de Mithat Alam Eğitim Vakfı'nın, 2019'da Altyazı Sinema Derneği'nin kurucuları arasında yer alan Enis Köstepen, sinema alanındaki çalışmaları dışında, 2013'ten beri İstanbul merkezli bir insan hakları örgütü olan Hafıza Merkezi’nde de çalışmaktadır.