Şu An Okunan
Altyazı Yazarları ile Çevrimiçi ‘Sinema Tarihi’ Semineri I ve II

Altyazı Yazarları ile Çevrimiçi ‘Sinema Tarihi’ Semineri I ve II

  • SİNEMA TARİHİ – I

Konuşmacılar: Senem Aytaç, Melis Behlil, Ayça Çiftçi, Zeynep Dadak, Övgü Gökçe, Aslı Özgen
Seminer Başlangıcı: 31 Ekim Pazar
Seminer Süresi: 7 hafta (haftada 3 saat, toplam 21 saat)
Saatler: Pazar günleri 12:00-15:00 arası
Mecra: Kayıt yaptıranlara Zoom linki gönderilecektir.
Seminer Ücretleri: 700 TL (tam), 450 TL (öğrenci ve öğretmen) (iyzico üzerinden 12 aya kadar taksit imkanı)

  • SİNEMA TARİHİ – II

Konuşmacılar: Senem Aytaç, Ayça Çiftçi, Zeynep Dadak, Aslı Ildır, Övgü Gökçe, Eren Odabaşı, Fırat Yücel
Seminer Başlangıcı: 9 Ocak Pazar 15:30-18:30
Seminer Süresi: 7 hafta (haftada 3 saat, toplam 21 saat)
Saatler: Pazar günleri 15:30-18:30 arası
Mecra: Kayıt yaptıranlara Zoom linki gönderilecektir.
Seminer Ücreti: 700 TL (tam), 450 TL (öğrenci ve öğretmen) (iyzico üzerinden 12 aya kadar taksit imkanı)

  • SİNEMA TARİHİ I + II (%15 İNDİRİMLİ)

Seminer Ücreti: 1200 TL (tam), 775 TL (öğrenci) (iyzico üzerinden 12 aya kadar taksit imkanı)

Birbirini takip eden yedişer haftalık iki ayrı programdan oluşan Altyazı Yazarları ile Çevrimiçi ‘Sinema Tarihi’ seminerleri, sinema tarihindeki temel dönemlere ve sanatsal akımlara yoğunlaşıyor, sinemanın icadından itibaren kronolojik bir seyirle yakın döneme kadar uzanıyor. Seminerin amacı, katılımcılara temel sinema tarihi bilgisi kazandırmanın yanı sıra, tarih yazımına dair eleştirel bir yaklaşım da geliştirmek. Sinema tarihine yer yer eleştirel bir bakışı da yansıtacak şekilde tasarlanmış olan seminer, estetik akımlara yön ve şekil veren sosyal, kültürel, politik bağlamları ele alıyor ve katılımcıları geniş bir coğrafyaya ve zaman dilimine yayılan keyifli bir yolculuğa davet ediyor. Zengin eğitmen kadrosuyla toplam 14 hafta sürecek olan seminer programının 7 haftalık ilk bölümü, sinemanın icadından başlayarak İtalyan Yeni Gerçekçiliği’ne uzanacak. İkinci bölümde ise Hollywood’un altın çağından başlayarak yeni dalgaların ve ülke sinemalarının önemli bir kısmı ele alınacak.

İki seminerden birine kayıt olabileceğiniz gibi ikisini bir arada indirimli fiyattan da satın alabilirsiniz.

SİNEMA TARİHİ – I

1. HAFTA: 31 Ekim Pazar 12:00-15:00
Giriş: Sinema Tarihyazımında Yaklaşımlar ve Pratikler, Sinemanın Doğuşu / İcadı Anlatıları
Konuşmacı: Aslı Özgen
Derste erken dönemden çeşitli filmler ve sahneler gösterilecektir.

2. HAFTA: 7 Kasım Pazar 12:00-15:00
Erken Dönem Sinema: Cazibeler Sineması, Film Dilinin Oluşması ve Hikâye Anlatıcılığının Yerleşmesi
Konuşmacı: Senem Aytaç
Örnek Filmler: Ay’a Seyahat (Le Voyage dans la Lune, 1902) Yön: Georges Méliès, Büyük Tren Soygunu (The Great Train Robbery, 1903) Yön: Edwin S. Porter, Feminizmin Sonuçları (Les Résultats du féminisme, 1906) Yön: Alice Guy-Blaché, Onesime, Clockmaker ( 1912) Yön: Jean Durand

3. HAFTA: 14 Kasım Pazar 12:00-15:00
İki Dünya Savaş Arasında Fransız Sineması: Empresyonizm, Şiirsel Gerçekçilik ve Avangardlar
Konuşmacı: Övgü Gökçe
Örnek Filmler: Madam Beudet’in Gülüşü (La souriante Madame Beudet, 1923) Yön: Germaine Dulac, Perde Arası (Entr’acte, 1924) Yön: René Clair, À propos de Nice (1930) Yön: Jean Vigo, Boris Kaufman, Sisler Rıhtımı (Le Quai des Brumes, 1938) Yön: Marcel Carné

4. HAFTA: 21 Kasım Pazar 12:00-15:00
Faşizmin Büyüyen Gölgesinde Sinema: Alman Ekspresyonizmi, UFA, Siegfried Kracauer, Yeni Nesnellik
Konuşmacı: Zeynep Dadak
Örnek Filmler: Nosferatu (1922) Yön: F.W. Murnau, Berlin, Bir Şehir Senfonisi (Berlin: Die Sinfonie der Großstadt, 1927) Yön: Walter Ruttmann

5. HAFTA: 28 Kasım Pazar 12:00-15:00
Sovyet Montaj Sineması: Sinemada Kurgunun Yaratıcı İmkânlarını Keşfetmek
Konuşmacı: Ayça Çiftçi
Örnek Filmler: Potemkin Zırhlısı (Bronenosets Potemkin, 1925) Yön: Sergei M. Eisenstein, Kameralı Adam (Chelovek s kino-apparatom, 1929) Yön: Dziga Vertov

6. HAFTA: 5 Aralık Pazar 12:00-15:00
Klasik Hollywood: Stüdyo Sisteminin Kuruluşu, Sesli Sinemaya Geçiş, Hollywood Skandalları ve Sansür
Konuşmacı: Melis Behlil
Örnek Filmler: Şafak (Sunrise: A Song of Two Humans, 1927) Yön: F.W. Murnau, Bir Gecede Oldu (It Happened One Night, 1934)

7. HAFTA: 12 Aralık Pazar 12:00-15:00
İtalyan Yeni Gerçekçiliği: Yıkıntılar Arasında Sinema
Konuşmacı: Aslı Özgen
Örnek Filmler: Roma Açık Şehir (Roma città aperta, 1945) Yön: Roberto Rossellini, Bisiklet Hırsızları (Ladri di biciclette, 1948) Yön: Vittorio De Sica

SİNEMA TARİHİ – II

1. HAFTA: 9 Ocak Pazar 15:30-18:30
Karanlık Dönem: 1940-60 Arası Hollywood
Konuşmacı: Zeynep Dadak
Örnek Filmler: Maziden Gelen (Out of the Past, 1947) Yön: Jacques Tourneur, Rıhtımlar Üzerinde (On the Waterfront, 1954) Yön: Elia Kazan

2. HAFTA: 16 Ocak Pazar 15:30-18:30
Fransız Yeni Dalgası: Kesintiler, Kırılmalar, Sıçramalar
Konuşmacı: Senem Aytaç
Örnek Filmler: Serseri Aşıklar (À bout de souffle, 1960), Cléo Beşten Yediye (Cléo de 5 à 7, 1962)

3. HAFTA: 23 Ocak Pazar 15:30-18:30
Savaş Sonrası Japonya Sineması: Hibakusha Sineması, Kıyamet İmgeleri, Canavarlar ve Robotların Yükselişi
Konuşmacı: Aslı Ildır
Örnek Filmler: Godzilla (1954) Yön: Ishirō Honda, Şeytan Kadın (Onibaba, 1964) Yön: Kaneto Shindô

4. HAFTA: 30 Ocak Pazar 15:30-18:30
Hindistan Sineması: Bengal Merkezli Paralel Sinema, Popüler ‘Bollywood’ Müzikalleri, Tamil ve Telugu Dillerinde Yerel Film Endüstrileri

Konuşmacı: Eren Odabaşı
Örnek Filmler: The Hero (Nayak, 1966) Yön: Satyajit Ray, Sholay (1975) Yön: Ramesh Sippy

5. HAFTA: 6 Şubat Pazar 15:30-18:30
60’lardan 80’lere Sinemanın Yeni Dalgaları: Çek Yeni Dalgası, Yeni Alman Sineması; Çin Beşinci Kuşak, Hong Kong ve Tayvan Yeni Dalgalarına Kısa Bir Bakış
Konuşmacı: Övgü Gökçe
Örnek Filmler: Koşun İtfaiyeciler (Horí, má panenko, 1967) Yön: Milos Forman, Bir Evliliğin Öyküsü (Die Ehe der Maria Braun, 1978) Yön: Rainer Werner Fassbinder

6. HAFTA: 13 Şubat Pazar 15:30-18:30
Anti-Sömürgecilik ve Özgürleşen Sinema: Brezilya’da Doğan Yeni Sinema (Cinema Novo) ve Arjantin’de Doğan Üçüncü Sinema Hareketleri, Kuzey ve Güney Amerika’da Militan Sinema Pratikleri ve Sömürgecilik Karşıtı Afrika Sineması
Konuşmacı: Fırat Yücel
Örnek Filmler: Kara Kız (La noire de…, 1966) Yön: Ousmane Sembene + Borom Sarret (1963) Yön: Ousmane Sembene, Fırınların Saati (La hora de los hornos, 1968) Yön: Octavio Getino, Fernando Solanas

7. HAFTA: 20 Şubat Pazar 15:30-18:30
1980’ler Britanya Sineması: Melez Sinema, Diaspora Sineması, Postkolonyalizm ve Sinema
Konuşmacı: Ayça Çiftçi
Örnek Filmler: Benim Güzel Çamaşırhanem (My Beautiful Laundrette, 1985) Yön: Stephen Frears, Handsworth Songs (1986) Yön: John Akomfrah

KONUŞMACILAR

Senem Aytaç kimdir?
ODTÜ Psikoloji Bölümü’nde lisans eğitimini tamamladıktan sonra İstanbul Bilgi Üniversitesi Sinema-TV Bölümü’nde yüksek lisans eğitimi gördü. 2004’ten itibaren yazılarıyla katkıda bulunduğu ve 2006-2017 arasında editör olarak çalıştığı Altyazı Aylık Sinema Dergisi’ndeki yayın kurulu üyeliğini sürdürmekte. Altyazı Sinema Derneği’nin Proje Koordinatörü olan Aytaç, sinema yazarlığının yanı sıra seminerler vermeye devam ediyor.

Melis Behlil kimdir?
Kadir Has Üniversitesi Radyo, Televizyon ve Sinema Bölüm Başkanı. Hollywood’un küreselleşmesi konusundaki doktora tezini Amsterdam Üniversitesi’nde yazdı. Açık Radyo’da Sinefil ve Sinemalardan adlı programların yapımcı ve sunucusu, Altyazı yazarı, SİYAD ile FIPRESCI üyesi.

Ayça Çiftçi kimdir?
İstanbul Bilgi Üniversitesi Sinema ve Televizyon bölümünde lisansını, Kültürel İncelemeler bölümünde yüksek lisansını tamamladı. Doktora çalışmasını Royal Holloway Londra Üniversitesi’nde Medya Sanatları bölümünde tamamladı. 2006`dan beri Altyazı Sinema Dergisi yazarı ve yayın kurulu üyesi. Çeşitli üniversitelerde ve kurumlarda sinema dersleri veriyor.

Zeynep Dadak kimdir?
Sinema eğitimini New York Üniversitesi Tisch School of the Arts’tan aldığı Sinema Çalışmaları doktorasıyla tamamladı. Merve Kayan’la yazıp yönettiği Mavi Dalga (2013) uluslararası prömiyerini Berlin Film Festivali’nde yaptı. Ah Gözel İstanbul (2020) isimli filminin ardından Terapist (2021) dizisinin yönetmenliğini üstlendi. 2004-2019 yılları arasında Altyazı Dergisi Yayın Kurulu üyesi olan Dadak kariyeri boyunca çeşitli üniversitelerde dersler verdi. Şu anda, yeni kurmaca filmi Uyku Kampı’nın hazırlıklarını Berlin ve İstanbul’da sürdürüyor.

Aslı Ildır kimdir?
Boğaziçi Üniversitesi’nde Siyaset Bilimi ve Film Çalışmaları eğitiminin ardından Bahçeşehir Üniversitesi’nde Sinema-Televizyon yüksek lisansını bitirdi. Halen Antwerp Üniversitesi ve Koç Üniversitesi’nde Film Çalışmaları ve Görsel Kültür üzerine doktora yapıyor ve yayın kurulunda yer aldığı Altyazı Sinema Dergisi’nde yardımcı editör olarak çalışıyor. 2017’de sinema yazarı olarak Berlin ve Saraybosna Film Festivalleri’nin Talent Campus programlarına seçildi.

Övgü Gökçe kimdir?
Boğaziçi Üniversitesi Felsefe Bölümü’nü bitirdi. Yüksek lisans tezini devrim sonrası İran sinemasında anlatım üzerine yazdı. Sinema ve estetik alanında sürdürdüğü doktora çalışmalarının ardından görsel kültür, Türkiye sineması ve ülke sinemalarıyla ilgili dersler ve seminerler verdi. 2005’ten bu yana Altyazı Sinema Dergisi’nde yayın kurulu üyesidir.

Eren Odabaşı kimdir?
Western Washington Üniversitesi’nde öğretim üyesi. Boğaziçi Üniversitesi’nden mezun olduktan sonra film çalışmaları alanındaki doktorasını University of Massachusetts Amherst’te tamamladı. 2013 Cannes Critics’ Week jürisinde yer aldı, iki kez Berlin Film Festivali’nin Berlinale Talents programına davet edildi. Güncel dünya sineması, sinema tarihi ve film festivalleri hakkında dersler vermeye devam ediyor. 2008 yılından bu yana yazılarıyla Altyazı Sinema Dergisi’ne katkıda bulunuyor.

Aslı Özgen kimdir?
Amsterdam Üniversitesi’nde öğretim görevlisi olarak çalışmaktadır. 2009’dan beri katkıda bulunduğu Altyazı’nın 2014’ten bu yana yayın kurulunda yer almaktadır. Sinema tarihindeki boşluklar, kültürel miras olarak film, arşiv ve restorasyon politikaları ile ilgilenmektedir. Akademik araştırmalarında, sinema tarihyazımına feminist ve dekolonyal kuramın getirdiği eleştirilere yoğunlaşmaktadır.

Fırat Yücel kimdir?
Boğaziçi Üniversitesi Sosyoloji Bölümü’nde lisans eğitimini sürdürürken, üniversiteden arkadaşlarıyla birlikte 2001’de Altyazı Aylık Sinema Dergisi’ni kurdu ve derginin genel yayın yönetmeni olarak çalışmaya başladı. Film eleştirisi alanındaki çalışmalarının yanı sıra Altyazı Seminerleri kapsamında Karşı Sinema başlığında seminerler verdi. Hoşgeldin Lenin (2016), Özgürleşen Seyirci: Emek Sineması Mücadelesi (2016) ve Baştan Başa (2019) belgesellerinin kurgucularından olan Yücel, aynı zamanda Kapalı Gişe (2016) ve Baştan Başa belgesellerinin ortak yönetmenidir. Altyazı Sinema Dergisi’nin eki Altyazı Fasikül: Özgür Sinema’nın editörlüğünü yapmaktadır.

© 2013-2020 Altyazı Aylık Sinema Dergisi / Altyazi.net'in içeriği dergi yönetiminden ve yazarlardan izin alınmaksızın kullanılamaz.