Altyazı
3D seçeneğiyle vizyona giren film senaryosunun zayıflığı ve oyunculuklarının kötülüğü yüzünden eleştirilse de, slasher takipçilerinin kaçırmayacakları kesin.
Yabancı, uzun yıllardır tiyatro oyunları sahneye koyan, son dönemdeyse TV dizileri üzerinde çalışan Filiz Alpgezmen’in ilk uzun metrajı.
İlk yönetmenlik denemesi Tron Efsanesi (TRON: Legacy, 2010) ile sektöre hızlı bir giriş yapan Joseph Kosinski, bu sefer Hollywood’da son yılların en heyecan verici senaryolarından biri olduğu söylenen Oblivion’ın yönetmenliğini üstleniyor.
Paranormal Activity serisini merkezine alan Korkunç Bir Film 5, son yılların kült filmleri Başlangıç’tan Siyah Kuğu’ya, Açlık Oyunları’ndan kendi kendisinin parodisi olan Dehşet Kapanı’na birçok filmle dalgasını geçiyor.
İstanbul Film Festivali’nde yenilenmiş kopyasıyla seyircinin karşısına çıkan Lütfi Akad klasiği Vesikalı Yârim’i, Türkiye sineması üzerine akademik çalışmalarıyla tanınan Umut Tümay Arslan’ın yazısıyla hatırlıyoruz.
Ol Parker’ın İngiliz oyuncu ve yazar Jenny Downham’ın ‘Before I Die’ adlı ödüllü romanından uyarladığı Aşk Şimdi, genç yaşta ölümle yüz yüze gelmenin trajedisini yer yer fazlasıyla melodramatik bir yaklaşımla ele alıyor.
Yönetmenin geçtiğimiz yıl vizyona giren D@bbe: Bir Cin Vakası’nın (2012) ardından üst üste çektiği “yaşanmış” cin hikâyelerinin, önümüzdeki dönemde birkaç filmle devam etmesi planlanıyor.
Hans Christian Andersen’in ünlü masalının 3D uyarlaması olan Karlar Kraliçesi’nin, Rus yapımı olmakla birlikte, biçim ve içerik açısından vizyonda izlediğimiz sıradan Hollywood animasyonlarından ayrışan bir boyutunun olmadığını söyleyebiliriz.
Testere (Saw) serisini yaratan ekibin elinden çıkan Koleksiyoncu, tıpkı Testere gibi iyi pazarlanacak uzun soluklu bir korku filmi serisi olarak tasarlanmış.
Tiyatro ve opera yönetmeni Rufus Norris’in ilk sinema filmi Koşulsuz Sevgi, geçtiğimiz yıl Cannes’ın Eleştirmenler Haftası’nda açılışı filmi olarak gösterilmişti.
Olay örgüsünden müzik kullanımına, oyuncu performanslarından dublajlı diyaloglara hemen hemen bütün öğeler, De Palma’nın çok sevdiği B-filmlerinin paspallığını yeniden üretiyor ve bu tercih, seyir zevkini baltalamak yerine tam tersine artırıyor.
Yine bir roman uyarlaması olan aynı adlı, 2004 tarihli İtalyan filminin yeniden yapımı olan Aşka Yükseliş, ülkemize üç yıl gecikmeyle geliyor.
Aynı adlı oyuncak figürlerinden yapılan uyarlamanın devam filmi G.I. Joe: Misilleme, Hollywood’un farklı kuşaklardan kas yığını sert adamlarını bir araya getiriyor.
Alman sinemasının önemli yönetmenlerinden Doris Dörrie’nin bu son filmi, 11. Filmmor Kadın Filmleri Festivali’nde gösterildikten hemen sonra vizyonda.
Çekimleri Asya, Afrika ve Avrupa’da gerçekleştirilen Selam, “üç kıtada ve dört farklı ülkede çekilen ilk Türk filmi” olarak lanse ediliyor.
Altyazı Aylık Sinema Dergisi Seminerleri, Zeynep Dadak’ın ‘uyarlama’ olgusunu tüm boyutlarıyla ele aldığı ‘Sinemada Uyarlamalar’ ile devam ediyor. Seminerin başlangıç tarihi 27 Nisan.
Adını Kuzey ve Güney dizisiyle duyuran Mehmet Ada Öztekin’in ilk uzun metrajı olan Mahmut ile Meryem, Leyla ile Mecnun, Ferhat ile Şirin gibi efsanelere öykünen bir imkânsız aşk öyküsü anlatıyor.
Jîn’in Kürtçe danışmanı ULAŞ GÜLDİKEN, filmin arkasındaki düşünsel süreçte kendi payına düşen kısmı bizlerle paylaştı. Jîn ile Jin’in farkından, bu farkın yaşadığımız coğrafyada bilinmemesinin izdüşümünden, Hildur Guðnadóttir’in filme sesini veren ‘Unveiled’ adlı parçasından ve günümüze dokunan daha birçok şeyden bahseden bir yazı bu.