Altyazı Yazarları ile ‘Sinema Tarihi I’ Semineri
Konuşmacılar: Senem Aytaç, Melis Behlil, Ayça Çiftçi, Övgü Gökçe, Fırat Yücel
Seminer Başlangıcı: 21 Ekim Cumartesi – 18 Kasım Cumartesi
Seminer Süresi: 5 hafta (haftada 3 saat, toplam 15 saat)
Saatler: Cumartesi günleri 15:00-18:00 arası
Mecra: Kayıt yaptıranlara Zoom linki gönderilecektir.
Seminer Criteria: 1950 TL (tam), 1450 TL (öğrenci ve öğretmen) (iyzico üzerinden 12 aya kadar taksit imkanı)
İletişim: [email protected]
Birbirini takip eden beşer haftalık iki ayrı programdan oluşan Altyazı Yazarları ile Çevrimiçi ‘Sinema Tarihi’ seminerleri, sinema tarihindeki temel dönemlere ve sanatsal akımlara yoğunlaşıyor, sinemanın icadından itibaren kronolojik bir seyirle yakın döneme kadar uzanıyor. Seminerin amacı, katılımcılara temel sinema tarihi bilgisi kazandırmanın yanı sıra, tarih yazımına dair eleştirel bir yaklaşım da geliştirmek. Sinema tarihine yer yer eleştirel bir bakışı da yansıtacak şekilde tasarlanmış olan seminer, estetik akımlara yön ve şekil veren sosyal, kültürel, politik bağlamları ele alıyor ve katılımcıları geniş bir coğrafyaya ve zaman dilimine yayılan keyifli bir yolculuğa davet ediyor. Zengin eğitmen kadrosuyla toplam 10 hafta sürecek olan seminer programının 5 haftalık ilk bölümü, sinemanın icadından başlayarak İtalyan Yeni Gerçekçiliği’ne uzanacak. İkinci bölümde ise Hollywood’un altın çağından başlayarak yeni dalgaların ve ülke sinemalarının önemli bir kısmı ele alınacak.
1.HAFTA: 21 Ekim Cumartesi 15:00-18:00
Erken Dönem Sinema: Sinemanın Doğuşu, Cazibeler Sineması, Film Dili ve Hikâye Anlatıcılığının Yerleşmesi
Konuşmacı: Senem Aytaç
Derste erken dönemden çeşitli filmler ve sahneler gösterilecektir. (Ay’a Seyahat (Le Voyage dans la Lune, 1902) Yön: Georges Méliès, Büyük Tren Soygunu (The Great Train Robbery, 1903) Yön: Edwin S. Porter, Feminizmin Sonuçları (Les Résultats du féminisme, 1906) Yön: Alice Guy-Blaché vb.)
2.HAFTA: 28 Ekim Cumartesi 15:00-18:00
İki Dünya Savaşı Arasında Avrupa: Fransız Empresyonizmi, Şiirsel Gerçekçilik ve Alman Ekspresyonizmi
Konuşmacı: Övgü Gökçe
Örnek Filmler: Madam Beudet’in Gülüşü (La souriante Madame Beudet, 1923) Yön: Germaine Dulac, L’Atalante (1934) Yön: Jean Vigo, Nosferatu (1922) Yön: F.W. Murnau
3.HAFTA: 4 Kasım Cumartesi 15:00-18:00
Sovyet Montaj Sineması: Sinemada Kurgunun Yaratıcı İmkânlarını Keşfetmek
Konuşmacı: Ayça Çiftçi
Örnek Filmler: Potemkin Zırhlısı (Bronenosets Potemkin, 1925) Yön: Sergei M. Eisenstein, Kameralı Adam (Chelovek s kino-apparatom, 1929) Yön: Dziga Vertov
4.HAFTA: 11 Kasım Cumartesi 15:00-18:00
İtalyan Yeni Gerçekçiliği: Yıkıntılar Arasında Sinema
Konuşmacı: Fırat Yücel
Örnek Filmler: Roma Açık Şehir (Roma città aperta, 1945) Yön: Roberto Rossellini, Bisiklet Hırsızları (Ladri di biciclette, 1948) Yön: Vittorio De Sica
5.HAFTA: 18 Kasım Cumartesi 15:00-18:00
Klasik Hollywood: Stüdyo Sisteminin Kuruluşu, Sesli Sinemaya Geçiş, Hollywood Skandalları ve Sansür
Konuşmacı: Melis Behlil
Örnek Filmler: Şafak (Sunrise: A Song of Two Humans, 1927) Yön: F.W. Murnau, Bir Gecede Oldu (It Happened One Night, 1934)