Şu An Okunan
32. Ankara Film Festivali

32. Ankara Film Festivali

4-12 Kasım

Ankara Film Festivali ulusal uzun metraj, belgesel ve kısa film yarışmalarının yanı sıra zengin bir dünya sineması programıyla bu sene otuz ikinci kez seyirciyle buluşacak. Önceki yıllarda Nisan ayında gerçekleştirilen, geçtiğimiz yıl Haziran ayında olacağı duyurulan ancak pandemi koşulları nedeniyle Eylül ayında düzenlenen festival bu yıl 4-12 Kasım tarihleri arasında yapılıyor. Geçtiğimiz yıl olduğu gibi pandemi önlemleri çerçevesinde gerçekleştirilecek festivalin tüm gösterimleri Kızılay Büyülü Fener Sineması’nda olacak.

Ulusal Yarışmalar

32. Ankara Film Festivali’nde ulusal yarışmalara seçilen filmler daha önce açıklanmıştı. Uzun metraj, kısa metraj ve belgesel alanlarında düzenlenen ulusal yarışma seçkilerinin tamamı şu şekilde:

ULUSAL UZUN FİLM YARIŞMASI

  • Anadolu Leoparı (Yön: Emre Kayiş)
  • Çatlak (Yön: Fikret Reyhan)
  • Gölgeler İçinde (Yön: Erdem Tepegöz)
  • İki Şafak Arasında (Yön: Selman Nacar)
  • Koridor (Yön: Erkan Tahhuşoğlu)
  • Lacivert Gece (Yön: Muhammet Çakıral)
  • Okul Tıraşı (Yön: Ferit Karahan)
  • Sabırsızlık Zamanı (Yön: Aydın Orak)
  • Sardunya (Yön: Çağıl Bocut)
  • Sen Ben Lenin (Yön: Tufan Taştan)

ULUSAL KISA FİLM YARIŞMASI

  • Aynı Gecenin Laciverti (Yön: Nuri Cihan Özdoğan)
  • Belki Bir Gün Gideriz (Yön: İnan Erbil)
  • Binbir Gece (Yön: Mahsum Taşkın)
  • Bir Annenin Sonatı (Yön: Fehmi Öztürk)
  • Buz İçin Çığlık (Yön: Emir Aytemür)
  • Güzel Havalar (Yön: Okan Aygün)
  • Hasat (Yön: Ömer Faruk Yardımcı)
  • Hemnefes (Yön: Abdullah Şahin)
  • İnşaattaki (Yön: Doğan Belge)
  • Konsensüs (Yön: İlker Köklük)
  • Med Cezir Tango (Yön: Meriç Atalar ve Isabel Loyer)
  • Plastik Rüya (Yön: Merve Bozcu)
  • Stiletto (Yön: Can Merdan Doğan)
  • Teslimat (Yön: Doğuş Özokutan)
  • Yara (Yön: Onur Güler)

ULUSAL BELGESEL FİLM YARIŞMASI

  • Araya Korona Girmeseydi… (Yön: Zafer Sevener ve Sibel Sümer)
  • Baba Ne Oldu? (Yön: Fevzi Baran)
  • Bekleyiş (Yön: Aslı Akdağ)
  • Doğu’nun Işığı (Yön: Mehmet Emin Öztürk)
  • Habitus of Self “alçak sesle” (Yön: Kurtuluş Özgen)
  • Haymatlos (Yön: Mustafa Aydın)
  • Merhaba Canım (Yön: Ulaş Tosun)
  • Muhtaç (Yön: Mehmet Emre Battal)
  • Sıcak Yatak (Yön: Doğuş Algün)
  • Tipi (Yön: Metin Avdaç)
  • Yaramaz Çocuklar (Yön: Ahmet Necdet Çupur)

Apichatpong Weerasethakul’dan Luis Buñuel’e Uzanan Kapsamlı Bir Seçki

Ankara Film Festivali’nde yarışma bölümlerinin yanı sıra güncel sinemanın son örneklerinden klasik yapımlara uzanan oldukça kapsamlı bir seçki de seyirciyle buluşuyor. Festivalin ‘Dünya Festivallerinden’ bölümü son iki yılın ödüllü ve dikkat çeken yapımlarına yer veriyor. Bölümden öne çıkan filmler şu şekilde: Prömiyerini Cannes Film Festivali’nde yapan François Ozon’un son filmi Her Şey Daha İyi Gitti (Tout s’est bien passé), Apichatpong Weerasethakul’un Cannes’da Jüri Özel Ödülü kazanan son filmi Memoria, Audrey Diwan’ın Venedik’te büyük ödül Altın Aslan’a layık görülen ikinci uzun metraj filmi Kürtaj (L’Événement), Venedik’te Jüri Özel Ödülü’nü kazanan Michelangelo Frammartino imzalı Delik (Il Buco), Bulgaristan’ın Oscar aday adayı olan Ivaylo Hristov imzalı Korku (Strah, 2020), Samuel Kishi’nin Berlinale’de ‘Generation Kplus’ bölümünde En İyi Film Ödülü alan filmi Kurt (Los lobos, 2019), Alexandre Koberidze’nin dünya prömiyerini Berlinale’de yapan ve burada FIPRESCI ödülünü kazanan filmi Gökyüzüne Baktığımızda Ne Görüyoruz? (Ras vkhedavt, rodesac cas vukurebt?), Georgis Grigorakis’in Berlin ve Selanik Film Festivallerinden ödülle dönen filmi Kazıcı (Digger, 2020) ve Berlinale’de ‘Generation Kplus’ bölümünde Kristal Ayı Ödülü’nü kazanan Alexandre Rockwell imzalı Tatlı Şey (Sweet Thing, 2020).

Festivalin ‘Buñuel’in Filmlerini Hatırlıyoruz’ başlıklı retrospektifinde Luis Buñuel’in burjuva ahlakını sert bir dille eleştirdiği üç filmi seyirciyle buluşacak: Catherine Deneuve’ün, eşine duyduğu aşka rağmen tensel haz arayışı içinde çifte bir yaşama yönelen bir kadına hayat verdiği Gündüz Güzeli (Belle de Jour, 1967), birlikte yemek yiyip vakit geçirmek isteyen altı burjuvanın karşılaştıkları çeşitli sorunlar nedeniyle yemek yemeyi bir türlü başaramaması üzerinden burjuvazi meselesini ironik bir üslupla tartışmaya sunan Burjuvazinin Gizli Çekiciliği (Le charme discret de la bourgeoisie, 1972) ve bir hizmetçinin gözlemleri aracılığıyla burjuva ve aristokrat ailelerin gizli kusurlarının gün yüzüne çıktığı, Jeanne Moreau’nun başrolde olduğu Bir Oda Hizmetçisinin Gizli Günlüğü (Le journal d’une femme de chambre, 1964).  

Burjuvazinin Gizli Çekiciliği

‘Özel Gösterimler’ bölümündeyse Tayfun Pirselimoğlu’nun kendi romanından uyarladığı Kerr, Tuluhan Tekelioğlu’nun Türkiye’de birbirinden farklı alanlarda çalışan dokuz başarılı isme odaklandığı Efsaneler ve Müjgan Yıldırım’ın özellikle Türkiye sinemasının erken dönemine (1896-1922) odaklanarak sinema tarihinde arkeolojik bir keşfe çıktığı Gölgelerin Seyri – Türk Sinemasının Tartışmalı İlkleri adlı yapımlar gösterilecek. Nebil Özgentürk’ün 1961 yılından itibaren çalışmak için Almanya’ya göç eden işçilerin hikâyesini anlattığı Kara Trenle Götürdüm Şehrimi belgeseli de Almanya’ya göçün 60’ıncı yılı vesilesiyle bu bölümde izleyiciyle buluşacak. Festivalde düzenlenecek gösterimlere yönetmenlerin de katılacağı söyleşiler eşlik edecek.

Kerr
Kerr

Ankara Film Festivali’nin, Vehbi Koç Ankara Araştırmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi (VEKAM) işbirliğiyle düzenlediği ‘VEKAM Ankara Özel Gösterimi’ bölümünde ise Ankara kent merkezi veya ilçeleri ekseninde üretilmiş dört film yer alıyor. Muhammed Murat Aslan’ın Rijkmuseum Amsterdam envanterine kayıtlı ‘Ankara Manzarası’ tablosundan hareketle kentin tarih ve kültürünü araştıran Ankara Manzarası (2020) filmiyle birlikte Kerime Senyücel’in imzasını taşıyan şu üç yapım gösterilecek: Ankara’daki en eski eczacı Niyaz Dermancı’nın öyküsünün anlatıldığı Derman Eczanesi – Ecz. Niyaz Dermancı (2020), 50’li yıllarda arkadaşlarıyla Keçiörenspor’u kuran Dolun Gürerk ile o dönemin genç futbolcularına odaklanan Keçiören Islığı (2019) ve Ankara’da 50 yıl tuhafiyecide çalışan Vedat (Vahric) Aslangül’ün anıları eşliğinde 1940’lı ve 1950’li yılların Keçiören’ine bakış atan Vedat (Vahric) Aslangül (2020).

Bu yıl Perihan Savaş, Gani Müjde ve Erendiz Atasü’ye takdim edilecek Onur Ödülleri’nin sahiplerini bulacağı 4 Kasım’daki törenle açılışını yapacak festivalde gösterimler Kızılay Büyülü Fener Sineması’nda salgın tedbirlerine uygun olarak gerçekleştirilecek. Biletleri biletinial.com üzerinden satışa açılan Ankara Film Festivali’nin programı ve paralel etkinliklerle ilgili detaylı bilgiye festivalin internet sitesi üzerinden ulaşılabiliyor.

filmfestankara.org.tr

© 2013-2022 Altyazı Aylık Sinema Dergisi / Altyazi.net'in içeriği dergi yönetiminden ve yazarlardan izin alınmaksızın kullanılamaz.