Eleştiriler

Mank
Mank: Buğulu Camın Ardında

“İdeoloji makinesi” olarak Hollywood’un siyasetle yıkıcı bağına dair sert bir anlatı var Mank’te. Film, David Fincher’ın en politik ve karanlık işlerinden biri.

Gün Batımı
Gün Batımı: Bir Zamanlar Budapeşte’de

László Nemes, Gün Batımı filminde izleyiciyi 1910’lu yıllara, çöküşün eşiğindeki Avusturya-Macaristan İmparatorluğu’na götürüyor.

Blue
Blue: Melankoli Mavisi

Blue belgeseli Yavuz Çetin ve Kerim Çaplı’nın hikâyesini birlikte çaldıkları Blue Blues Band üzerinden anlatıyor.

Şeytan Yoktur
Şeytan Yoktur: Gücün, Hayır Deyişinde

Mohammad Rasoulof’un geçtiğimiz yıl Altın Ayı kazanan Şeytan Yoktur’u, ölüm cezasına dair dört kısa hikâyeden oluşuyor.

Hayaletler
Hayaletler: Tuhaf Zamanları Anlatmak

Azra Deniz Okyay’ın Venedik’ten ödüllü ilk uzun metrajı Hayaletler, günümüz Türkiye’sine karamsar bir bakış atıyor

Ölümcül Tuzak
Ölümcül Tuzak: Kaç Geri Sayım Kaldı İşgalin Bitmesine?

Kathryn Bigelow’un Irak Savaşı’yla ilgili filmi Ölümcül Tuzak, savaş alanını bir distopya olarak göstermesiyle ABD’de üretilen diğer Irak filmlerinden ayrılıyor.

İz
İz: Av ve Avcı

Agnieszka Holland’ın 2017 yapımı filmi İz türcü, cinsiyetçi, ataerkil zihniyeti hedef tahtasına oturtuyor.

Sen Şarkılarını Söyle
Sen Şarkılarını Söyle: Adı Bilinmeyen Adam

Coen Kardeşler, Sen Şarkılarını Söyle filminde Bob Dylan’ın ilk albümünün çıkmasından birkaç ay öncesine uzanıyorlar.

Kestirme Yol
Kestirme Yol: Kestirmeden Medeniyet

Kelly Reichardt’ın Kestirme Yol filmi Amerika’da “medeniyet”in nasıl yayıldığına dair baskın anlatıyı da sorgulayan bir yapım.

Dövüş Kulübü: Depresif Umut

Sistemin sponsorluğunda tüketim toplumunu topa tutan Dövüş Kulübü, temsil ettiği özgürleşme hayaliyle bir dönemin halet-i ruhiyesine damga vurmuş bir film.

Sınır
Sınır: Karanlık Bir Masal

Sınır, kimlik ve aidiyet temaları etrafında dolaşırken her türlü sınırı sorgulayan şaşırtıcı ve fantastik bir gerilim.

Turist
Turist: Mutlu Aile Tablosu

Ruben Östlund imzalı Turist bir ailenin çatırdama öyküsünü mizahî bir dille anlatırken sorunun merkezine cinsiyet rollerini yerleştiriyor.

Şarküteri: Post-apokaliptik Pastiş

90’ların kült filmlerinden Şarküteri bildik bir kahramanlık hikâyesine çarpıcı bir görsellik ve kara mizah aracılığıyla özgün bir tat katıyordu.

I Care A Lot
I Care A Lot: Hukuki Boşluğa Yuva Yapmış Dişi Aslan

Rosamund Pike’ın başroldeki performansıyla dikkat çeken I Care A Lot, karakter inşasındaki titizliğiyle dikkat çeken bir kara komedi.

Bir Şarkının Peşinde: Başarınız Sizin Olsun

Malik Bendjelloul’un ilk uzun metrajı Bir Şarkının Peşinde, Sixto Rodriguez’in sıradışı öyküsünü anlatan etkileyici bir film.

Mekânlar ve Yüzler: Ortak Seyyahların Oyun Alanı

Agnès Varda’nın fotoğrafçı ve sokak sanatçısı JR’la birlikte yönettiği Mekânlar ve Yüzler, rotası kati olmayan bir yolculuğun belgeseli.

Gelecek Günler: Ölümün ve Özgürlüğün Kokusu

Gelecek Günler altmışlı yaşlarda geçen bir büyüme hikâyesi. Mia Hansen-Løve, Nathalie’nin hikâyesini ferahlatıcı bir özgürleşme deneyimi olarak hayal ediyor.

Dünyadan Haberler: Kaptan Yine Çok “Beyaz”

Dünyadan Haberler’de 19. yüzyılın ABD’sindeki ayrışmanın ve emekleme dönemindeki acımasız kapitalizmin bir portresine tanık oluyoruz. Ne var ki yönetmen Paul Greengrass’ın birçok filmindeki cesaret ve özgünlük noksanlığı bu westernde de fazlasıyla sırıtıyor; politik doğruculuk hamleleri ise samimiyet testinden geçemiyor.

© 2013-2020 Altyazı Aylık Sinema Dergisi / Altyazi.net'in içeriği dergi yönetiminden ve yazarlardan izin alınmaksızın kullanılamaz.