Şu An Okunan
Can Candan ile ‘Belgesel Sinema’ Semineri

Can Candan ile ‘Belgesel Sinema’ Semineri

Konuşmacı: Can Candan
Seminer Başlangıcı: 27 Mayıs Cumartesi
Seminer Süresi: 5 hafta (haftada 3 saat, toplam 15 saat)
Saatler: Cumartesi günleri 15:00-18:00 arası
Mecra: Kayıt yaptıranlara Zoom linki gönderilecektir.
Seminer Ücreti: 1450 TL (tam), 950 TL (öğrenci ve öğretmen) (iyzico üzerinden 12 aya kadar taksit imkanı)
İletişim: [email protected]
*Öğrenci ve öğretmen ücreti ödeyenlerin ilgili kimlik belgesini [email protected] adresine göndermesi gerekmektedir.
*Havale ile ödeme yapmak isterseniz, [email protected] adresine e-posta atabilirsiniz.

1800’lü yıllardan günümüze, insanlar önce fotoğrafı, sonra sessiz filmi, daha sonra da sesli filmi kullanarak gözlemledikleri, deneyimledikleri gerçeği tercih ettikleri şekillerde temsil ediyorlar. Belgesel Sinema tarihi de içinde yaşadığımız tarihsel dünyada kaydedilen parçalar ile gerçeği temsil etme denemelerinden oluşuyor. En başından beri bu denemeler bir dizi teknik, estetik, etik, eleştirel, kuramsal tartışmalara kaynaklık ediyor. Belgesel sinema nedir, nasıl bir şeydir, nasıl bir tarihi vardır, belgesel sinemayı nasıl anlamlandırabiliriz? Bu seminerde, altı hafta boyunca dünya belgesel sinema tarihinde bir yolculuğa çıkıp, klasik örnekler, akımlar ve kuramsal yaklaşımlar üzerinden, bu sorulara ne gibi cevaplar verildiğine bakacağız.

SEMİNER PROGRAMI

* Programda yer alan tüm filmlerin her hafta seminer öncesinde izlenmiş olması gerekir.

1. HAFTA: Belgesel sinemanın doğuşu

Lumiere Kardeşler/Fransa, Edison/ABD, Manaki Kardeşler/Makedonya
Haber makaraları (“Newsreels”)
Kuzeyli Nanook (1922, Robert Flaherty/ABD, 69′)

2. HAFTA: Şiirsel Belgeseller & Vertov, Riefenstahl

Yağmur (1929, Joris Ivens/Hollanda, 14′)
Berlin: Bir Büyük Şehrin Senfonisi (1927, W. Ruttmann/Almanya, 62′)
Kameralı Adam (1929, Dziga Vertov/SSCB, 68 min.)
İradenin Zaferi (1935, Leni Riefenstahl/Almanya, 105′)

3. HAFTA: Açıklayıcı Belgeseller & Deneme Film

Somunsuz Topraklar (1932, Luis Buñuel/İspanya, 27′)
Gece Postası (1936, Harry Watt & Basil Wright/İngiltere, 25′)
Prelude to War/Savaşa Giden Yol (1943, Frank Capra/ABD, 53)
Gece ve Sis (1955, Alain Resnais/Fransa, 30′)
Sibirya’dan Mektup (1957, Chris Marker/Fransa, 60′)

4. HAFTA: Gözlemci & Katılımcı Belgeseller

Önseçim (1960, Drew Associates, ABD, 53′)
Bir Yaz Güncesi (1960, J. Rouch & Edgar Morin/Fransa, 91′)

 5. HAFTA: Dönüşlü & Performatif Belgeseller

Re-assemblage (1982, Trinh T. Minh-ha/ABD, 40′)
Çözülen Diller (1989, Marlon Riggs/ABD, 55′)
Bedenim (2002, Margreth Olin/Norveç, 26′)
Toplayıcılar ve Ben (2002, Agnes Varda/Fransa, 82′)

Can Candan kimdir?
Belgesel sinemacı ve akademisyen Can Candan, lisans derecesini ABD’de Hampshire College‘dan sinema-televizyon dalında; sanatta yeterlik (doktora seviyesi) derecesini de ABD’de Temple University’den film ve medya sanatları dalında aldı. 2000’e kadar ABD’de, sonrasında da Türkiye’de film ve medya sanatları konularında çeşitli üniversitelerde ve kurumlarda dersler verdi. 2000’de Türkiye’ye döndükten sonra önce İstanbul Bilgi Üniversitesi’nde, sonra Sabancı Üniversitesi’nde öğretim görevlisi olarak çalıştı. 2007’de de Boğaziçi Üniversitesi’nin öğretim kadrosuna katıldı. Yönetmenliğini yaptığı uzun metraj belgesel filmler Duvarlar-Mauern-Walls (2000), 3 Saat (2008) ve Benim Çocuğum (2013) yurtiçinde ve yurtdışında üniversitelerde, festivallerde, sinemalarda, televizyonlarda gösterildi, çeşitli ödüller kazandı ve halen uluslararası alanda gösterimleri ve dağıtımları devam ediyor. Can Candan, bir yandan Türkiye belgesel sineması üzerine araştırmalarına, makale ve kitap çalışmalarına devam ederken, bir yandan da dördüncü uzun metraj belgesel filmi Nükleer Alaturka üzerine çalışmaktadır.

© 2013-2022 Altyazı Aylık Sinema Dergisi / Altyazi.net'in içeriği dergi yönetiminden ve yazarlardan izin alınmaksızın kullanılamaz.