Söyleşiler
Issız adaya düşen insan temasını hiç diyalog kullanmadan, sade bir derinlikle ele alan Kırmızı Kaplumbağa son yılların en gözde animasyonları arasına girdi bile.
Deniz Tortum’un 2018’de Venedik Film Festivali’nin VR (Sanal Gerçeklik) bölümünde gösterilen ve kısa film olarak yeniden kurgulanan çalışması Selyatağı, talan edilen bir ormanda baş gösteren bir uyku salgınına odaklanıyor.
Bir şarkının peşinde New York’tan Dersim’e doğru yollara düşen Jan’ın öyküsünü anlatan Zer’de Kazım Öz, mizahı ve trajedisi, tarihi ve bugünüyle capcanlı bir Dersim portresi çiziyor.
Kıvanç Sezer, Babamın Kanatları filminde insan hikâyelerini büyük resme bağlayarak anlatmanın başarılı bir örneğini sunuyor.
1964’te Ermeni yazar William Saroyan Anadolu topraklarına döner. Lusin Dink, kadrosunda ünlü Ermeni oyuncu Kevork Malikyan’ın da bulunduğu Saroyan Ülkesi’nde yazarın yolculuğunu takip ederek, gölgede bırakılmış bir tarihin izini sürüyor.
Bağımsız sinema salonlarının ayakta durabilmesi için iyi bir örnek teşkil eden haftalık sinema gazetesi 1989’un mimarlarından Utku Ögetürk’e sorularımızı yönelttik.
Yönetmen Carla Simón, 90’larda çekilmiş bir aile videosu gibi görünmesini istediğini söylediği ilk uzun metrajı ’93 Yazı‘nda, taşradaki yeni ailesine alışmaya çalışan altı yaşındaki Frida’nın öyküsünü anlatıyor.
Vietnam doğumlu yönetmen Tran Anh Hung’un Haruki Murakami’nin romanından uyarladığı İmkânsızın Şarkısı, romanın olay örgüsünden de çok, duygu dünyasına sadık bir uyarlama.
Pera Film geçtiğimiz aylarda düzenlediği Tomer Heymann retrospektifini 18 Nisan-9 Mayıs tarihleri arasında dijital ortamda erişime açtı.
Emin Alper imzalı polisiye Alef‘in ilk iki bölümü 10 Nisan akşamı BluTV’de yayına girdi. Yönetmen Emin Alper dizinin yapım sürecini, polisiye geleneğinden nasıl beslendiğini ve Doğu-Batı karşıtlığını nasıl ele aldığını anlatıyor.
Emre Yeksan’la beslendiği kaynaklar, ilk uzun metrajında kurcaladığı toplumsal sınırlar ve ‘kişisel devrim’in olanakları üzerine…
58. Ann Arbor Film Festivali’nde Ceylan Özgün Özçelik’in Cadı Üçlemesi’nin ilk filmi 13+‘yla birlikte, deneysel kısası Ankebût da ilk kez izleyici karşısına çıkıyor.
Özcan Alper, Gelecek Uzun Sürer’de ağıt derlemeleri yapmak için Diyarbakır’a giden genç bir kadının hikâyesinden yola çıkarak, 30 yıldır adı bile konulmayan bu savaşın tahribatını kahramanlarının yüzlerinde arıyor.
Arslanköylü bir grup kadın, ‘Kral Lear’ı sahnelemek üzere Toroslar’da turneye çıkar ve yol boyunca tiyatro, hayat, sinema birbirine karışır… Pelin Esmer on dört yıl önce Oyun belgeselinde tanıştığımız ekiple yeniden buluştuğu Kraliçe Lear’ın öyküsünü anlatıyor.
Kısa bir aranın ardından dolu dolu bir program ve çeşitli yeniliklerle geri dönen MUBI’nin Türkiye direktörü Cem Altınsaray, MUBI’nin sinemaseverlere sunduğu imkânları ve önümüzdeki döneme dair planlarını anlatıyor.
Nasipse Adayız‘ın dünya prömiyerini yaptığı 49. Rotterdam Film Festivali’nde bir araya geldiğimiz Ercan Kesal, otobiyografik öğeler taşıyan bu ilk uzun metrajıyla ilgili sorularımızı yanıtladı.
Monty Python ekibinin beyni Terry Jones’la 10 yıl kadar önce, ekibin kuruluş yıllarına dek uzanan bir söyleşi gerçekleştirmiştik.