Söyleşiler

Ali Aydın’la Küf Üzerine

‘Küf’te acının pornografisini yapmaktan kaçındığını söyleyen Ali Aydın, yol bekçiliği yapan ana karakterin aklına düştüğü andan çetrefilli kurgu sürecinin tamamlanışına uzanan yolculuğunu anlattı.

Mahmut Fazıl Coşkun ‘Yozgat Blues’u Anlatıyor

‘Uzak İhtimal’den sonra büyük şehrin varoşu olarak nitelediği taşraya uzanan Mahmut Fazıl Coşkun, ‘Yozgat Blues’un romantik bir film olmaması için çabaladığını söylüyor.

Urfa’da Bulutları Beklerken: Tuncel Kurtiz ile İzliyorum

Tuncel Kurtiz filmlerinin Mithat Alam Film Merkezi’ndeki toplu gösteriminin ardından, usta oyuncuyla birlikte ekran karşısına oturup filmler arasında dolanarak upuzun bir muhabbete dalmıştık. Aradan dört sene geçmiş. Sinemamızın bu efsanevi ismini saygıyla anarken, sizi Kurtiz’in kendine özgü dili ve üslubuyla baş başa bırakıyoruz bir kez daha.

Can Kılcıoğlu ile ‘Karnaval’ Üzerine

Kısa filmleriyle tanıdığımız Can Kılcıoğlu ile, galasını geçtiğimiz İstanbul Film Festivali’nin Ulusal Yarışma Bölümü’nde yapan ilk uzun metrajı ‘Karnaval’ı konuştuk. ‘Karnaval’ 27 Eylül’de vizyonda.

Aydın Bulut ile ‘Benimle Oynar Mısın?’ Üzerine

‘Başka Semtin Çocukları’ adlı filminden hatırladığımız Aydın Bulut ile 27 Eylül’de vizyona girecek olan filmi ‘Benimle Oynar Mısın’ı ve çArşı’nın politik kimliğini konuştuk.

Laurent Cantet ile ‘Can Ateşi’ Üzerine

Laurent Cantet’nin son filmi Can Ateşi, 1950’ler New York’unda erkek egemen düzene kafa tutan bir çetenin öyküsünü anlatıyordu. İstanbul Film Festivali’nde bir araya geldiğimiz yönetmenle, dayanışmayı, direnişi ve nostaljiyi konuştuk.

Selim Evci’yle ‘Rüzgârlar’ Üzerine

Selim Evci’nin ikinci uzun metrajı Rüzgârlar, geçtiğimiz yıl Adana Altın Koza Film Festivali’nde yarışmış, Nisan ayındaki İstanbul Film Festivali’nde ise Yarışma Dışı bölümde gösterilmişti. Gökçeadalı Rumların izini süren Rüzgârlar, 21 Haziran’dan itibaren vizyonda.

Heinz Peter Schwerfel ile ‘Sinema ve Sanat: Bir Aşk Hikayesi’

‘Sinema ve Sanat: Bir Aşk Hikayesi’ adlı kitabın yazarı Heinz Peter Schwerfel, İstanbul Film Festivali’nde deneysel sinema üzerine ‘Serbest Radikaller’ başlıklı bir söyleşi gerçekleştirmişti. Schwerfel, 11 Mayıs’ta Dirimart ve Santralistanbul’da görme şansına erişeceğimiz Shirin Neshat sergisinin de küratörü. Schwerfel’le, kitabının temel mevzusunu, çağdaş sanat ve sinemanın ilişkisini konuştuk.

Deniz Akçay Katıksız ile ‘Köksüz’ Üzerine

Köksüz, İstanbul Film Festivali’nde Seyfi Teoman anısına bu yıl verilmeye başlanan ‘En İyi İlk Film Ödülü’nün sahibi oldu. Yönetmen Deniz Akçay Katıksız’la, filmiyle kurduğu kişisel bağları, kayıp duygusunu ve ilk kez verilen bu ödülün onun için ne ifade ettiğini konuştuk.

Bruno Dumont: “Evrensel olanı çekmek imkânsızdır”

Tartışmalı filmlerin yönetmeni Bruno Dumont ile 2006’da Cannes’da ‘Büyük Jüri Ödülü’ alan filmi Flanders’in ardından New York’ta buluşmuş, sinemaya bakışını ve filmlerini oluşturma sürecini konuşmuştuk. 32. İstanbul Film Festivali’nde Dumont’un son filmi Camille Claudel, 1915 gösterilmeden önce arşiv raflarını karıştırdık…

Mike Figgis ile Pürüzsüz Sinemaya Karşı

Mike Figgis, sinemanın bugünü, dijital teknolojinin olanakları ve arızaları üzerine laflamak için bulabileceğiniz en doğru yönetmen belki de. Son filmi Gördüğüne İnan’da (Suspension of Disbelief) soruyor, biz de ona soralım: Peki sinema nedir, ne işe yarar?

José Rivera ile Kerouac’ın Hayaleti

José Rivera ve Walter Salles, Motosiklet Günlüğü’nün ardından başka bir efsanevi yolculuğu, Jack Kerouac’ın ‘Yolda’sını perdeye taşıyorlar. Kaybolmanın imkânsız olduğu Google Haritalar çağında, filmin de Kerouac’ın metrelerce akan metninin serbestliğinden bir şeyler kaybettiğini söylemek mümkün.

Joshua Oppenheimer ile ‘Öldürme Eylemi’ Üzerine

Geçtiğimiz ay !f İstanbul’da gösterilen Öldürme Eylemi,  1965-1966 yıllarında Endonezya’da gerçekleştirilen katliamların izini süren bir belgesel. Yönetmen Joshua Oppenheimer’ın cuntanın beslediği tetikçilere yönelttiği kamerası, binlerce cesedin üstünde yükselen korku rejimini ifşa ediyor.

Altyazı Tartışıyor: Güneşsiz / Sans Soleil

!f İstanbul’da bu sene Altyazı’nın sunduğu film, yakın zamanda kaybettiğimiz Chris Marker’ın Güneşsiz’iydi. 16 Şubat Cumartesi günü SALT Beyoğlu’nda Senem Aytaç, Övgü Gökçe ve Gözde Onaran, Güneşsiz’den ve Chris Marker’dan yola çıkarak ‘deneme film’ kavramına, bellek ve video arasındaki ilişkiye, otoriter/çoğulcu üst sese, Modernist sinemaya, Batılı seyyahın Doğu’ya bakışına kadar genişleyen ve izleyici katılımlarıyla zenginleşen bir film sohbetinin öncüsü oldular. Yerinde izleyemeyenler için…

Léos Carax & Serra Yılmaz: Maskelerin Ardında Sanat, Sürrealizm ve Diğer Tuhaf Şeyler Üstüne Bir Sohbet

13 yıl aradan sonra çektiği ilk uzun metraj film Kutsal Motorlar’ın (Holy Motors) gösterimi vesilesiyle !f İstanbul’a konuk olan Léos Carax, 16 Şubat’ta SALT Beyoğlu’nda Serra Yılmaz’la keyifli bir söyleşi gerçekleştirdi. Söyleşi metnini, sohbeti yerinde izleyemeyenler için paylaşıyoruz.

Can Candan: Mahremden Kamusala

Benim Çocuğum, İstanbul’daki LGBT ailelerinin, çocuklarının cinsel yōnelimleriyle, cinsiyet kimlikleriyle yüzleşmeleri ve onların mücadelesine katılmalarıyla ilgili bir belgesel. Yönetmen Can Candan prömiyerini !f istanbul’da yapacak filmle ilgili sorularımızı yanıtladı.

Çiğdem Vitrinel: Kaybedilen Bir Oyunu Sürdürmek

İlk uzun metrajı Geriye Kalan, Çiğdem Vitrinel’e geçtiğimiz yıl Altın Portakal’da ‘En İyi Yönetmen’ ödülünü kazandırmıştı. ‘Öteki kadın’ anlatısını ahlaki yargılardan kaçınarak kuran Geriye Kalan, evlilik kurumu, burjuva ahlakı ve ataerkil yapı içinde kadının durumu üzerine sözünü sakınmayan bir film.

Yeşim Ustaoğlu: Ölü Zamanlar ve Araf

Yeşim Ustaoğlu’nun yeni filmi Araf’ta iş ve ev arasında sıkışmış, yirmi dört saatlik vardiyalarla çalışan insanların hayatlarına usulca giriyor kamera. Sonra, hikâyesini çok duyduğumuz ama pek tanımadığımız genç bir kızın, Zehra’nın duygu dünyasına bakıyor. Ustaoğlu’yla Araf’taki aşkı ve bedellerini konuştuk.

© 2013-2020 Altyazı Aylık Sinema Dergisi / Altyazi.net'in içeriği dergi yönetiminden ve yazarlardan izin alınmaksızın kullanılamaz.