Söyleşiler
Açılışını Cannes Film Festivali’nde yapan Fransız-İsviçre ortak yapımı stop-motion animasyon ‘Kabakçığın Hayatı’, En İyi Animasyon Oscar’ının en güçlü adaylarından.
Siyasal iktidarın baskısıyla kültür ve sanat sermayesinin hızla dönüşüm geçirdiği bir dönemdeyiz. Festivallerin ve sektörün bu dönemdeki sorumluluğunu konuşmak, özerk bir kültürel alan için verilmesi gereken mücadelenin önemini de berraklaştırıyor.
Alisa Lebow’un Filming Rebolution adlı internet projesi, Mısır Devrimi esnasında ve onu takip ede süreçte çekilmiş filmlerden oluşuyor. ‘Devrimi filmini çeken’ sanatçıları ve projelerini bir araya toplayan site, bir tür meta-belgesel niteliği taşıyor.
19 Şubat’ta !f istanbul’da dünya prömiyerini yapacak olan ‘Bağlar’ı yönetmenleri Berke Baş ve Melis Birder’le konuştuk.
Kamera arkası çalışanlarının bir araya gelmesiyle kurulan Sinema TV Sendikası umut dolu bir mücadelenin başında. Öncelikli hedefleri, uzun çalışma saatlerinin kısaltılması ve setlerin daha güvenli hâle getirilmesi.
Günümüz Alman sinemasının önemli isimlerinden Christian Petzold son filmi ‘Yüzündeki Sır’ı anlatıyor.
‘Onur ’un ilham kaynaklarından LGBT aktivisti Gethin Roberts kendi deneyimlerini ve yaşananların filme nasıl yansıdığını anlatıyor.
2009 yılında kaybettiğimiz Ahmet Uluçay’ın hikâyesini anlatan ‘Tepecik Hayal Okulu’ tıpkı Uluçay’ın ‘kımıldakları’ gibi hem fantastik hem gerçekçi bir belgesel.
Peter Strickland 1970’lerde heteroseksüel seyirci için üretilen erotik filmleri nasıl farklı bir yere taşıdığını ve ‘Burgonya Dükü’nün ardındaki diğer esin kaynaklarını anlatıyor.
Aysim Türkmen’le İstanbul’un hızla dönüşen bölgelerinden Çekmeköy’de çekilen filminin yapım sürecini, karakterlerini ve “şehrin yeraltı”nı konuştuk.
İstanbul Film Festivali’nde bir araya geldiğimiz Pawel Pawlikowski ile, genç bir rahibe adayının kimliğini keşfetmesini anlatan En İyi Yabancı Dilde Film Oscar’ı sahibi ‘Ida’yı konuştuk.
‘İnsanları Seyreden Güvercin’de yaşam ve ölüme dair tefekküre dalan Roy Andersson, bizden de kuşlar, palyaçolar, mizah ve gerçekçilik gibi konular üzerine fikirlerini esirgemedi.
Fatih Akın ‘Kesik’e (2014) hazırlanma sürecini, filmi tasarlarken ve hayata geçirirken katettiği yolu ve Türkiye’yle kurduğu ilişkinin filme nasıl yansıdığını açık ve samimi bir üslupla anlatıyor.
Melisa Önel ile, açılışını Berlin Film Festivali’nde yapan, İstanbul Film Festivali ve Altın Portakal’da ulusal yarışma seçkisinde yer alan ‘Kumun Tadı’nı konuştuk.
‘Annemin Şarkısı’ İstanbul’da yaşayan Kürt bir anneyle oğlunun kentsel dönüşümle katmanlanan kimlik sorununa yakından bakıyor. Yönetmen Erol Mintaş’la, geçmişe takılıp kalan hayatlar ve geleceğe dair umutlar üzerine…
2000’lerde Sansür dosyamızda, Reyan Tuvi’nin yanı sıra Yeşim Ustaoğlu, Kazım Öz, Hüseyin Karabey, Çayan Demirel, Rüya Arzu Köksal ve Aydın Orak gibi yönetmenlerin yaşadıklarına kulak veriyoruz.
2000’lerde Sansür dosyamızda, sanatta sansür vakalarını araştıran Siyah Bant’ın kurucularından Banu Karaca ile resmî, gayri resmî ve keyfî sansür uygulamaları üzerine konuştuk.