Eleştiriler
Alain Resnais’nin görece az bilinen şaheserlerinden Mélo, sınırlı mekânda sınırsız insan portresi sunan muhlis bir drama.
Netflix dizisi Hollywood, 1940’ların 50’lerin yıldızlarının perde arkasındaki yaşamlarını hayal ederken yazdığı alternatif tarihle tozpembe bir Hollywood portresi sunuyor.
Haifaa Al Mansour’un 2012’de pek çok festivalde ses getiren filmi Vecide’nin temel meselesi, Suudi Arabistan’daki kadın sorunu. Filmin merkezinde yer alan on bir yaşındaki Vecide, kız çocukların bisiklete binmesinin hoş karşılanmadığı bir toplumda ailesinden bir bisiklet istiyor.
Özgürlük Rüzgârı Ken Loach sinemasının İngiliz siyaset tarihi geleneğine nasıl bağlandığının bir örneği.
Kaptan Fantastik, altı çocuğunu medeniyetten uzakta, bir ormanın ortasında büyüten Ben’in hikâyesini anlatırken ütopyalara değilse de ütopyaların peşinden koşmaya inanç tazeliyor.
Sils Maria: Ve Perde oyunculuk üzerine başka filmlerle birlikte düşünülünce anlam dünyası genişleyen bir Olivier Assayas filmi.
Geniş Açı’dan tanıdığımız Refik Akyüz, fotoğraf sanatçısı Sebastião Salgado’nun en iddialı projelerinden birine eşlik eden belgesel Toprağın Tuzu hakkında yazdı.
İlk uzun metrajı Oyunbozan’da Nora Fingcheidt, travmatik deneyimlerinden dolayı öfke kontrol sorunu yaşayan dokuz yaşındaki Benni’nin hikâyesini anlatıyor.
Xavier Dolan’ın 2012’de Cannes’da Kuir Palmiye kazanan filmi Laurence Anyways MUBI Türkiye’de gösterimde.
Karantina günlerinde hayatımıza giren ve tüm dünyayı etkisi altına alan Netflix belgesel dizisi Tiger King, Amerika üzerine belki bildik ama yine de çarpıcı şeyler söylüyor.
Taş Bebek (2013) ilk Çingene şairlerden biri olan, Romanca adı Papusza ile tanınan Polonyalı Bronisława Wajs’ın yaşamını ve şiirini keşfe çıkıyor.
Ali Özel’in ilk uzun metrajı Bozkır, sadece taşra ile modernin ya da eski ile yeninin değil; aynı zamanda geçmişe bakanla geleceğe bakanın çatışmasını da anlatan bir baba-oğul öyküsü.
Oslo, 31 Ağustos, tedavi gördüğü rehabilitasyon merkezinden kısa süreliğine ayrılan Anders’in tek bir gününe odaklanıyor.
Gerçek bir hikâyenin serbest vezinle yeniden üretildiği Müze şu cümleyle sonlanıyor: “Hakikat mi? İyi bir hikâyeyi hakikatle mahvetmeye ne gerek var?”
Suikastçı (2015) karakterlerin nefes alışlarına, kalp atışlarına, yaprakların hareketlerine, dikkat kesilerek wuxia türünün içinde meditatif bir hâl arıyor, kendi ritminde büyüyen bir dünya yaratıyor.
Fleabag ve Girls gibi dizilerle akraba olan Pure, temelde travmatik bir gerçek hayat öyküsü anlatsa da, komik olanla trajik olanı ele alma biçimiyle ortaya özgün bir anlatı çıkarıyor.
Cazibesi ve zekâsıyla büyüleyen bir kadın suikastçı ile onun peşindeki kadın ajan arasındaki ilişkiyi anlatan Killing Eve farklı türler arasında dolanırken önüne çıkan tüm klişeleri zevkle deviriyor.
Ceylan Özgün Özçelik’in Cadı Üçlemesi’nin ilk filmi 13+, online olarak izleyiciyle buluşuyor.