Eleştiriler

Moonrise Kingdom: Gelgit Koyu’nun İsyankâr Âşıkları

Moonrise Kingdom, Wes Anderson filmografisinden tanıdığımız başka karakterlerin gençliklerini andıran Sam ve Suzy’nin öyküsü etrafında gelişiyor.

Peşimdeki Şeytan: Masumiyet ve Tecrübe Şarkısı

ynı zamanda korku sineması tarihine saygı duruşu niteliği taşıyan Peşimdeki Şeytan, retro müzikleri ve zamansız atmosferiyle izleyenin peşini uzun süre bırakmıyor.

Martin Eden: Yüksek İrtifada Vurgun

Martin Eden, Jack London’ın yarı otobiyografik klasiğini İtalyan işçi sınıfı uyanışının göbeğine taşıyor.

Mélo: Kırılgan Arzular

Alain Resnais’nin görece az bilinen şaheserlerinden Mélo, sınırlı mekânda sınırsız insan portresi sunan muhlis bir drama.

Hollywood: Kabak Tadı Veren Pamuk Şeker

Netflix dizisi Hollywood, 1940’ların 50’lerin yıldızlarının perde arkasındaki yaşamlarını hayal ederken yazdığı alternatif tarihle tozpembe bir Hollywood portresi sunuyor.

Vecide: Bireyci Bir İsyan

Haifaa Al Mansour’un 2012’de pek çok festivalde ses getiren filmi Vecide’nin temel meselesi, Suudi Arabistan’daki kadın sorunu. Filmin merkezinde yer alan on bir yaşındaki Vecide, kız çocukların bisiklete binmesinin hoş karşılanmadığı bir toplumda ailesinden bir bisiklet istiyor.

Özgürlük Rüzgârı ve Ken Loach Sinemasına Dair Notlar

Özgürlük Rüzgârı Ken Loach sinemasının İngiliz siyaset tarihi geleneğine nasıl bağlandığının bir örneği.

Kaptan Fantastik: Ütopya ve Gerçek

Kaptan Fantastik, altı çocuğunu medeniyetten uzakta, bir ormanın ortasında büyüten Ben’in hikâyesini anlatırken ütopyalara değilse de ütopyaların peşinden koşmaya inanç tazeliyor.

Sils Maria: Ve Perde – Benimle Oynar Mısın?

Sils Maria: Ve Perde oyunculuk üzerine başka filmlerle birlikte düşünülünce anlam dünyası genişleyen bir Olivier Assayas filmi.

Toprağın Tuzu: Güzel Görüntüler, Steril Film

Geniş Açı’dan tanıdığımız Refik Akyüz, fotoğraf sanatçısı Sebastião Salgado’nun en iddialı projelerinden birine eşlik eden belgesel Toprağın Tuzu hakkında yazdı.

Oyunbozan: Yüzündeki Öfke

İlk uzun metrajı Oyunbozan’da Nora Fingcheidt, travmatik deneyimlerinden dolayı öfke kontrol sorunu yaşayan dokuz yaşındaki Benni’nin hikâyesini anlatıyor.

Laurence Anyways

Xavier Dolan’ın 2012’de Cannes’da Kuir Palmiye kazanan filmi Laurence Anyways MUBI Türkiye’de gösterimde.

Tiger King: Amerikan Çirkini

Karantina günlerinde hayatımıza giren ve tüm dünyayı etkisi altına alan Netflix belgesel dizisi Tiger King, Amerika üzerine belki bildik ama yine de çarpıcı şeyler söylüyor.

Taş Bebek: Parçalı Yaşam

Taş Bebek (2013) ilk Çingene şairlerden biri olan, Romanca adı Papusza ile tanınan Polonyalı Bronisława Wajs’ın yaşamını ve şiirini keşfe çıkıyor.

Bozkır: Ait Olduğumuz Mezar

Ali Özel’in ilk uzun metrajı Bozkır, sadece taşra ile modernin ya da eski ile yeninin değil; aynı zamanda geçmişe bakanla geleceğe bakanın çatışmasını da anlatan bir baba-oğul öyküsü.

Oslo, 31 Ağustos
Oslo, 31 Ağustos: O Gün Oslo’da Olanlar

Oslo, 31 Ağustos, tedavi gördüğü rehabilitasyon merkezinden kısa süreliğine ayrılan Anders’in tek bir gününe odaklanıyor.

Müze: İyi Bir Hikâyenin Peşinde

Gerçek bir hikâyenin serbest vezinle yeniden üretildiği Müze şu cümleyle sonlanıyor: “Hakikat mi? İyi bir hikâyeyi hakikatle mahvetmeye ne gerek var?”

Suikastçı: İpekten Zaman

Suikastçı (2015) karakterlerin nefes alışlarına, kalp atışlarına, yaprakların hareketlerine, dikkat kesilerek wuxia türünün içinde meditatif bir hâl arıyor, kendi ritminde büyüyen bir dünya yaratıyor.