Altyazı

Odamda: Oda Neyi Saklar?

Mati Diop’un karantina günlerinde çektiği ve büyükannesinin öyküsü üzerine kurduğu Odamda, prömiyerini Venedik Film Festivali’nde yaptı. Yönetmenin kendini de dahil ettiği kısa filmi, zaman zaman geçmişte, zaman zaman da şimdide aranan bir gerçekliği deşiyor. 

Altyazı’dan #199

Altyazı’nın 200. sayısının eşiğine geldiğimiz 199. sayımızda kara mizah üstadı Charlie Kaufman’ın son filmi Her Şeyi Bitirmeyi Düşünüyorum’un yayınlanması vesilesiyle sinema tarihine dönüp kara mizah boyutuyla öne çıkan filmlere bakan ‘Kara Kahkahalar’ başlıklı bir dosya hazırladık.

Aylaklar, Scorsese
Aylaklar: Belirsiz Geleceğe Doğru

Federico Fellini’nin kariyerinde önemli bir dönüm noktası olarak anılan Aylaklar, ‘Fellini 100’ seçkisinin ilk filmi olarak MUBI Türkiye’de yayında. Yönetmenin Yeni Gerçekçiliğin etkisinden uzaklaşıp geliştireceği özgün üslubun ilk ipuçlarını veren bu erken dönem Fellini klasiği, sürprizlerle dolu uzun bir yolculuğun ilk durağı. 

Megakentler: Şehirde Hayatta Kalmak

MUBI Türkiye’nin Documentarist’le işbirliğinin üçüncü filmi olan Michael Glawogger imzalı Megakentler, metropollerdeki yaşam mücadelesini ele alırken yoksulluğu romantize etmemeye gayret eden bir belgesel. 

Lütfi Ö. Akad’ın Mirası

Türkiye sinemasının büyük ustaları arasında yer alan Lütfi Ö. Akad, yalnızca ürettiği filmlerle değil, ilham…

#MeToo’da Yeni Dalga: Festivaller

Genç sinemacı Cat de Almeida’nın bundan birkaç ay önce ifşa ettiği festival programcısı ve yapımcı Gustavo Beck’e yönelik cinsel saldırı suçlamaları, #MeToo hareketinin film festivallerine de yayılmasının miladı olabilir.

Paris, Teksas: Yüzdeki Hikâye

Amerikan bağımsız sinemasının kült yüzlerinden Harry Dean Stanton’ın ilk başrolü aynı zamanda en unutulmazıydı: Wim Wenders’in Paris, Teksas’ındaki sessiz, mahzun Travis.

Hitchcock/Truffaut

Eleştirmen ve film programcısı Kent Jones’un filmi, Truffaut’nun tüm dünyaya adını yeni duyuran bir yönetmen olarak Hitchcock’la bir araya gelmesini, sinema tarihine geçen o meşhur söyleşinin öyküsünü anlatıyor. 

Altyazı’dan #198

198. sayımızda, Altyazı yazarları danışmanlığında yürüttüğümüz geniş çaplı araştırma sonucu ‘50 Yönetmen: Güncel Sinemanın Parlayan Yıldızları’ başlıklı bir dosya hazırladık.

Beyoğlu Sineması’ndan ‘Şehre Dönüş’ Programı

İstanbul’un nadir kalan bağımsız salonlarından Beyoğlu Sineması, 7-8-9 ve 14-15-16 Ağustos tarihlerinde ‘Şehre Dönüş’ adlı 9 filmlik özel bir programla seyircisiyle yeniden buluşmaya hazırlanıyor.

Şeytan Çıkmazı: Bir Şeyler Sızıyor Derinlerden

Alan Parker’ın zamana direnen başyapıtı Şeytan Çıkmazıhem yapıldığı 1980’li yıllara, hem de konu edindiği 50’lere dönüp yeniden bakma fırsatı sağlayan bir kâbus.

Céline ve Julie

Rüyalar, anılar ve hayal gücüyle ilişki kurmamıza vasıta olmak sinemanın birincil vazifesi değil miydi? Jacques Rivette imzalı bu oyunbaz film tam da bunu yapıyor.

İş İlanı: Altyazı Sinema Derneği İdari Koordinatörü

Altyazı Sinema Derneği, İdari Koordinatörü’nü arıyor. Başvurular 31 Ağustos’a kadar alınacak.

Halüsinojenik Bir Yolculuk: Yellow Submarine

Birçok animasyon tekniğinin buluştuğu saykedelik yaklaşımıyla döneminin estetiğini yansıtan Yellow Submarine, 52. yılını geride bıraktı.

Joachim Trier ‘Oslo Üçlemesi’ne Noktayı Koymaya Hazırlanıyor

Joachim Trier, COVID-19 salgını sebebiyle ara verdiği yeni filminin çekimlerine 11 Ağustos günü yeniden başlamaya hazırlanıyor.

Nostalji Terapisi: Ready Player One

Başlat: Ready Player One 80’ler kültürünün sinemadaki yaratıcılarından Steven Spielberg’in imzasını taşıdığı hemen anlaşılan bir film.

Altyazı’dan #197

‘Sinema Salonu’ başlıklı dosyamızdaki yazılar sinema tarihinin çeşitli dönemlerine uzanıyor, farklı coğrafyalarda yapılmış birbirinden çok farklı filmler üzerinden sinema salonunun taşıdığı bambaşka anlamların izini sürüyor.

Türkiye’de Sinemanın Tamamlanmamış Tarihi

Savaş Arslan imzalı Bir Sigmund Weinberg Belge-meseli, hem akademik sinema araştırmaları bağlamında hem de bir yaratıcı belgesel olarak ilgiyi hak ediyor.

© 2013-2020 Altyazı Aylık Sinema Dergisi / Altyazi.net'in içeriği dergi yönetiminden ve yazarlardan izin alınmaksızın kullanılamaz.