Eleştiriler

Hayalet Hikâyesi: Zamanın Ruhu

Olivier Assayas’ın filmi, ölmüş ikiz kardeşinin kendisiyle iletişim kurmasını bekleyen medyum Maureen’in bekleyiş günlerinde geçı̇yor.

Zootropolis: Hayvanlar Şehri

12 yaşındaki Ada Çavlin Bozbeyoğlu, Altyazı’nın en genç okurlarından biri. ‘Zootopia’ üzerine yazısıyla, aynı zamanda en genç yazarımız oldu.

Anayurt Oteli

‘Anayurt Oteli’, yapımından otuz yıl sonra restore edilmiş kopyasıyla yeniden izleyiciyle buluşuyor.

Ay Işığı: Kedere Dokunmak

‘Ay Işığı’, okyanus dalgalarının sesiyle, deniz tuzunun tendeki hissiyle, bir pirinç tanesine yapışmış özlemle akıllara kazınan bir film.

American Honey ve Yersiz Yurtsuz: Hareket Hâlinde

Agnès Varda’nın ‘Yersiz Yurtsuz’unun başkarakteri Mona ile ‘American Honey’nin Star’ı arasındaki ortaklık veya farklara bakmak, feminist sinemaya dair ufuk açıcı yerlere götürüyor izleyiciyi.

Tereddüt: Gizli Gizli Sigara İçer Gibi

Antalya’nın Uluslararası Yarışma’sında beş ödül kazanan Tereddüt birbirinden son derece farklı görünen iki kadının öykülerine odaklanıyor.

Mezuniyet: Ufak İyiliklerin Karanlığında

Cristian Mungiu ‘Mezuniyet’te, Romanya Yeni Dalgası’nın bilindik temalarının izinden gidiyor ve bireysel bir hikâyeyi günümüz Romanya toplumunun karamsar bir alegorisine dönüştürüyor.

Geliş: Uzaydan Gelen Tohum

Denis Villeneuve, insanlarla uzaylıların birbirine temas etme çabasını anlatan yeni filmi ‘Geliş’te hem ABD’nin siyasi paradigmasının hem de Hollywood’un muhafazakâr bakış açısının sınırlarına hapsoluyor.

Ansızın: Kusursuz Hayata Bir Leke

Aslı Özge yeni filmi ‘Ansızın’da, her şeyiyle mükemmel görünen bir hayatın darmaduman oluşunu anlatıyor.

Küçük Adamlar: Kent Dönüşürken Dostluk

‘Küçük Adamlar’, ergenliğe geçiş döneminde yaşanan o benzersiz dostluk ilişkileriyle kentsel dönüşüm meselesini ustalıkla iç içe geçiriyor.

Press: Barış Yolunda Düşünmek

Özgür Gündem’in kapatılmasıyla yeniden gündeme gelen ‘Press’ 2011 yılında İstanbul Film Festivali’nde yarışmış ve Jüri Özel Ödülü dahil üç ödül kazanmıştı.

Hitler’e Suikast: Ihlamurlar Kadar Alman

Çöküş (Der Untergang, 2004) ile tanıdığımız Oliver Hirschbiegel, Hitler’e başarısız bir suikast düzenleyen George Elser’in öyküsünü anlatırken, sıradan bir Almanın yaşananları değiştirebileceğine, tarihin farklı yazılmış olabileceğine dair inanç taşıyor.

Toz Bezi: Şehrin Tozu

‘Toz Bezi’ “şehrin bağırsakları”nda tutunmaya çalışırken birbirine yaslanan iki gündelikçi kadının arasındaki mahrem dile ortak oluyor.

Hatıraların Masumiyeti: Şehrin Hüznünün Krokisi

Metni Orhan Pamuk ve Grant Gee tarafından kaleme alınan ‘Hatıraların Masumiyeti’, eşyaların tesellisine, İstanbul’a ve Pamuk’un yazarlığına dair oyunbaz bir anlatı kuruyor.

Ateşlere Doğmak: Radikal Feminist Distopya

Lizzie Borden imzalı Ateşlere Doğmak, devrim sonrası ABD’sinde patriyarkayı yıkmaya çalışan kadınlar ordusunu bilimkurgu, belgesel ve sahte belgesel türleri arasında salınarak anlatan bir gerilla film.

Veşartî

!f İstanbul’da Keş!f ödülünü kazanan ‘Veşartî’ Kürt sineması içinde farklı ve kişisel bir sinema arayışında olan Ali Kemal Çınar’ın ‘minör’ filmleriyle tanışmak için iyi bir fırsat.

Spotlight: Gecikmiş Bir Gazetecilik Romantizmi

88. Akademi Ödülleri’nde En İyi Film ödülünü kazanan Spotlight pek çok kişiyi tatmin etmeyen ama sürpriz hissi de yaratmayan bir Oscar seçimi oldu. Tom McCarthy’nin neredeyse antropolojik bir yaklaşımla ve titizlikle perdeye aktarmayı seçtiği bu gazetecilik öyküsünü Ocak sayımızda yakın plana almıştık.

Akerman’ın Son Filmi: No Home Movie

Kasım sayımızda geniş bir dosyayla sinemasal mirasını irdelediğimiz Chantal Akerman’ın özgün ve kişisel üslubunu, !f İstanbul kapsamında izleyicilerle buluşan belgeseli ‘No Home Movie’yle hatırlıyoruz.