Yaratıcı Provokasyon: Želimir Žilnik

9. Documentarist İstanbul Belgesel Günleri’nde toplu gösterimi düzenlenecek olan Želimir Žilnik ’in sinema serüveni sosyalist Yugoslavya’dan günümüz Sırbistan’ına uzanıyor.

Toz Bezi: Şehrin Tozu

‘Toz Bezi’ “şehrin bağırsakları”nda tutunmaya çalışırken birbirine yaslanan iki gündelikçi kadının arasındaki mahrem dile ortak oluyor.

Füsun Demirel ve Bir İhtimal Olarak Barış

Geçtiğimiz günlerde verdiği bir röportajdaki sözlerinden dolayı milliyetçi öfkenin hedefi hâline gelen Füsun Demirel aslında birbirimizi anlayarak barışmamız hâlâ mümkün diyordu, barışa savaş açanlara inat umudun dilinden konuşuyordu.

Hatıraların Masumiyeti: Şehrin Hüznünün Krokisi

Metni Orhan Pamuk ve Grant Gee tarafından kaleme alınan ‘Hatıraların Masumiyeti’, eşyaların tesellisine, İstanbul’a ve Pamuk’un yazarlığına dair oyunbaz bir anlatı kuruyor.

Ateşlere Doğmak: Radikal Feminist Distopya

Lizzie Borden imzalı Ateşlere Doğmak, devrim sonrası ABD’sinde patriyarkayı yıkmaya çalışan kadınlar ordusunu bilimkurgu, belgesel ve sahte belgesel türleri arasında salınarak anlatan bir gerilla film.

Veşartî

!f İstanbul’da Keş!f ödülünü kazanan ‘Veşartî’ Kürt sineması içinde farklı ve kişisel bir sinema arayışında olan Ali Kemal Çınar’ın ‘minör’ filmleriyle tanışmak için iyi bir fırsat.

Spotlight: Gecikmiş Bir Gazetecilik Romantizmi

88. Akademi Ödülleri’nde En İyi Film ödülünü kazanan Spotlight pek çok kişiyi tatmin etmeyen ama sürpriz hissi de yaratmayan bir Oscar seçimi oldu. Tom McCarthy’nin neredeyse antropolojik bir yaklaşımla ve titizlikle perdeye aktarmayı seçtiği bu gazetecilik öyküsünü Ocak sayımızda yakın plana almıştık.

Akerman’ın Son Filmi: No Home Movie

Kasım sayımızda geniş bir dosyayla sinemasal mirasını irdelediğimiz Chantal Akerman’ın özgün ve kişisel üslubunu, !f İstanbul kapsamında izleyicilerle buluşan belgeseli ‘No Home Movie’yle hatırlıyoruz.

Hou Hsiao-Hsien: Sinemanın Yaşama En Benzer Hâli

!f İstanbul’da Galalar bölümünde seyirciyle buluşan ‘Suikastçı’ya ve Hou Hsiao-hsien sinemasına dair notlar…

Diriliş: Peki Ya O Kamera Hareketleri?

Alejandro González Iñárritu’nun ödüle boğulan filmi, 12 dalda Oscar adayı Diriliş’ten (The Revenant) geriye etkl etkileyici görselliğinin dışında ne kalıyor? Iñárritu anlattığı öyküye uygun bir estetik mi biçiyor filme, yoksa estetik öykünün önüne mi geçiyor?

Sorrentino’dan ‘Gençlik’: Bakış Senfonisi

Paolo Sorrentino’nun ‘Muhteşem Güzellik’le ortaklıklar taşıyan filmi ‘Gençlik’i ilginç kılan, Fellini’yi hatırlatırcasına çok karakterli, çok bakışlı bir yapı kurması ve saçmalığa alan açan bir şölen havası yakalaması.

Tarihin Gizleyemediklerine Dair: Ettore Scola

19 Ocak’ta, 85 yaşında yaşamını yitiren usta yönetmen Ettore Scola’yı, 86. sayımızda yayımladığımız portre yazısıyla anıyoruz.

‘Dünyaya Düşen Adam’a Veda

Kültürel hayatımızı en derinden etkileyen isimlerden David Bowie’yi, unutulmaz filmlerinden biriyle, Nicholas Roeg klasiği ‘Dünyaya Düşen Adam’dan ‘bir an’ı hatırlayarak uğurluyoruz.

Jauja’yı Ararken

Lisandro Alonso’nun son filmi ‘Hayal Ülkesi’ (Jauja) ‘yavaş’ bir western olarak başlayıp zamanla varoluşçu, absürd bir ‘nafile arayış’ filmine dönüşüyor.

Abluka: Şehrin Ardında

‘Abluka’, baskı ve çatışmaların damgasını vurduğu kapkaranlık bir dünyada giderek gerçeklik algısını yitiren karakterlere odaklanırken, yaratıcı görsel ve işitsel oyunlarla izleyicisini de paranoya girdabının içine çekiyor.

New York’ta Binbir Gece Masalları

Duygu Aytaç 53. New York Film Festivali’nden bildiriyor, 11 Ekim’de sona eren festivalde radarına takılan filmlere dair izlenimlerini not düşüyor.

Bekçi Murtaza’dan Yahşi Batı’ya Yılmaz Köksal

22 Ekim Perşembe günü yitirdiğimiz Yılmaz Köksal, yapım kalitesi açısından en yetersiz filmleri bile sırf varlığı sayesinde seyredilebilir kılan simalardandı.

Asif Kapadia’dan Amy Belgeseli

Amy Winehouse’un hayatını konu alan Amy, arşiv görüntülerinden kurgulanmış bir belgesel. Asif Kapadia imzalı film, müzik sektörü üzerine sağlam bir eleştiri değil belki ama etkileyici bir antikahraman hikâyesi.