Ay Işığı: Kedere Dokunmak

‘Ay Işığı’, okyanus dalgalarının sesiyle, deniz tuzunun tendeki hissiyle, bir pirinç tanesine yapışmış özlemle akıllara kazınan bir film.

Bir Sinema Psikopatının Listesi: Tuhaf Kara Filmler

Tayfun Pirselimoğlu, Tuhaf Kara Filmler adlı listesinde ‘Macera’ ve ‘Rezervuar Köpekleri’ gibi filmlere de yer veriyor.

Altyazı’dan 2016’nın En İyi 10 Filmi

Yılın en tartışmalı kadını Michéle’den sessiz rock star Marienne’e, renkli karakterlerin sürüklediği filmler Altyazı’nın ilk 10’unda.

American Honey ve Yersiz Yurtsuz: Hareket Hâlinde

Agnès Varda’nın ‘Yersiz Yurtsuz’unun başkarakteri Mona ile ‘American Honey’nin Star’ı arasındaki ortaklık veya farklara bakmak, feminist sinemaya dair ufuk açıcı yerlere götürüyor izleyiciyi.

Tereddüt: Gizli Gizli Sigara İçer Gibi

Antalya’nın Uluslararası Yarışma’sında beş ödül kazanan Tereddüt birbirinden son derece farklı görünen iki kadının öykülerine odaklanıyor.

Sinemayı Seven ve Sevdiren Adam

28 Kasım tarihinde kaybettiğimiz dostumuz ve hocamız Mithat Alam’ın hayatını anlattığı nehir söyleşi, Kasım ayında İletişim Yayınları tarafından ‘Sinemayı Seven Adam’ başlığıyla yayımlanmıştı.

Mezuniyet: Ufak İyiliklerin Karanlığında

Cristian Mungiu ‘Mezuniyet’te, Romanya Yeni Dalgası’nın bilindik temalarının izinden gidiyor ve bireysel bir hikâyeyi günümüz Romanya toplumunun karamsar bir alegorisine dönüştürüyor.

Sedat Pakay: Başka Bir Yerden

Geçtiğimiz yaz kaybettiğimiz fotoğrafçı ve sinemacı Sedat Pakay, belgesellerinde kendisi gibi yersiz yurtsuz hisseden, yolda üreten sanatçılara çeviriyordu kamerasını.

Geliş: Uzaydan Gelen Tohum

Denis Villeneuve, insanlarla uzaylıların birbirine temas etme çabasını anlatan yeni filmi ‘Geliş’te hem ABD’nin siyasi paradigmasının hem de Hollywood’un muhafazakâr bakış açısının sınırlarına hapsoluyor.

Giovanni Scognamillo

Kasım sayımızdaki Giovanni Scognamillo dosyasına ‘Üyesi Yoktur’ başlıklı bir yazıyla katkıda bulunan Yeşim Tabak, 2011 yılında başrolünü Gio’nun üstlendiği deneysel bir videoya imza atmıştı.

Ansızın: Kusursuz Hayata Bir Leke

Aslı Özge yeni filmi ‘Ansızın’da, her şeyiyle mükemmel görünen bir hayatın darmaduman oluşunu anlatıyor.

Karanlıkta Uyananlar: Tam Karanlık Değildir Gece

Hem işçi hareketlerinin hem de yeni sinema arayışlarının yükseldiği yıllarda çekilen ‘Karanlıkta Uyananlar’, Vedat Türkali’nin “Nasıl bir sinema?” sorusuna verdiği yanıtları tatbik ettiği senaryosudur.

Küçük Adamlar: Kent Dönüşürken Dostluk

‘Küçük Adamlar’, ergenliğe geçiş döneminde yaşanan o benzersiz dostluk ilişkileriyle kentsel dönüşüm meselesini ustalıkla iç içe geçiriyor.

Press: Barış Yolunda Düşünmek

Özgür Gündem’in kapatılmasıyla yeniden gündeme gelen ‘Press’ 2011 yılında İstanbul Film Festivali’nde yarışmış ve Jüri Özel Ödülü dahil üç ödül kazanmıştı.

Öldürme Üzerine Kısa Bir Film

Yaz sayısında geniş bir dosyayla ele aldığımız Kieslowski sinemasının en önemli parçalarından olan ‘Öldürme Üzerine Kısa Bir Film’ gündeme de ışık tutan, güncelliğini kaybetmeyen bir film.

Mr. Robot: Borçları Sıfırlayan Hacker

Anti-kapitalist bir hacker öyküsü ya da kendine dair gerçekliği internette arayan bir kuşağın ahval ve şeraiti… Ekrandan taşıp sokağa yayılan televizyon dizisi Mr. Robot’un ikinci sezonu başlamışken, 154. sayımızda yayımladığımız geniş inceleme yazısını hatırlayalım istedik.

Hitler’e Suikast: Ihlamurlar Kadar Alman

Çöküş (Der Untergang, 2004) ile tanıdığımız Oliver Hirschbiegel, Hitler’e başarısız bir suikast düzenleyen George Elser’in öyküsünü anlatırken, sıradan bir Almanın yaşananları değiştirebileceğine, tarihin farklı yazılmış olabileceğine dair inanç taşıyor.

Abbas Kiarostami’nin Anısına: Yakın Plan’dan Bir An

Abbas Kiarostami’yi, onun sinemasını en iyi özetleyen anlardan biriyle, ‘Yakın Plan’ın (Nema-ye Nazdik, 1990) unutulmaz sahnesiyle anıyoruz.