Semih Kaplanoğlu Türkiye’nin Oscar aday adayı seçilen yeni filminde toplumun ‘annelik’ kavramına atfettikleri üzerinden farklı sınıfları ve yaşam tarzlarını çarpıştırıyor.
Büyük Diktatör’de (1940) Chaplin iki rolü birden canlandırır: Tomanya ülkesinin despot lideri Adeniod Hynkel ve Yahudi bir berber.
Straight’in Hikâyesi David Lynch’in bütün o tuhaf, karmaşık, anlaşılması zor filmlerinde anlatmayı isteyip de araya koyamadığı bir şeyin itirafıdır belki de.
Venedik Film Festivali’nde Altın Aslan Joaquin Phoenix’li Joker’e giderken, Polanski’nin J’accuse’ü de Jüri Büyük Ödülü’nün sahibi oldu.
Venedik Film Festivali’nde sona yaklaşılırken, adını ödül listesinde görebileceğimiz filmlere en son eklenen çalışmalar ise Lou Ye imzalı casusluk hikâyesi Saturday Fiction ve Portekizli yönetmen Tiago Guedes’in epik dramı A Herdade.
O: Bölüm 2 bugünden itibaren salonlara konuk oluyor. 3 saate yakın süresiyle korku türündeki alışkanlıkları zorlayan filmi izlemeden önce 2017 yapımı Oya dair hazıfaları tazeleyelim.
Venedik Film Festivali’nde ana yarışma, Yonfan’ın büyüleyici animasyonu No. 7 Cherry Lane, Roy Andersson’un yeni filmi About Endlessness ve Jerzy Kosinski uyarlaması The Painted Bird’le devam etti.
“Ölümün, her türden ölümün, üzerimizdeki gücünü azaltmak, onu yeniden yaşamın bir olayı, bir parçası kılmaya çalışmak.” Ayhan Geçgin’in kaleminden Kirazın Tadı…
Venedik Film Festivali’nde görücüye çıkan Pablo Larraín, Olivier Assayas ve Steven Soderbergh gibi ustaların son filmleri, ilgi çekici yönlerine rağmen tatmin edici olmaktan uzaktı.
Roman Polanski’nin son filmi J’accuse tartışmalar eşliğinde prömiyerini yaparken, Joaquin Phoenix’in yılın en iyi performanslarından birini ortaya koyduğu Joker de izleyici karşısına çıktı.
76. Venedik Film Festivali, Altın Palmiye ödüllü Japon usta Hirokazu Koreeda’nın Catherine Deneuve ile Juliette Binoche’u bir araya getiren La Vérité’siyle açıldı.
Filmin dış yüzeyini kaplayan onca gösterişi kazıdığımızda, iktidarını sağlama almaya çalışan ihtiyar, beyaz, muhafazakâr bir erkeğin bakış açısıyla karşı karşıya olabilir miyiz?
Kendileri bu dünyada durmadan sınavdan geçen iki kadının arkadaşlıkları da öyle, bıçak sırtı. Güvenceler, yedekler, bütünlemeler yok.
Wachowskiler’in kurtarıcı kahraman mitine yeni bir yorum getiren kült üçlemesinin açtığı politik ve felsefi tartışmalar yirmi yıl sonra hâlâ güncelliğini koruyor.
Bu karanlık zamanlarda umudumuzu tazeleyecek filmlerden biri olan ‘Daima Mutlu’ insanların alçakgönüllü çabalarına dair bir mesel.
Warhol’un kamerası, hastasını zorunlu olarak kendi fantastik yansımasıyla baş başa bırakan bir psikanalist gibidir.