Pandemi nedeniyle ilk bölümü çevrimiçi düzenlenen, yaz aylarında ise fiziksel gösterimler yapmayı planlayan 50. Rotterdam Film Festivali, Kaplan ve Büyük Ekran yarışmalarında seyirciye kapsamlı bir program sundu.
Bu sorunun cevabını Yaramaz Çocuk’ta bulmak mümkün değil. Oskar Roehler kendisinin de hayran olduğu yönetmenin…
Film noir türünün yavaş yavaş olayların içine çekilen dedektif figürünü bir doktor olarak yeniden yorumluyor Meçhul Kız. Başrolünü Adèle Haenel’in üstlendiği filmde Dardenne Kardeşler kentsel kopukluk içindeki görünmez çengelleri arıyorlar.
28 Ocak’ta başlayan Sundance Film Festivali bugün sona eriyor. Selin Gürel, dijital olarak düzenlenen festivalden izlenimlerini aktarıyor.
Dario Argento klasiği Suspiria’da ana renklerin ezici ağırlığı barok bir karakter kazanır. Filmden geriye kalan, retinayı zehir gibi yakan renk örtüsüdür.
Asghar Farhadi, Bir Ayrılık filminde seyirciyi çeşitli sorularla yüz yüze getirirken sınıflı toplum düzeni üzerine bir yorum da üretiyor.
Ali Ercivan’ın En İyi Uluslararası Film Oscar’ını değerlendirdiği yazı dizisi Asya ile Güney Amerika adayları ve tahminlerle son buluyor.
Ali Ercivan’ın En İyi Uluslararası Film kategorisini değerlendirdiği Oscar yazı dizisi Avrupa ülkelerinin aday adaylarıyla devam ediyor.
Aras Keser sinemanın kaygan bir zeminde ilerleyen, sıkıntıdan kaosa kaçan, yoldan çıkan, deliliğin eşiğindeki kahramanlarını sıralıyor.
2021 Oscarlarının en heyecanlı kategorisi, hiç şüphesiz Uluslararası Film. Peki hangi aday adaylarının ne kadar şansı var?
George Orwell’in önemli romanı Bin Dokuz Yüz Seksen Dört, neden uzun yıllardır siyasal tartışmaların temel bir noktasında yer alıyor?
Steve McQueen’in Londra’daki Karayipler göçmenlerinin hikâyelerine odaklanan antolojisi Small Axe, BBC First kanalında yayınlanıyor.
David Lynch’in az bilinen ressamlığına odaklanan belgesel David Lynch: Yaşam Sanatı, izleyiciyi yönetmenin zihninde bir gezintiye çıkarıyor.
Kieslowski’nin Üç Renk üçlemesindeki filmler isimlerini Fransız bayrağındaki renklerden alır. Peki bu üçleme aslen ne üzerinedir?
Wes Anderson, Yaman Tilki filminde animasyona yatay geçiş yaparken hüzünlü-komik karakterlerinden ve kara mizahından ödün vermiyor.
Taylan Biraderler’in Vavien’den bu yana çektikleri ilk film olan Azizler çevresindeki her şeyden ve herkesten sıkılan bir reklamcının hikâyesini anlatıyor.
Pedro Almodóvar’ın 2013 yapımı filmi Aklımı Oynatacağım bir yandan kitsch bir seks komedisi, bir yandan da dünyanın güncel meselelerine değinen alegorik bir anlatı. Ancak yönetmenin âdeta kendi filmografisinden parçalar çaldığı film, mayası tutmamış bir kolaj niteliğinde.
Evde’nin her penceresi başka bir hikâyeye açılıyor. François Ozon, edebiyat tutkunları ve sinefillere kendilerini evinde hissettiriyor.